Czego dowiedzieliśmy się o Anthem po demie gry?
Kluczowe kwestie.
W okresie 25-27 stycznia Electronic Arts udostępniło wybranym osobom wersję testową Anthem - nowej kooperacyjnej strzelanki studia BioWare. Demo pozwala wziąć udział w kilku misjach, sprawdzić tryb swobodny oraz porozmawiać z różnymi postaciami niezależnymi.
Po kilku godzinach spędzonych na lataniu, eliminowaniu wrogów i wykonywaniu zadań, chcemy się podzielić naszymi przemyśleniami i przybliżyć, czym jest nowa marka BioWare. Przedstawiamy najciekawsze fakty w formie listy zagadnień.
Elementy RPG i rozwój postaci odgrywają ważną rolę
Anthem to tzw. loot shooter, a więc strzelanka, w której kolekcjonujemy bardzo dużo łupu. Już po kilku misjach w ekwipunku znajdziemy co najmniej kilkanaście różnych broni, opisanych statystykami, takimi jak szybkostrzelność czy obrażenia.
Regularne odwiedzanie kuźni - w której przeglądamy i dobieramy wyposażenie - pozwala na systematyczny rozwój postaci i gwarantuje poczucie ciągłego nabierania mocy. Przykładowo, podmieniając broń i umiejętności na lepsze warianty, możemy ze „zwykłego” javelina zmienić się w „niezwykły”, przy okazji podnosząc ogólny poziom postaci.
Każda misja ma zaplecze fabularne
Choć Anthem to głównie strzelanka, nigdy nie pozbywamy się kolejnych wrogów tylko dla zdobycia nagród. Wszystkie zadania mają konkretny cel, który ma służyć rozwikłaniu zagadki, znalezieniu artefaktu lub uratowaniu bohatera - jednym słowem, popchnięciu fabuły do przodu.
Misje mogą być też wieloetapowe. W dostępnym w demie zadaniu najpierw należało odszukać pradawny artefakt, a następnie oddać go naukowcowi w bazie. W efekcie działania przedmiotu nasz kompan został zduplikowany, a my musieliśmy ponownie wrócić do niebezpiecznego świata, by przynieść specjalne próbki i zbadać działanie Powielacza. Ostatni etap to poszukiwania jednego z klonów, który postanowił uciec.
Fort Tarsis to główna baza, którą każdy gracz eksploruje sam
Pomiędzy misjami trafiamy do ostatniego bastionu ludzkości, czyli Fortu Tarsis. To sporej wielkości lokacja, którą każdy gracz eksploruje na własną rękę - bez łączenia się z innymi freelancerami.
W osadzie przyjmujemy zadania, akceptujemy kontrakty, przeglądamy wyzwania, a także rozmawiamy z wieloma postaciami niezależnymi. Tutaj też rozgrywają się główne wydarzenia fabularne, zaprezentowane przerywnikami filmowymi. W Forcie kamera zmienia się z trzecioosobowej na pierwszoosobową.
Świat Anthem jest pełen niebezpiecznych stworzeń
Czy to podczas konkretnych misji, czy w grze swobodnej, przemierzając świat Anthem często natkniemy się na groźną faunę. Wiwerny na niebie mogą skutecznie uprzykrzyć nam lot, a chmara skorpionów przeszkodzi w eksploracji na ziemi.
Z tego względu zawsze należy być przygotowanym na walkę - nawet jeśli dopiero udajemy się na miejsce rozpoczęcia misji.
System personalizacji wyglądu pozwala stworzyć wymarzony kostium
Możliwości modyfikacji javelinów dotyczą nie tylko właściwości bojowych, ale też elementów wizualnych. Zmienić możemy nie tylko kolor poszczególnych części, ale też fakturę i materiał, z których zostały wykonane.
W demie wszystkie modyfikacje kosztowały 25 monet (możliwych do zdobycia podczas gry), ale to tylko tymczasowa wartość - nie wiadomo, ile będą kosztować w pełnej wersji.
Dbanie o temperaturę kombinezonów bojowych to kluczowa kwestia
Jak wiele urządzeń, javeliny mogą się przegrzać. W takim stanie nie możemy korzystać z najważniejszej umiejętności egzoszkieletów - lotu.
Zbyt wysoką temperaturę javeliny osiągają po długim szybowaniu lub przy kontakcie z ogniem, np. po ataku wiwerny. Przegrzanie jest niebezpieczne, bo tracimy częściową kontrolę nad zbroją. Możemy jednak temu zapobiec, chłodząc kombinezon w wodzie lub szybko pikując w dół.
Utalentowani piloci nie muszą się nawet zatrzymywać, by obniżyć temperaturę egzoszkieletu - wystarczy przelecieć tuż nad taflą wody lub obok wodospadu.
Duże zainteresowanie, problemy techniczne i otwarte demo dla wszystkich
Od momentu uruchomienia dema VIP, gracze borykali się z licznymi problemami związanymi z wersją testową. Gra wyłączała się lub traciła połączenie z serwerami, a pasek ładowania misji potrafił zatrzymać się i już nie ruszyć. Kłopoty były najprawdopodobniej związane z dużym zainteresowaniem.
Warto przypomnieć, że w dniach 1-3 lutego Electronic Arts zorganizuje otwarte demo Anthem - dla wszystkich zainteresowanych. Wystarczy pobrać wersję testową za pośrednictwem Origin (PC), PlayStation Store (PS4) lub Xbox Store (Xbox One).