Skip to main content

Dark Souls 3 - Boss: Aldrich, Pożeracz Bogów

Główny przeciwnika, którego spotkasz w opcjonalnej do zwiedzenia lokacji o nazwie Anor Londo.

Do tego przeciwnika dostaniesz się po wejściu na teren świątyni w lokacji Anor Londo i przejściu przez ścianę z mgły w jej centrum (na szczycie schodów). Rywal jest magiem atakującym głównie na dystans, chociaż posiadający też zdolność zadawania ciosów w zwarciu. Przed walką warto więc zaopatrzyć się w przedmioty obronne podnoszące naszą odporność na magię.

Mniejsze kule magiczne ominiesz bez większych problemów, ale duża kula energii wymaga już znacznie szybszego uniku

W pierwszej fazie walki przeciwnik posiada kilka rodzajów ataków. Wydaje się, że najmniej niebezpieczne są fioletowe, magiczne kule wystrzeliwane w twoją stronę. Pojedyncze nie zadają może zbyt dużych obrażeń, ale i tak staraj się je omijać - jeśli trafi cię cała seria, to możesz nieźle ucierpieć. Ponadto po wystrzeleniu mniejszych pocisków Aldrich często atakuje dodatkowo dużą kulą energii. W przypadku trafienia bohater zostanie powalony na ziemię.

Po szarży masz nieco czasu na zbliżenie się do wroga i zadanie mu obrażeń

Drugi atak rywal wyprowadza, gdy znajdziesz się blisko niego. Chodzi tu o zamach kosą, przed którą najlepiej odskakiwać. Chociaż przeciwnik jest raczej statyczny, to co pewien czas może przeprowadzić szarżę swoją bronią, więc bądź gotów do odskoczenia. Jest to również najlepszy moment, aby podbiec do rywala od tyłu i zadać mu sporą liczbę obrażeń.

Od czasu do czasu rywal będzie zmieniał swoje położenie teleportując się w inne miejsce. Oddalaj się wtedy od niego, ponieważ po chwili pojawi się wokół znikającego wroga fioletowy wir, który może zadać ci obrażenia.

Im dalej od wroga się znajdujesz w momencie napinania przez niego łuku, tym łatwiej będzie ci uciec przed strzałami

Niebezpiecznym atakiem Aldricha jest wystrzeliwany grad magicznych strzał. Kiedy tylko widzisz, że rywal sięga po łuk od razu zacznij biec szybko w drugą stronę. Po chwili z nieba posypią się setki strzał zmierzające w twoim kierunku. Jeśli się zatrzymasz i któraś ze strzał cię trafi, to zostaniesz spowolniony i otrzymasz obrażenia od kolejnych, które zabierają naprawdę sporo życia.

W miarę możliwości najlepiej jest przebywać stale w pobliżu Aldricha, wykonywać uniki i atakować, kiedy tylko nadarzy się okazja. Odskakuj w przypadku zmiany miejsca przeciwnika i kiedy ten napina łuk. Ponadto możesz chronić się przed atakami dystansowymi korzystając z lokalnych kolumn - uważaj jednak, bo z czasem przeciwnik zacznie je niszczyć.

Druga część walki jest podobna do pierwszej, chociaż nieco trudniejsza. Rozpoznasz ją po tym, że Aldrich zacznie płonąć, a jego ciosy staną się szybsze i bardziej agresywne. Taktyka walki nie zmienia się, ale musisz teraz uważać już nie na pojedyncze ataki, ale całe sekwencje. Rywal często będzie wystrzeliwał na przykład trzy, cztery magiczne kule pod rząd, więc musisz błyskawicznie wykonywać uniki.

Przebywając w pobliżu wroga uważaj na podpalony teren

Ponadto grad strzał będzie wystrzeliwany na większe dystanse. Uważaj zwłaszcza przy próbie atakowania rywala, ponieważ wokół niego teren często jest podpalony (obrazek powyżej). Zwracaj więc uwagę, gdzie stąpasz w momencie ataku, aby nie stanąć w ogniu. Jeszcze jedną ważną zmianą jest fakt, że po dokonaniu teleportacji wroga wszystkie małe magiczne kule na chwilę stają w powietrzu, po czym atakują cię jednocześnie - szybki unik rozwiąże ten problem.

Za pokonanie bossa otrzymasz 40 tysięcy dusz oraz Popioły Władcy i Duszę Aldricha. Ponadto będziesz mógł rozpalić ognisko o tej samej nazwie, co pokonany przeciwnik. Na prawo od ogniska znajdziesz też okręcaną windę, którą możesz udać się do komnaty z Pierścieniem Księżniczki Słońca.

Następnie: Dark Souls 3 - Lochy Irithyllu: dojście do Zbezczeszczonej Stolicy

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Zobacz także