Dante's Inferno - pracownik BioWare przygotował animację na podstawie gry
Fanowski film Dante's Redemption.
Tal Peleg to animator ze studia BioWare, gdzie zaangażowany jest w powstawanie sieciowego Anthem. Mężczyzna opublikował kolejną część własnej animacji na podstawie gry Dante's Inferno.
Deweloper - wspólnie z grupą artystów - pracuje nad projektem od kilku lat. Fanowska adaptacja jest bezpośrednią kontynuacją krótkometrażowego filmu z 2014 roku, również przygotowanego przez projektanta.
Podobnie jak gra, produkcja opowiada o Dantem, który chcąc uratować duszę ukochanej Beatrycze rusza do piekła. Nie zabrakło oczywiście brutalnych starć ze zróżnicowanymi potworami. Animacja kończy się spotkaniem bohatera z nieoczekiwaną postacią.
Peleg może pochwalić się imponującym dorobkiem. Był starszym animatorem podczas prac nad Dead Space 2, by następnie przejść do Naught Dog, gdzie odpowiadał za przerywniki i animacje The Last of Us oraz Uncharted 4: Kres Złodzieja. Później dołączył do BioWare, gdzie obecnie zajmuje się Anthem.
Dante's Inferno ukazało się w 2010 roku na PS3 i X360. Twórcy postawili na nietypowe założenia, inspirując się „Boską komedią” - klasycznym dziełem literackim, opisującym wędrówkę autora przez zaświaty.