Dark Souls 3: Ashes of Ariandel - Śnieżne pole
Zaczynamy DLC, czyli namalowany świat Ariandel.
Przygodę w pierwszym DLC do Dark Souls 3 rozpoczniesz w lokacji: Śnieżne pole. Miejsce to charakteryzuje się mroźną aurą i ośnieżonymi krajobrazami. Będziesz przemierzał tereny na świeżym powietrzu. Przeciwnicy często atakują grupami, dlatego uważaj, żeby cię nie otoczyli podczas walki, gdyż może zakończyć się to dla ciebie szybką śmiercią.
Będąc w grocie porozmawiaj z NPC i zabierz ze zwłok Kępkę oszronionego mchu. Wyjdź z jaskini i rozpal ognisko: Śnieżne pole. W tej niewielkiej lokacji będziesz miał do czynienia z wojownikami wyposażonymi w tarczę i dzidy oraz przeciwnikami plującymi ogniem. Nie powinni sprawić ci wiele problemów, ale nie dopuść, żeby zaatakowali cię grupą.
Trzymaj się lewej strony. Po drodze zbierz Dużą duszę nieznanego podróżnika oraz Zatruty klejnot, którego pilnuje przerośnięta mucha. Prędzej czy później dotrzesz do zmarzniętej ziemi, na której leżą zwłoki i przedmiot do zebrania, a w oddali ujrzysz drzewa. Kiedy podejdziesz bliżej zwłok, ziemia pod tobą zapadnie się i nie będziesz mógł wrócić do ogniska, póki nie znajdziesz innego przejścia.
Jednakże chcąc kontynuować dalszą podróż musisz wejść na zmarznięte podłoże. Gdy ziemia zapadnie się, zbierz ze zwłok Kępkę oszronionego mchu. Idąc w głąb lasu ujrzysz zwłoki, przy których leży Zardzewiała moneta. Prędzej czy później zaatakują cię wilki. Nie mają wiele punktów życia. Problemem jest fakt, że najczęściej atakują w grupie, dlatego osłaniaj się tarczą i czekaj na dogodny moment do ataku.
Wejdź na szczyt zbocza. O ile wilki w pojedynkę nie są dużym zagrożeniem, o tyle istoty przypominające drzewo mogą przysporzyć ci wiele problemów. Nie lekceważ tych przeciwników, tylko dlatego, że stoją nieruchowo w ziemi. Przede wszystkim potrafią atakować z dystansu za pomocą ognistych kul. Dodatkowo kiedy się do nich zbliżysz, dmuchają w twoją stronę mroźnym oddechem, który może doprowadzić do odmrożenia.
Podchodząc bliżej drzewiastych istot, uważaj również na ich ręce - gałęzie, którymi mogą cię złapać, co efekcie umniejszy twoja ilość punktów życia. Kiedy uporasz się ze wszystkimi oponentami ze zbocza, zbierz Duży odłamek tytanitu. W dole dostrzeżesz żerujące muchy. Idąc ośnieżoną drogą prowadzącą w dół, będziesz musiał zmierzyć się z drzewiastymi istotami. Zbierz czar Zamarznięta broń z miejsca, w którym będą przybywać przerośnięte muchy.
Podążaj ścieżką w dół. Po drodze zbierz Czarną bombę zapalającą. Dojdziesz do rozwidlenia dróg. Skręć w lewo. Niedaleko, w jaskini znajduje się ognisko: Grota z mostem linowym. Dostać się do niej można wskakując przez dziurę w skałach lub obchodząc ją. Możesz udać się teraz dalej, przechodząc przez most linowy lub zawrócić w celu dalszej eksploracji lokacji Śnieżne pole.
Dalsza eksploracja lokacji Śnieżne pole
Wróć do miejsca, w którym zapadła się ziemia. Trzymaj się prawej strony. Po drodze będziesz musiał uporać się z wilkami. Po przejściu kilkunastu metrów, po prawej stronie zobaczysz drogą na wzniesienie. Udaj się na górę, zabijając po drodze drzewiaste istoty i zbierając Duża duszę nieznanego podróżnika. Na szczycie będzie czekała na ciebie grupka wojowników oraz Oszczep wyznawcy. Skacząc na dół, dotrzesz do ogniska: Śnieżne pole.
Jeżeli nie musisz odpocząć przy ognisku, zawróć i zejdź ze wzniesienia. Idąc w głąb polany, zmierzysz się z wielki wilkiem, który jest potężniejszą wersją wcześniej spotkanych wilków. Uważaj na jego ataki, osłaniaj się tarczą i kontratakuj, kiedy przeciwnik wykona swój ruch. Przeciwnik będzie często szarżował, dlatego lepiej jest wycofać się do defensywy.
Mając góry po prawej stronie, idź wzdłuż przepaści, aż dotrzesz do przejścia do ruin budowli i wieży. Po drodze, przed przejściem zbierz Dużą duszę nieznanego podróżnika. Wchodząc na teren ruin spotkasz wojownika z toporem i tarczą, przypominającego wikinga. Uważaj na jego ładowane, magiczne ataki toporem. Oponent potrafi zadać duże obrażenia, dlatego warto zawsze osłaniać się tarczą.
Gdy zbliżysz się do wieży, rozpocznie się ostrzał z łuku przez jednego z przeciwników. Wykorzystuj mury ruin jako osłony przed ostrzałem. W drodze do wieży spotkasz spacerujących „wikingów” w obstawie z wilkiem. Taka para przeciwników potrafi być groźna zwłaszcza, że dodatkowo musisz uważać na wystrzeliwane strzały.
Wejdź do wieży, gdzie zaatakuje cię wojownik. Rozpraw się z nim, a z ciała innego, poległego przeciwnika zabierz Duszę zmęczonego wojownika. Wejdź po schodach na wyższy poziom, a następnie wespnij się po drabinie do miejsca, gdzie będzie stał tyłem do ciebie łucznik. Zajdź go od tyłu i zepchnij go z wieży swoimi atakami.
Wejdź po schodach na górę. Obejdź wieżę od zewnętrznej strony, po drewnianej podłodze i wespnij się po drabinie na górę. Zbierz z ciała wojownika Dużą duszę zmęczonego wojownik. Wejdź po belce i zgarnij Popiołu kapitana, które możesz oddać Opiekunce kapliczki w celu powiększenia jej oferty. Zeskakują na niżej położoną belkę, będziesz mógł spaść w miejsce wcześniej niedostępne i zebrać z ciała wojownika Topór wojenny z Millwood.
Zejdź po schodach dwa piętra niżej. Zabierz Tarczę Duchowego Dębu. Schodząc poziom niżej, na schodach dojrzysz robaka, za zabicie, którego otrzymasz Migoczący tytanit. Po wyjściu z wieży, skręć w prawo i obejdź budowlę. Na tyłach wieży znajdziesz Poświęcony klejnot. Teraz kiedy nie ma łucznika, możesz w swobodniej przeszukać teren przed wieżą w poszukiwaniu przedmiotów (Ciężki klejnot za jedną ze ścian ruin i Kość wiodąca do domu nad urwiskiem).
Mając wieżę po prawej stronie, udaj się na wzniesienie po lewej [1A]. Na górze zlikwiduj drzewiaste istoty oraz wilka. Na wprost zobaczysz polanę, na której walczyłeś z wielkim wilkiem. Kieruj się w lewo, w dół wzniesienia - po prawej będziesz miał wspomnianą polanę. Dotrzesz do grupy przeciwników składającej się z wilków i dwóch wojowników z łukami. Rozpraw się z nimi i zabierz Wielki łuk z Millwood i Wielką strzałę z Millwood.
Spis treści: Dark Souls 3: Ashes of Ariandel - poradnik i opis przejścia
Następnie: Dark Souls 3: Ashes of Ariandel - Grota z mostem linowym; Kaplica Ariandel
Udaj się w kierunku wieży. Skręć w lewo przed wieżą i wejdź na górę wzniesienia [1B], gdzie czeka cię walka z wielkim wilkiem i zwykłymi wilkami. Zajmij się najpierw dużą bestią, odciągając ją od pozostałych przeciwników. Gdy wejdziesz na górę, ziemia pod tobą zapadnie się. Chcąc dostać się do drogi, uważnie zeskakuj po półkach skalnych. Na ostatniej półce zbierz Dużą duszę nieznanego podróżnika. Idąc na wprost drogą dotrzesz do ogniska: Grota z mostem linowym.