Czy Marvel i DC mogą żyć w zgodzie? James Gunn wyjaśnia
Co z tym mitycznym konfliktem?
James Gunn - szef DC Studios - postanowił rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie rzekomego konfliktu pomiędzy uniwersum DC, a Marvelem. Zdaniem reżysera, przekonanie o nienawiści między firmami jest bezpodstawne.
Obie wytwórnie skupiają się na tworzeniu produkcji superbohaterskich, nic więc dziwnego, że w świadomości widzów zakorzenił się pomysł o pewnego rodzaju sporze między franczyzami. Gunn stanowczo zaprzeczył podobnym przypuszczeniom, wyjaśniając, że nie ma w tym przypadku mowy o żadnej toksycznej konkurencji.
- Ludzie mają to dziwne przekonanie, że Marvel i DC nienawidzą się nawzajem lub w jakiś sposób są skrajnymi przeciwieństwami. Ale to po prostu nie jest prawda - wyjaśniał filmowiec w wywiadzie dla serwisu Yahoo. - Mamy ten sam cel. Chcemy, aby ludzie szli do kin, aby oglądali filmy. To się liczy. I myślę, że działamy wspólnie, by to zrobić. A im więcej dobrych filmów Marvela, tym lepiej dla filmów DC. Im więcej dobrych produkcji DC, tym lepiej dla produkcji Marvela.
- Nie ma tutaj jednego zwycięzcy. Możemy wygrywać razem, ponieważ ważne jest, kto pójdzie zobaczyć nasze filmy i komu się spodobają - podsumował. Co istotne, filmowiec nie wykluczał w przeszłości potencjalnej współpracy pomiędzy franczyzami. Nie jest tajemnicą, że szef DC jest z Marvelem w dobrych relacjach. To właśnie Gunn wyreżyserował ostatnią część „Strażników Galaktyki”, która trafiła dziś do kin.
Następnym projektem studia będzie „Superman: Legacy”, a więc odświeżona historia Clarka Kenta. Tym razem przyjrzymy się jednak latom młodości człowieka ze stali. Film ma być jednocześnie otwarciem nowej ery uniwersum DC. Premierę zaplanowano na 11 lipca 2025 roku.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.