„Czy to żart?”. Twórcy Star Citizen pracują nad fizyką deformacji prześcieradeł
Dbałość o szczegóły.
Deweloperzy z Cloud Imperium Games pracują nad systemem realistycznej deformacji prześcieradeł w Star Citizen. Gra wciąż znajduje się w fazie testów alpha.
Twórcy chcą upewnić się, że pościel będzie odpowiednio „wygnieciona” i rozłożona po tym, jak postać wstanie z łóżka. Ma to związek z nowym cyklem snu i relaksu postaci niezależnych, które niedawno zaczęły chodzić spać w określonych godzinach.
„Wiedzieliśmy, że jeśli chcemy osiągnąć oczekiwany poziom szczegółowości, będziemy musieli zorganizować odpowiednie badania nad deformacją prześcieradeł” - napisali twórcy w nowym wpisie.
„Trwają już nad tym prace. Jeśli wszystko się uda, AI będzie deformować swoją pościel podczas wchodzenia i wychodzenia z łóżek. To skomplikowany temat. Na przykład – co stanie się z prześcieradłem, gdy postać będzie musiała nagle wyskoczyć z łóżka?”.
Nie obyło się oczywiście bez złośliwości i krytyki ze strony graczy. „Czy to żart? Nic dziwnego, że nie mogą skończyć tej gry. Nagromadzenie bezsensownych elementów doprowadzono do ekstremum” - napisał na Reddicie jeden z użytkowników.
„Badania nad deformacją pościeli... w grze, która powinna ukazać się dekadę temu. To jest naprawdę ta szczegółowość, na którą czekają gracze?” - pyta ktoś inny.
Wielu graczy docenia jednak takie podejście twórców, zaznaczając chociażby, że programiści odpowiedzialni za pościel czy symulację ekspresów do kawy nie są specjalistamy od modelu walki czy latania - a prace nad pozornie niepotrzebnymi elementami nie zawsze muszą oznaczać opóźnienie implementacji innych rozwiązań.