Skip to main content

Cyfrowe gry ze sklepowych półek - rozmowa z Edytą Zawodny z Techlandu

Firma jako pierwsza w kraju wprowadza karty przedpłacone na cyfrowe gry.

Cyfryzacja zmienia sposób postrzegania gier wideo. Jeszcze dziesięć lat temu był to rynek niemalże w stu procentach oparty na klasycznym sposobie sprzedaży: ekspozycji sklepowej i fizycznych pudełkach, po które mógł sięgnąć każdy.

Dziś dystrybucja gier w coraz większym stopniu koncentruje się na Internecie, ale sprzedawcy nie zapominają o „starym kanale”, jakim były stacjonarne sklepy. Tutaj zaś pojawiają się nowe i wychodzące naprzeciw zapotrzebowaniu pomysły, takie jak choćby ten Techlandu i należącego do firmy sklepu z cyfrowymi grami - BoxOffStore.

To tzw. Karty Prezentowe, które będzie można nabyć w salonikach prasowych, a następnie doładować konto w BoxOffStore, skąd pobierzemy wybraną grę w wersji cyfrowej.

Edyta Zawodny jest w Techlandzie dyrektorem sprzedaży ds sieci handlowych. W naszej rozmowie opowiada o nowej inicjatywie BoxOffStore, o tym, jak działają karty i dlaczego firma zdecydowała się na ich wprowadzenie.

*

Wydawałoby się, że sklep z grami w wersji cyfrowej jest siłą rzeczy nastawiony wyłącznie na Internet. Tymczasem do oferty BoxOff Store wprowadzacie Karty Prezentowe, które można kupić w salonikach prasowych Relay czy Inmedio. Skąd taki pomysł?

Edyta Zawodny pracuje w Techlandzie od 2008 roku

Ostatnio sporo było dyskusji na temat „wydań cyfrowych, a pudełkowych”, sami prowadziliśmy pod tym kątem badania.

Ostatnio sporo było dyskusji na temat „wydań cyfrowych, a pudełkowych”, sami prowadziliśmy pod tym kątem badania. Słuchamy zarówno naszych klientów, jak i partnerów handlowych - i dzięki temu odnaleźliśmy dość nietypowy, ale i niezwykle interesujący sposób dystrybucji. Dostęp do cyfrowej zawartości, bez płatności online, a za pomocą przedpłaconej Karty Prezentowej, którą znaleźć można w pobliskim sklepie, czy kiosku za rogiem. Aktualnie są one dostępne w sieci Kolporter oraz HDS, czyli m.in. wspomniane Relay i Inmedio, ale także i Virgin, Akapit, 1minute, Discover, Hubiz, World of Beauty & Art, czy Jump.

Jak to dokładnie działa?

Wystarczy zakupić Kartę Prezentową BoxOffStore, która jest aktywowana w kasie sklepu w momencie zakupu. Znajduje się na niej jednorazowy kod PIN, który należy wprowadzić - po uprzedniej rejestracji - na platformie www.boxoffstore.pl. I już można dokonać zakupu dowolnie wybranego tytułu z oferty ponad 1000 gier, włącznie z najnowszymi hitami.

Na kartach, w zależności od kwoty doładowującej, widnieją obrazki i tytuły konkretnych gier, ale to nie oznacza, że musimy potem zakupić dokładnie taką grę, jaka reprezentowana jest na karcie.

Dokładnie - zgadza się. Na kartach widnieją reklamy najnowszych, bądź też najpopularniejszych tytułów, wraz z informacją, że za daną kwotę można wydatkować na wskazaną grę oraz setki innych tytułów z boxoffstore.pl. Kupując przedpłaconą kartę, zyskujemy określoną sumę na wydatki - dowolne w obrębie platformy.

Nie obawiacie się, że klienci mogą mieć te same problemy z poczuciem bezpieczeństwa zakupu, co w Internecie? Otrzymują przecież tylko kod, a nie fizyczne pudełko. Dlaczego nie mieliby skorzystać z tej drugiej opcji, udając się do któregoś z marketów?

Mówimy tu o dwóch różnych sprawach: z jednej strony jest kwestia zaufania do płatności online, z drugiej dylemat - wersja cyfrowa, czy „namacalne” pudełko. Korzystając z przedpłaconych kart, rozwiązujemy pierwszy problem. Owszem, otrzymujemy kod do zrealizowania online, ale kupując go - nie pozostawiamy w sieci wrażliwych danych, jak np. dane naszej karty. A w tym właśnie tkwi przyczyna oporów części osób wobec płatności online i pozostawiania swoich danych w sieci, zwłaszcza na tle co rusz pojawiających się informacji o różnych atakach hakerskich i wyciekach danych użytkowników.

Ponadto, problem ten często dotyczy także osób młodszych, które nie posiadają karty płatniczej ani konta w banku internetowym. Zakup kart przedpłaconych to 100% gwarancji bezpieczeństwa i atrakcyjna opcja dla osób, które mają obawy przed udostępnianiem swoich danych w sieci.

Nie zapominajmy także o tym, że w Polsce są nie tylko duże miasta, ze sklepami oferującymi szeroki asortyment gier. Są także mniejsze miejscowości, w których nie zawsze dostępne są wszystkie najnowsze hity - a co dopiero wspomnieć o produkcjach bardziej niszowych. Ten problem rozwiązują nasze karty.

Choć karty posiadają wizerunek konkretnej gry, po doładowaniu konta w sklepie można zakupić dowolny tytuł

Czy tego rodzaju pomysły są wykorzystywane przez sklepy internetowe w innych krajach, czy to raczej wyjście naprzeciw specyfice polskiego rynku?

W Polsce jako pierwsi wprowadziliśmy takie rozwiązanie, aczkolwiek karty przedpłacone, oferujące dostęp do zawartości cyfrowej są także znane w innych krajach. W takiej formie były udostępniane m.in. abonamenty na PlayStation Network i Xbox Live, dużą popularnością cieszą się także w obrębie gatunku MMO oraz gier Free 2 Play - zawartość, która w F2P jest płatna, często pojawia się w swojej fizycznej formie, w postaci kart.

W ofercie BoxOff Store znajdują się popularne hity od dużych wydawców, ale i mniejsze tytuły niezależne. Opowiedz o tym, co obecnie można u Was kupić i jak zamierzacie rozwijać ofertę w przyszłości?

Wachlarz pozycji jest imponujący - od kompletu najnowszych hitów klasy AAA, przez bestsellery i kultowe pozycje, po produkcje niszowe oraz Indie. Nierzadko trafiają się także specjalne wydania, wzbogacone o dodatki w postaci cyfrowej. Już w aktualnej ofercie posiadamy gry i programy edukacyjne, a zasadniczo oferta boxoffstore.pl - dostępna także właśnie w postaci przedpłaconych kart - będzie powiększać się o kolejne elementy szeroko pojętej elektronicznej rozrywki.

Zobacz także