Dark Souls 3 - Anor Londo: wejście do katedry i dojście do bossa
Opcjonalna do zwiedzenia lokacja, w której natkniesz się na groźnego magicznego ducha - Aldricha, Pożeracza Bogów.
Jest to opcjonalna lokacja, do której możesz dostać się przechodząc z Irithyll w Mroźnej Dolinie. Po znalezieniu się na górze wieży poruszanej kołowrotem skieruj się stronę masywnych i wysokich schodów.
Przed nimi znajduje się ognisko (A na mapie) o nazwie Anor Londo. Rozpal je i zacznij wchodzić na górę. W pewnym momencie zobaczysz na szczycie schodów postać rycerza (obrazek poniżej). Najlepiej jest ją ściągnąć niżej np. prowokując do ataku strzałą z łuku. Wynika to z faktu, że z prawej strony teren jest patrolowany przez drugiego rycerza i jeśli zaatakujesz tego pierwszego przy głównej bramie, to będziesz musiał walczyć naraz z dwoma dość mocnymi przeciwnikami.
Pierwszy rywal jest zaopatrzony w tarczę i długą włócznię, którą wykonuje długie pchnięcia i na którą może cię nadziać. Najlepiej jest zatem wykonywać uniki, a po wyprowadzonej przez rywala serii szybko przystąpić do kontrataku. Uważaj też na elektryczne ataki przeciwnika, które mogą zadać ci dodatkowe obrażenia.
Mapa - Anor Londo
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk
Legenda:
- 1 - schody na klatce z martwym olbrzymem, prowadzące na piętro katedry
- 2 - przejście na schody z biskupami (lewa flanka)
- 3 - przejście na schody bez biskupów (prawa flanka)
- 4,5 - windy prowadzące na piętro lokacji z Aldrichem
- A - ognisko o nazwie Anor Londo
- B - główne wejście do katedry, które możesz otworzyć od środka przy pomocy dźwigni
- C - dźwignia otwierające główne wrota
- D - skrzynia z fragmentem Estusa.
- E - boss Aldrich, Pożeracz Bogów
- F - pokój nad lokacją z Aldrichem, gdzie znajdziesz Pierścień Księżniczki Słońca
Po pokonaniu rywala wyrusz na górę i stań do walki z drugim rywalem. Taktyka walki jest podobna, ponieważ drugi rycerz też jest wyposażony w tarczę, ale zamiast włóczni posiada miecz. Kiedy oczyścisz teren będziesz mógł wejść na szczyt schodów - z lewej strony znajdziesz zwłoki z Dużą duszą zmęczonego wojownika.
Okaże się tu, że główne wrota (B na mapie) są zamknięte od tej strony. Czas znaleźć inne wejście do budynku. Jeśli udasz się w prawo, to spotkasz czerwonookiego rycerza z mieczem i tarczą. Możesz stoczyć z nim pojedynek. Po wygranej okaże się, że drzwi z lewej strony są zamknięte. Warto udać się na niżej położoną platformę z prawej (dotrzesz do niej po schodach), gdzie znajdziesz zwłoki Duszą przygnębionego rycerza.
Skoro drzwi z prawej są zamknięte, to udaj się do przejścia na lewo od głównych wrót. Znajdziesz tutaj wejście do budynku (obrazek powyżej), a za nim martwego olbrzyma i leżący przy nim Węgiel olbrzyma. Wejdź na górę po schodach (1 na mapie), gdzie będziesz mógł wybrać dwie ścieżki prowadzące na dół.
Możesz udać się w prawo (3 na mapie) - wtedy ominiesz biskupów z lewej. Wprawdzie na schodach na nikogo nie trafisz, ale i tak będziesz mógł zostać ostrzelany przez przeciwników z dołu oraz z lewej flanki. Na schodach znajdziesz natomiast sześć Księżycowych strzał.
Jeśli pójdziesz w lewo (2 na mapie), to natkniesz się na grupę biskupów ostrzeliwujących cię ognistymi pociskami. Możesz rozprawić się z nimi z dystansu lub poczekać na dogodny moment, kiedy strzelą w twoim kierunku, a potem szybko ich dopaść.
Uważaj, bo na dole czają się kolejni wrogowie tego samego typu. Niektórzy mogą zacząć wchodzić na schody, dzięki czemu możesz eliminować ich pojedynczo. Po oczyszczeniu flanki zejdź na dół, uważając na maziowate potwory - omijaj je lub niszcz. Zwróć jednak uwagę, że przy wielkich wrotach czeka kolejny oddział biskupów, których wyeliminuj (jeśli nie byłeś na schodach z prawej, to masz teraz możliwość podniesienia Księżycowych strzał).
Uwaga - za schodami z lewej (2 na mapie) znajduje się skrzynie, w której znajdziesz Fragment Estusa (D na mapie).
Jeśli skierujesz się w stronę bramy wyjściowej (B na mapie), której nie mogłeś otworzyć z zewnątrz, to z sufitu zleci na ciebie wielki pająk. Możesz zacząć z nim walczyć wręcz lub wycofać się na jedno z podwyższeń (obrazek powyżej) i ostrzeliwać go stamtąd - przeciwnik nie będzie w stanie dostać się na górę.
Gdybyś zdecydował się na walkę bezpośrednią, to uważaj przede wszystkim na skoki wroga i ataki kończynami, przed którymi najlepiej wykonywać uniki. Czasami rywal może cię też opluć posoką, więc uważaj, gdy będziesz od niego nieco oddalony. Za pokonanie wroga otrzymasz Rubin Aldricha. W celu otworzenia wrót wejściowych musisz przesunąć dużą dźwignię (C na mapie) znajdującą się na lewo od nich.
Ostatnim i finalnym celem w tej lokacji jest zabicie bossa Aldricha (E na mapie). Aby się do niego dostać skieruj się na szczyt schodów w centrum świątyni i przejdź przez ścianę z mgły.
Uwaga - po pokonaniu bossa możesz skorzystać z jednej z dwóch wind (4,5 na mapie), które zawiozą cię na wyższe piętro lokacji. Tam możesz udać się do pokoju z Pierścieniem Księżniczki Słońca (F na mapie).
Następnie: Dark Souls 3 - Boss: Aldrich, Pożeracz Bogów
Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia