Część posiadaczy Nintendo Switch od tygodnia nie może pobierać gier
Firma szykuje poprawkę.
- Aktualizacja Switch uniemożliwiła pobieranie plików
- Problemy trwają już od ponad tygodnia
- Nie dotyczą jednak wszystkich użytkowników
Część użytkowników Nintendo Switch nadal informuje o problemach z pobieraniem gier i aktualizacji z eShopu, ponad tydzień po pojawieniu się pierwszych doniesień na ten temat.
Dział pomocy technicznej japońskiej korporacji zapewnia, że zdaje sobie sprawę z kłopotów. Pewne wskazówki na temat błędu o oznaczeniu 2123-1502 oferuje specjalna strona internetowa.
Ta wymienia resetowanie i czyszczenie cache konsoli jako możliwe rozwiązania, lecz te są tylko tymczasowe, ponieważ niekiedy trzeba je powtarzać wielokrotnie i osobno dla każdego tytułu oraz łatki.
Samo Nintendo oficjalnie nie skomentowało jeszcze sytuacji, co w przypadku japońskiej korporacji nie będzie szczególnym zaskoczeniem. Brytyjski Eurogamer od tygodnia czeka na odpowiedź firmy.
To właśnie fani informują więc, że dział pomocy technicznej zapewnia o trwających pracach nad aktualizacją oprogramowania dla konsoli, by poradzić sobie z błędem 2123-1502 na dobre.
Problemy zaczęły się w ubiegłym tygodniu, właśnie po małej i - na pozór - mało znaczącej łatce. Użytkownicy zaczęli informować o błędach w eShopie, a dystrybucję patcha wstrzymano, by wkrótce później wznowić.
Kłopoty okazały się jednak zakrojone na szerszą skalę, ponieważ część posiadaczy konsoli zaczęła wkrótce narzekać, że nie może pobierać nowych i posiadanych już gier oraz aktualizacji do nich. Kwestia nie dotyczyła jednak wszystkich, a w niektórych przypadkach pomagają powyższe rady.
Jednym z pewniejszych rozwiązań jest podobno zmiana adresu DNS, przez który urządzenia łączy się z internetem, a następnie wyczyszczenie cache. Wszystko to jednak tymczasowe porady, nie eliminujące źródeł usterki.
Pozostaje mieć nadzieję, że poszkodowani będą w stanie pobrać nowe firmware - gdy Nintendo zakończy już prace nad aktualizacją.