Dark Souls 3: Ashes of Ariandel - Krucza Osada
Przemierzamy Kruczą Osadę.
Krucza Osada składa się z kilkunastu budynków. Zwiedzając tę lokację odnajdziesz ukryte przejścia między domami, ścieżki prowadzące po mostach oraz będziesz przechadzał się po dachach. Przeciwnicy, z którymi przyjdzie ci się zmierzyć to głównie kruki, ale raczej nie będą stanowić dla ciebie wyzwania. Uważaj jednak, gdyż oponenci często atakują z zaskoczenia z góry lub będą chcieli cię zepchnąć w przepaść.
Wyjdź z budynku, w którym znajduje się ognisko i przejdź przez most. Zignoruj przeciwników, którzy nie będą się interesować twoją obecnością. Za mostem skręć w lewo. Przed budynkiem [1A] zaatakuje cię dwóch oponentów. Wejdź do środka i zabierz Żar. Wyjdź na zewnątrz, skręć w prawo [1B], obejdź budynek i przejdź przez kolejny most. Kieruj się w górę, gdzie zlikwiduj kolejnych przeciwników.
Przeskocz nad przepaścią. Na wprost zobaczysz okno, przez które dostaniesz do pomieszczenia z ogniskiem: Krucza Osada oraz zwłoki, z których zbierz Dużą duszę nieznanego podróżnika. Na prawo od okna zobaczysz zrujnowany budynek [2A]. Wejdź do niego ostrożnie, gdyż czai się w nim, po prawej stronie wróg plujący różową mazią. Pokonaj go.
Zniszcz beczki i skrzynie, za którymi odnajdziesz podłogę z desek. Weź rozbieg i zeskocz na wzniesienie, na które wcześniej nie mogłeś się dostać. Wybij się w ostatnim momencie, z prawej strony drewnianego podłoża [2B]. Będąc na dole zbierz Krucze pióra. Zeskocz na ziemię i udaj się w kierunku ogniska: Krucza Osada, a następnie kieruj się do miejsca, z którego zeskoczyłeś po Krucze pióra.
Obchodząc budynek [2C], w którym znajduje się ognisko, dotrzesz do robaka. Za jego zabicie, otrzymasz Duży odłamek tytanitu. Zeskocz na ziemię i znajdziesz się przed wejściem do pomieszczenia z ogniskiem. Stąd dotrzyj do drugiego mostu [1B]. Po prawej stronie zobaczysz przedmiot. Zeskocz z mostu, zabij pająkowatą istotę i zbierz Prosty klejnot. Chcąc wydostać się z tego miejsca pociągnij dźwignię i przejdź przez wrota. Za bramą skręć w lewo i udaj się w kierunku ogniska.
Idąc od ogniska przejdź przez most i kieruj się drogą pomiędzy budynkami [1C]. Natrafisz na kreaturę ze szponami i peleryną, która idąc w twoją stronę będzie zabijała mniejsze ptaki. Pokonaj ją i kieruj się na wzniesienie, gdzie znajdziesz ogrodzenie z bramą, a w oddali ujrzysz dużą budowlę. Na tym etapie nie będziesz mógł jeszcze przejść przez bramę.
Obróć się i zeskocz po skałach. Dostaniesz się do wejścia do opuszczonego domu. W środku zabij dwie przerośnięte muchy i zgarnij Klejnot mroku. Następnie wyjdź z pomieszczenia i skręć w prawo. Idź wzdłuż przepaści mając zabudowania po prawej stronie. Uważaj jednak, gdyż drobni przeciwnicy będą chcieli cię zaskoczyć - zeskakując z góry i przepychając cię w przepaść.
Dotrzesz do miejsca, które wcześniej widziałeś po lewej stronie przechodząc po mostem. Zbierz Dużą duszę nieznanego podróżnika, która znajduje się za niskim murkiem. Następnie możesz wejść do budynku, w którym stacjonuje kilku przeciwników, ale nic więcej tam nie znajdziesz. Wespnij się po drabinie na dach [3A].
Obróć się i zeskocz na most. Wejdź do budynku, po dachu którego przed chwilą chodziłeś. Będąc w środku zejdź po drabinie i otwórz drzwi - w ten sposób odblokujesz skrót do ogniska: Krucza Osada. Wejdź z powrotem po drabinie, przejdź przez most unikając magicznych ataków przeciwników i wejdź do kolejnego budynku. Znajdziesz się na drugim poziomie kuchni, w której rozmawiałeś z NPC.
Idź po drewnianej podłodze wzdłuż ściany. Wyjdź na zewnątrz, skręć w prawo i obchodząc budynek wejdź na dach. Po jego drugiej stronie pokonaj dwa nieopierzone ptaki i zbierz Krucze szpony. Z bezpiecznego miejsca zeskocz na ziemię i udaj się z powrotem na dach zabudowań, skąd dotrzesz do wieży. Jeżeli chcesz, możesz teraz odpocząć przy ognisku.
Kiedy dotrzesz po drabinie [3A] na dach, zabij nieopierzone ptaki, które będą strzelać do ciebie magicznymi kulkami. Uważaj na przeciwników, którzy będą się kryć w rogach dachu. Wejdź do wieży i zeskocz poziom niżej. Na dole będą czekać trzy stworzenia plujące różową mazią. Zabij je szybko, gdyż w innym przypadku zatrują cię. Przy zwłokach znajdziesz zestaw ekwipunku rycerza-niewolnika (kaptur, zbroja, rękawice i nogawice). Otwórz drzwi, a zobaczysz most, prowadzący do ogniska.
Jeżeli nie musisz odpocząć przy ognisku, udaj się z powrotem do wieży przez dach budynków po drabinie [3A]. Wejdź po drabinie na górę. Będąc na moście obróć się i przetocz się lub zeskocz na niżej położony dach, by zgarnąć Zardzewiałą monetę. Zeskocz do miejsca z wejściem do wieży, wespnij się po drabinie i przejdź przez most.
Po prawej stronie ujrzysz kolejny most, na którym będzie robak. Zabijając go otrzymasz Migoczący tytanit. W pogoni za nim dostaniesz się do wieży [4A], w której znajduje się przeciwnik ze szponami oraz przepaść na niższy poziom wieży. Dlatego zastanów się czy Migoczący tytanit jest ci na tyle potrzebny, abyś ryzykował walkę z trudnym przeciwnikiem, i która może się zakończyć upadkiem na niższy poziom wieży.
Kontynuuj podróż idąc wzdłuż skał. Dotrzesz na dach budynku. Wejdź na niego i zbierz ze zwłok Dużą duszę zmęczonego wojownika. Nie wskakuj przez okno (!), gdyż na dole czeka cię walka z dwoma trudnymi przeciwnikami. W rogu dachu znajduje się drabina. Zejdź po niej i otwórz bramę, przez którą wcześniej nie mogłeś przejść. Obróć się i otwórz drzwi budynku, po dachu którego wcześniej przechodziłeś.
W środku przyjdzie ci zmierzyć się z dwoma przeciwnikami ze szponami. Wywab najpierw jednego wroga, zabij go i następnie zajmij się kolejnym. Przed ołtarzem będzie leżał czar Korona Białej Drogi. Wyjdź z budynku i wejdź po drabinie na jego dach. Podejdź do drugiego od prawej strony okna i „delikatnie” zsuń się na niżej położoną belkę. Dzięki temu przedostaniesz się po belce do Duszy przygnębionego rycerza.
Kieruj się w stronę wielkiej budowli. Zanim wejdziesz do środka, obejdź budynek z prawej strony. Zabij drzewiastą istotę i zbierz Młodą białą gałęź oraz Zardzewiałą monetę. Następnie wejdź do środa, gdzie czeka cię walka z Sir Wilhelmem. Dzierży on wielki miecz, dzięki któremu potrafi przeprowadzać ataki na dużym obszarze. Nie zbliżaj się do niego za blisko, gdyż potrafi cię złapać i swoim atakiem odebrać bardzo dużo punktów życia.
Najłatwiejszym sposobem na walkę z nim jest wyciągniecie go przed budynek. Wykorzystaj fakt, że będzie on cofał się do wnętrza. Wtedy łatwo jest go zaatakować. Zadaj mu kilka ciosów i wycofaj się, gdyż po chwili oponent przejdzie do ofensywy. Warto pamiętać, iż przeciwnik potrafi się leczyć. Niestety ta umiejętność jest problemem w szybkim unicestwieniu wroga. Kiedy zobaczysz, że Sir Wilhelm będzie chciał się leczyć, podbiegnij do niego i zadaj mu serię ciosów.
- Spis treści: Dark Souls 3: Ashes of Ariandel - poradnik i opis przejścia
- Następnie: Dark Souls 3: Ashes of Ariandel - Zaśnieżona górska przełęcz
Za pokonanie Sir Wilhelma otrzymasz Klucz do mechanizmu oraz Onyksowe ostrze. Podejdź do ściany i użyj klucza. Dzięki temu opuścisz schody prowadzące na górę. Wejdź po nich i porozmawiaj z NPC, która podziękuję ci za otwarcie przejścia. Teraz będzie mogła wrócić do pracy nad obrazem w Kaplicy Ariandel.
Wyjdź na taras, skręć w prawo i zeskocz na deski. Za rogiem, poziom niżej znajduje się ognisko: Zaśnieżona górska przełęcz. Rozpal je i otwórz drzwi prowadzące do pomieszczenia z postacią, z którą przed chwilą rozmawiałeś.