Dark Souls 3 działa w 60 FPS na Xbox Series X/S - test Digital Foundry
Zasługa opcji FPS Boost.
- Dark Souls 3 na Xbox Series X/S znacznie zyskuje dzięki FPS Boost
- Na nowych konsolach gra działa w stałych 60 klatkach na sekundę
- Nie zmieniła się jednak rozdzielczość, wynosząca 900p
Dark Souls 3 na Xbox Series X/S otrzymało obsługę funkcji FPS Boost, dzięki której gra działa w 60 klatkach na sekundę. Poprawioną wydajność przetestowała nasza zaprzyjaźniona redakcja Digital Foundry.
Przypomnijmy, że na nowych konsolach Microsoftu tytuł dostępny jest w wersji Xbox One, uruchamianej we wstecznej kompatybilności. Wspomniane wydanie funkcjonuje w maksymalnie 30 FPS i 900p, ale z powodu wad silnika pojawiały się drobne spadki płynności.
FPS Boost likwiduje problem z działaniem gry. W większości etapów Dark Souls 3 osiąga stałe 60 klatek na sekundę - zarówno na Xbox Series X, jak i Series S. Wyjątkiem jest jedna z pierwszych walk na dachu Lothric, gdzie na drugim z urządzeń zaobserwowano chwilowy spadek do 53 FPS.
Opcja oczywiście nie zniosła innych ograniczeń. Produkcja wciąż uruchamia się więc w maksymalnie 900p, które na telewizorze 4K jest odpowiednio skalowane, co negatywnie wpływa na jakość grafiki. Ze względu na zastosowanie jedynie podstawowej wersji wygładzania krawędzi, elementy pokroju trawy migoczą w trakcie ruchu.
Redakcja Digital Foundry podkreśla, że PS5 ma wciąż przewagę w przypadku Dark Souls 3. Na konsoli Sony gra działa bowiem w 60 FPS, ale w nieco wyższej rozdzielczości obrazu - 1080p.
Dziennikarze zwracają uwagę, że tytuł zyskuje dzięki innym funkcjom Xbox Series X/S, w tym dyskowi SSD. Czasy ładowania skrócono niemal o połowę - jedna z początkowych lokacji na Series X wczytuje się w 6,7 sekund, a na Xbox One X w 12,3 sekund.