Dark Souls 2 umożliwi inwazję także w przypadku „martwych” postaci gracza
Nikt nie będzie bezpieczny.
W Dark Souls 2 zmieni się jedna z fundamentalnych funkcji rozgrywki - również martwi bohaterowie będą mogli zostać zaatakowani przez innych graczy.
W Demon oraz Dark Souls postacie spędzają większość czasu jako nieumarli. Przejście do formy „żywego człowieka” wymaga specjalnych przedmiotów lub spełnienia innych kryteriów i otwiera możliwość inwazji przez innych graczy, najczęściej w celu zabicia prowadzonego bohatera. Ponieważ ludzka forma jest rzadkością, często może być niemal ignorowana.
Inaczej ten system rozwiązano w Dark Souls 2. Twórcy chcą się jednak upewnić, że gracze nie będą nieustannie zabijani przez złośliwych przeciwników. Pod uwagę przy przechodzeniu do rozgrywki innej osoby brany będzie nie tylko poziom doświadczenia - tak jak dotychczas - ale także czas spędzony w grze. Jeśli przeprowadzający inwazję zginie podczas ataku, czekają go dalsze kary - zapewnia producent Takeshi Miyazoe w rozmowie z serwisem OPM.
W planach jest nawet specjalna klasa postaci, specjalizująca się w zabijaniu dokonujących inwazji graczy, a każde zabójstwo innej postaci lub bohatera niezależnego będzie wiązało się z rosnącą wypłatą dla takiego łowcy nagród.
Dark Souls 2 ukaże się 14 marca na PS3 oraz X360. Nadal nie potwierdzono daty debiutu wersji PC.