Skip to main content

Czat w New World pozwalał crashować grę

Problem szybko rozwiązano.

W miniony weekend gracze odkryli kolejny poważny błąd w New World. Okazało się, że na czacie tekstowym w MMO od Amazon Games można było wklejać fragmenty kodu, co mogło przyczyniać się nawet do zawieszania gry innych użytkowników.

Problem został już wyeliminowany, jednak - zdaniem wielu graczy - świadczy o niezwykłej podatności sieciowej produkcji na różnego rodzaju exploity (wykorzystywanie błędów i dziur w zabezpieczeniach).

Zobacz na YouTube

Josh Strife Hayes przedstawił problem w swoim materiale, zapraszając do rozmowy znajomego programistę. Ten wyjaśnił, że okno czatu w New World zakodowane zostało w języku HTML, a deweloperzy zapomnieli zablokować możliwość tworzenia kolejnych, nowych kodów z dowolnymi odnośnikami i linkami wewnątrz czatu.

W praktyce oznacza to, że każdy mógł wstawiać na czat obrazki w wielkiej rozdzielczości - jeśli tylko znajdowały się one w plikach źródłowych gry. Jak można się domyślić, mogło to znacznie zaburzyć komunikację.

Bardziej niebezpieczna była jednak możliwość zawarcia na czacie - pod postacią linku do zwykłego przedmiotu z gry (tak, że nie wyglądał on podejrzanie) - kodu, który sprawiał, że New World zawieszało się i wymagany był restart. Wystarczyło, że ktoś najechał tylko kursorem na podlinkowany tekst.

MMO od Amazonu boryka się z różnymi bugami, które co jakiś czas odkrywają użytkownicy, lecz firma jest przynajmniej chwalona za dosyć szybkie reagowanie. Nie zawsze jednak błędy usuwane są od razu - obecnie jednym z problemów jest na przykład glitch, który pozwala zachować na stałe bonus do prędkości i ataku związany z dwuręcznym toporem.

Zobacz także