Skip to main content

Cyberpunk 2077 Widmo Wolności - Czarne czy czerwone?

Infiltrujemy kasyno Black Sapphire.

Poszukując porwanej Songbird w dodatku Phantom Liberty do gry Cyberpunk 2077 będziemy musieli zinfiltrować twierdzę Kurta Hansena- Black Sapphire. Dzięki planom otrzymanym od Mr. Handsa V wraz z dwójką agentów ma realną możliwość dostania się na imprezę i odszukania Songbird - misja główna Czarne czy czerwone.


Na tej stronie:


Wejdź do zatopionych tuneli

Misja rozpocznie się od razu po ukończeniu poprzedniego zadania. Udajemy się za znacznikiem do wskazanego przez Reeda i Alex wejścia do zatopionych tuneli. Otwieramy drzwi i idziemy w głąb korytarza. Po dotarciu na brzeg wody zakładamy otrzymany skafander, po czym wskakujemy w głębinę. Płyniemy jedyną dostępną drogą przed siebie - nie musimy uważać na poziom tlenu, ponieważ mamy od tego butlę.

Będąc w wodzie uważamy na rozstawione miny. Rozbrajamy je po ostrożnym podpłynięciu (wymagane 3 zdolności techniczne, które ma jednak każda postać). Po chwili dotrzemy do kraty ściekowej, z którą wchodzimy w interakcję. Oglądamy krótką scenkę, po której płyniemy dalej. Na końcu tunelu ściekowego wchodzimy też w interakcję z rumowiskiem i trafiamy do kolejnej części tuneli.

Przepływamy przez wrak czerwonego samochodu i wpływamy do szybu powyżej. Wychylamy się na powierzchnię i wchodzimy na kładkę, którą podążamy do końca pokoju, a potem w prawo. Na końcu kładki znajdziemy dziurę i kolejną wodną głębię. Wskakujemy do środka i wpływamy do jaskini.

Obok miny wpływamy do bardzo wąskiego tunelu, którym podążamy prosto. Na końcu podnosimy kratę i wpłyniemy do dawnego garażu. Korzystamy z drabiny za naszymi plecami, aby dostać się na pomost, po czym korzystamy z panelu kontrolnego na końcu kładki, aby opuścić wrak samochodu widoczny przed nami. Teraz podpływamy do wraku, wspinamy się na niego i aktywujemy kolejny przycisk. Opuści do kładkę w szybie obok, po której wspinamy się wyżej i wchodzimy do małego tunelu.

Na końcu tunelu zeskakujemy do wody, chwytamy się drabiny i wchodzimy na górę. Dochodzimy do przerwanej barierki, wykonujemy skok i łapiemy się kolejnej drabiny. Trafimy do pomieszczenia z dwoma strażnikami - jeden na piętrze i jeden na parterze. Jeśli mamy broń z tłumikiem (np. pistolet, który nam dała Alex), to możemy ich po cichu zastrzelić. Następnie podchodzimy do konsoli, przy której stał żołnierz na piętrze. Podłączamy się do komputera.


Przełącz kamery, aby śledzić Reeda

Korzystając z systemu kamer szukamy Reeda. Znajdujemy go na widoku z czwartej kamery, w pobliżu namiotów. Odwracamy kamerę w prawo i zdalnie otwieramy bramę. Czekamy aż Reed się przekradnie i odłączamy się od komputera. Na dole pojawi się kilku żołnierzy Barghestu. Pozbywamy się ich i windą, którą przyjechali, wjeżdżamy na górę, na Poziom Techniczny.

Idziemy korytarzem, aż natrafimy na snajpera. Zakradamy się za jego plecy i obezwładniamy go, po czym podpinamy się do potężnego karabinu. Namierzamy Reeda, który wysiądzie z windy na prawo - w międzyczasie broń skalibruje się, abyśmy mogli strzelać. Teraz będziemy musieli znaleźć trzy zagrożenia i wyznaczyć punkt spotkania.

Będą to kolejno i kierując się w lewo: mina tuż obok agenta, strażnicy, kamery na ścianach oraz zwodzony most zrobiony z dwóch kontenerów. Po znalezieniu wszystkiego Reed może ruszać - dajemy mu sygnał do działania.

Po podejściu dalej agent poprosi nas o sprawdzenie, czy jego droga jest czysta. Obracamy kamerę w lewo i dajemy mu znać, że w jego stronę zmierza dwójka żołnierzy. Następnie Solomon zobaczy bramkę z czujnikiem ruchu. Skanujemy jej górną część i śladem przewodów kierujemy obiektyw w górę. Trafimy na generator, w który strzelamy. Zniszczenie go otworzy bramkę.

Teraz otrzymamy rozkaz zlikwidowania żołnierza siedzącego na skrzyni. Dajemy znać Reedowi, kiedy będziemy gotowi i strzelamy w przeciwnika na sygnał partnera. Przesuwamy kamerę dalej w lewo i patrzymy na dużą windę. V da Solomonowi znak do ukrycia się, kiedy pojawi się spora grupa wrogów. Po chwili Reeda zauważy snajper.

Obracamy kamerę w lewo i górę, aż namierzymy strzelca - następnie zabijamy go. Naszym następnym celem będzie zdjęcie strażnika ukrytego za ścianą. Przełączamy się na widok trzeciej kamery, po czym namierzamy oponenta i oddajemy strzał przez ścianę. Gdy nie trafimy za pierwszym razem, to będziemy musieli szybko posłać kolejny pocisk, jeśli nie chcemy wywołać alarmu.

Po wejściu Reeda na wyższe piętro zauważy go dwójka strażników - musimy zabić ich, zanim dotrą do agenta. Najlepiej najpierw zabić idącego z tyłu, a potem jego towarzysza na przedzie. W tym momencie na agenta nie będą już czekać żadne niebezpieczeństwa. Opuszczamy stanowisko strzeleckie i kierujemy się w stronę mostu z kontenerów, przez który przechodzimy.

Po dotarciu do agenta podążamy z nim do windy. Wciskamy przycisk 99 piętra i idziemy dalej za Reedem. Po dotarciu do pralni wyjmujemy z torby Modny garnitur i zakładamy go w zakładce „stroje” w ekwipunku. Wraz z towarzyszem opuszczamy pralnię i kierujemy się do głównej sali kasyna. Teraz możemy przejść się po terenie imprezy, wypić parę drinków i za pomocą Kiroshi dojrzeć kilku ciekawych gości. Kiedy będziemy gotowi kontynuować, to rozmawiamy z Reedem przy barze.


Podejdź do Songbird

Reed zwróci naszą uwagę na Hansena siedzącego w loży pod schodami. Następnie możemy się jeszcze trochę pokręcić po terenie imprezy, aż otrzymamy SMS od Songbird, aby udać się na platformę powyżej. Korzystamy ze schodów obok Hansena i rozmawiamy z netrunnerką, która wyjawi nam część swojego planu. Po chwili pojawi się sam watażka i zabierze So Mi w inne miejsce, ale możemy dokończyć rozmowę przez połączenie Relica.

Na koniec zabieramy drzazgę z kieliszka pozostawionego przez Songbird i wracamy za nawigacją do Reeda czekającego przy barze w tylnej części budynku. W tym momencie rozpocznie się też ciekawy koncert - możemy go obejrzeć, ale jeśli zdecydujemy się go pominąć, to później będziemy mogli nadrobić zaległość z pomocą gogli BD w naszym mieszkaniu. Tak czy inaczej siadamy obok Solomona, który wprowadzi nas w kolejny punkt swojego planu.


Zagraj w ruletkę w towarzystwie netrunnerów

Będziemy musieli zdobyć tzw. imprint dwójki netrunnerów, którzy potem mają dokonać transakcji z Hansenem. Reed sugeruje zrobienie tego poprzez rozmowę przy grze w ruletce. Przeleje nam 80 tys. dolarów, za które kupujemy od krupiera sztony za minimum 80 tys. eurodolarów. Po zrobieniu zakupów dołączamy do gry w ruletkę.

Jeśli chcemy pomyślnie ukończyć tę część misji, to należy wybrać następujące ważne kwestie, które zamieszczamy poniżej. Wszelkie zakłady bez dołączonej linii dialogowej możemy obstawiać wedle uznania.

  • Zgadnij
  • (Obstaw czarne) Wtrąciłem się w coś, prawda?
  • (Obstaw czarne) Wyróżniacie się z tłumu
  • To biznesmen
  • To może ty nam powiedz, co myślisz
  • Bezczelny jesteś (szybki wybór)
  • Hansen ma mocne karty. Na przykład Dogtown
  • Widzę, że chcesz coś powiedzieć
  • V, najemnik z Afterlife

Po grze pojawi się obok nas Hansen, który przyzna, że przejrzał przykrywkę naszą i Reeda. Watażka powie, że nie zabije nas, ale mamy opuścić Black Sapphire. Docieramy do windy i zjeżdżamy na parter budynku. Faktycznie na dole spotkamy Solomona całego i zdrowego. Poddajemy się strażnikom, którzy wyprowadzą nas z budynku. Rozmawiamy jeszcze z agentem, po czym zadanie zakończy się, a na jego miejsce rozpoczniemy kolejne - Zasady gry.

Następnie: Cyberpunk 2077 Widmo wolności - Zasady gry

Spis treści: Cyberpunk 2077 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Cyberpunk 2077 Widmo Wolności - Ręka rękę myje

Zobacz także