Dark Souls 3: Ashes of Ariandel - Kaplica Ariandel, cz. 2; Głębiny malunku
Docieramy do zakończenia dodatku.
Twoim pierwszym zadaniem będzie odblokowanie przejścia w Kaplicy Ariandel, które zaprowadzi cię do finałowej walki. W tym celu będziesz musiał udać się z powrotem do pomieszczenia, w którym zagnieździły się muchy. W kolejnej części tego rozdziału zawarty został opis dotarcia do ukrytej lokacji, której zwiedzenie nie jest konieczne, do ukończenia dodatku. Na jej końcu czeka cię walka z bossem.
Przedarcie się przez opcjonalną lokację - Głębiny malunku - nie jest prostym zadaniem. Głównie ze względu na to, że droga do ogniska prowadzi po konarach, z których nietrudno o upadek. Dodatkowym utrudnieniem jest ostrzał łuczników, których zadaniem jest strąceniem cię w przepaść, co skutkować będzie natychmiastową śmiercią.
Kiedy odpoczniesz i uzupełnisz zapas estusów w Kaplicy Ariandel, zejdź po schodach do dużego pomieszczenia, gdzie przebywały przerośnięte muchy. Przygotuj się na trudną potyczkę z owadami. Zeskocz, po czym postaraj się szybko pokonać muchy, nie pozwalając im, żeby cię otoczyły. Uważaj również na efekt krwotoku. Ze zwłok leżących na ziemi zbierz Krwawy klejnot oraz ekwipunek Wilhelma (hełm, zbroja, rękawice oraz nogawice).
Następnie podejdź do korby i przekręć ją. W ten sposób otworzysz ukryte przejście w Kaplicy Ariandel, gdzie czeka cię finałowa walka z bossem. Wydostań się z tego miejsca przez jedyne wyjście w ścianie. Wejdź po schodach na górę i uderz w ścianę, odblokowując tym samym ukryte drzwi. Wróć do Kaplicy Ariandel. Tam porozmawiaj z Friede i wejdź po drabinie na górę. Pozmawiaj z malarką, którą wcześniej uwolniłeś.
Możesz teraz podejść do finałowej walki z bossem lub zwiedzić lokację Głębiny malunku oraz pokonać bossa Stróża grobu czempiona i Wielkiego wilka. Druga opcja nie jest wymagana do ukończenia podstawowej zawartości dodatku.
Droga do ukrytej lokacji i opcjonalnego bossa
Wyjdź z kaplicy i podejdź do mostu linowego. Uderzając w lewy lub prawy wspornik mostu, ten zawali się, umożliwiając ci zejście po nim jak po drabinie. Kiedy zejdziesz na dół, idź wzdłuż skał. Po prawej stronie ukryta będzie Kępka oszronionego mchu.
Idź dalej ścieżką, aż dotrzesz do konara. Następnie zeskocz na niższy poziom grubej gałęzi. Tam pokonaj wojownika, który będzie starał się zepchnąć cię w przepaść. Zeskakując po konarach dostań się na rozległą półkę skalną. Uważaj na łucznika, który z dołu będzie cię ostrzeliwać. Jeżeli strzała trafi cię, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że spadniesz z konara z dużej wysokości, a to zakończy się śmiercią.
Po drodze natrafisz na robaka, który nosi przy sobie Migoczący tytanit. Kiedy dostaniesz się na półkę skalną, zaatakuje cię dwóch włóczników. Trzymając się skał po prawej stronie zejdź w dół i zbierz Żar. Uważaj przy tym na kolejnego łucznika, który tym razem będzie przeprowadzał ostrzał z góry. Czeka cię teraz trudny fragment gry. Twoim zadaniem jest przedostanie się po konarach na sam dół, gdzie odnajdziesz ognisko: Głębiny malunki.
Zeskocz na niżej położony konar, pobiegnij kilka metrów w dół, a po prawej stronie, poniżej zobaczysz grubą gałąź - zeskocz na nią. Biegnij po kanarze w dół. Na końcu gałęzi zobaczysz łucznika. Osłaniaj się tarczą. Jednak jeżeli zrzuci cię na zmarzniętą ziemię, istnieje duża szansa, że przeżyjesz - o ile oczywiście zapas punktów życia pozwoli ci na upadek z takiej wysokości.
Zignoruj łucznika i pobiegnij do ogniska: Głębiny malunki, które znajduje się za twoimi plecami. Rozpal je. Teraz będziesz mógł spokojniej eksplorować drogę po gałęziach.
Zebranie przedmiotów leżących na konarach
Uważając na wielkie kraby wejdź z powrotem na konar, na którym wcześniej stał łucznik. Jeżeli go nie pokonałeś, zrób to teraz. Do zabicia pozostanie jeszcze drugi łucznik, który będzie cię ostrzeliwał z góry. Wejdź po gałęziach na samą górę. Droga będzie przypominała slalom. Na razie omiń przedmioty do zebrania.
Kiedy będziesz na górze, zabij łucznika. Teraz możesz bez przeszkód zebrać przedmioty (Zakrzywiony miecz wyznawcy i Rękawiczki wyznawcy), które leżą na konarach.
Głębiny malunku
Eksplorację tej lokacji zacznij od ubicia krabów. Walcz z nimi pojedynczo, wywabiając jednego w bezpieczne miejsce. Za ich zabicie otrzymasz Kryształowy klejnot. Skręcając za ogniskiem w lewo, kieruj się prosto drogą po lodzie. Po przejściu kilku metrów, spod lodu może wyskoczyć krab. Dotrzesz do wzniesienia, na które wejdź po ścieżce [1A], po prawej stronie. Pokonaj drzewiastą istotę i zbierz Kość wiodącą do domu.
Zawróć i skręć w prawo [1B]. Podążaj drogą po lodzie. Przyjdzie ci zmierzyć się z drzewiastymi istotami. Na końcu lodowej ścieżki będziesz musiał zmierzyć się z potężniejszą wersją drzewiastej istoty, której ataki mają większy zasięg oraz potrafi poruszać się, w przeciwieństwie do pozostałych drzewiastych przeciwników. Zbierz czar Nagłe zamrożenie i udaj się w kierunku ogniska.
- Spis treści: Dark Souls 3: Ashes of Ariandel - poradnik i opis przejścia
- Następnie: Dark Souls 3: Ashes of Ariandel - Stróż grobu czempiona i Wielki wilk (opcjonalny boss)
Na wzniesieniu, z którego wcześniej zebrałeś Kość wiodącą do domu, pojawi się drabina. Wespnij się po niej, a następnie znajdziesz się na półce skalnej, z której wejdź na wyższy poziom po kolejnej drabinie. Na górze zbierz Sztabę tytanitu. Zeskocz na niższy poziom i pokonaj dwie przerośnięte muchy. W oddali zobaczysz most linowy i Kaplicę Ariandel. Wejdź na górę po drabinie, przejdź po moście i wejdź do kaplicy.
Droga do opcjonalnego bossa
Przenieś się do ogniska: Głębiny malunkui skręć w prawo. Po przejściu kilkunastu metrów, w oddali ujrzysz wysoką, zrujnowaną budowlę. Gdy zeskoczysz na dół, nie będziesz mógł wrócić do ogniska, a kiedy zbliżysz się do budowli, rozpocznie się walka z bossem Stróż grobu czempiona i Wielki wilk, stróż grobu.