Cyfrowa dystrybucja ponownie dominuje w Wielkiej Brytanii
W 2020 roku wygenerowała większość przychodów.
- Wartość rynku gier w Wielkiej Brytanii w 2020 roku przekroczyła 4 mld funtów
- Większość przychodów wygenerowała dystrybucja cyfrowa
Brytyjska organizacja Entertainment Retailers Association opublikowała raport podsumowujący rynek gier Wielkiej Brytanii w 2020 roku. Okazuje się, że po raz kolejny dystrybucja cyfrowa odpowiada za większość przychodów.
W minionych dwunastu miesiącach wirtualna rozrywka wygenerowała - po raz pierwszy w historii - 4,22 miliardy funtów, co jest wzrostem o 14.5 procent względem 2019 roku.
Największy udział w wypracowanym rezultacie ma dystrybucja cyfrowa, której przychody wyniosły 3,62 miliardy funtów (o 16,3 proc. więcej niż rok temu) - wynik jest taki sam, jak osiągnięty przez całą branżę filmową i dwukrotnie wyższy od rezultatu rynku muzycznego.
Natomiast wspomniana suma obejmuje pieniądze pochodzące z gier mobilnych, sprzedaży tradycyjnych tytułów i dodatków, a także usług streamingowych i abonamentów pokroju Game Pass.
Dystrybucja fizyczna w Wielkiej Brytanii stanowiła niewielką cześć rynku - wartość uplasowała się na poziomie 598,5 miliona funtów (wzrost o 4,6 proc.). Ujawniono także listę najlepiej sprzedających się produkcji pudełkowych w 2020 roku. Na czele jest FIFA 21, która rozeszła się w 2 mln kopii. Poniżej pełne zestawienie:
- FIFA 21 - 2,182 mln kopii
- Call of Duty: Black Ops Cold War - 1,420 mln kopii
- Grand Theft Auto 5 - 1,127 mln kopii
- FIFA 20 - 903,81 tysięcy kopii
- Call Of Duty: Modern Warfare - 897,35 tysięcy kopii
- Animal Crossing: New Horizons - 810,46 tysięcy kopii
- Assassin's Creed Valhalla - 665,81 tysięcy kopii
- The Last of Us 2 - 539,24 tysięcy kopii
- NBA 2K20 - 481,50 tysięcy kopii
- Tom Clancy's Rainbow Six Siege - 436,95 tysięcy kopii