Dark Souls 3 - Katedra Głębin: cmentarz i wnętrze Katedry
Po pokonaniu kolejnego bossa zwiedzamy katedrę.
Do tej lokacji dostaniesz się po pokonaniu bossa - Kryształowego Mędrca - i skierowaniu się do ścieżki z lewej strony lokacji. W trakcie podążania ścieżką warto iść przy krawędzi z lewej. W dole zobaczysz drugą ścieżkę, na którą można zeskoczyć. Znajdziesz na niej jaszczurkę z Migoczącym tytanitem.
Idąc dalej natkniesz się na kilku wrogów, w tym kapłana. Nieopodal skał znajdziesz z kolei Zestaw herolda (hełm, zbroję, rękawiczki i spodnie). W końcu ścieżka doprowadzi cię na otwarty plac z ogniskiem (Katedra Głębin).
Wysokie schody na wprost prowadzą do właściwej części lokacji. Zanim się tam udasz warto jednak zwiedzić okoliczne ścieżki. Ta z lewej prowadząca w dół (#1 na obrazku powyżej) zaprowadzi cię do Popiołów paladyna, druga (#2) do Odłamka tytanitu. Uważaj, ponieważ na jednej z nich grasuje dość niebezpieczny i szybki przeciwnik zaopatrzony w dwie bronie. Jeśli udasz się na ścieżkę z prawej (#3), to zeskocz na dół i skieruj się na drogę prowadzącą wzdłuż skał w górę. W ten sposób dotrzesz do Tarczy z herbem.
Mapa - Katedra Głębin
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk
Legenda:
- 1 - winda między Katedrą, a Kapliczką Oczyszczania (uruchomisz ją w dalszej części, po dotarciu do wnętrza Katedry)
- 2 - drabina, którą będziesz mógł zrzucić z budynku przed Katedrą, po przejściu przez cmentarz. Skraca drogę do terenu położonego pod Katedrą (patrz akapit „Zbadanie terenu w pobliżu fragmentu Estusa")
- 3 - winda między ołtarzem (Y na mapie), a lokacją z której możesz otworzyć wrota (M na mapie) między Katedrą, a drogą na cmentarz
- 4 - przejście między wielką bramą do Katedry (zamkniętą od zewnątrz), a dachem budynku
- 5 - przejście między górną i dolną częścią sali z olbrzymami
- 6 - winda prowadząca między salą z olbrzymami, a (na lewo od windy znajdują się drewniane drzwi, które możesz otworzyć właśnie od strony windy - stworzysz w ten sposób skrót między salą olbrzymów, a ogniskiem Kaplica Oczyszczania)
- 7 - drabina między półpiętrem (dostajesz się na nie windą - 6 na mapie), a przejściem do wieży, z której dostaniesz się na wyżej położone części dachu
- 8 - przejście między wieżą, na którą dostaniesz się po drabinie (7 na mapie), a wyżej położoną częścią dachu (musisz na niego zeskoczyć z wieży i ruszyć w prawo)
- 9 - przejście między łukami pod dachem Katedry, a drogą do sypialni Rosarii (Q na mapie), aby skorzystać z przejścia musisz z łuku przy rycerzu z kuszą zeskoczyć na znajdującą się poniżej platformę, a potem przejść w lewo - przy okazji możesz spotkać tu Niezłomnego Łatę, jeśli wykonujesz związane z nim zadanie
- 10 - przejście prowadzące w głąb Katedry
- 11 - drabina między lokacją z cudem (Szukanie wskazówek), a platformą z kusznikami w sali z olbrzymem
- A - rycerz na schodach
- B - brama między wąwozem z kusznikami, a drogą do cmentarza
- C - ognisko (Kapliczka Oczyszczania) - więcej map z ogniskami, znajdziesz w tym miejscu https://www.eurogamer.pl/articles/2016-04-17-dark-souls-3-wszystkie-ogniska-mapa
- D - obelisk z fragemntem Estusa - więcej map z fragmentami Estusa znajdziesz w tym miejscu
- E - przejście między obeliskiem z Estusem, a terenem położonym poniżej Katedry (opcjonalne miejsce do eksploracji)
- F - śpiący, kryształowy potwór
- G - jaszczurki z Migoczącym tytanitem - więcej map z tymi stworzeniami, znajdziesz w tym miejscu
- H - przejście przez okno między terenem wokół Katedry, a Kapliczką Oczyszczania
- I - skrzyżowanie na cmentarzu, z którego możesz wybrać jedną z trzech ścieżek
- J - zamknięta część cmentarza, do której możesz się dostać, jeśli na skrzyżowaniu (I na mapie) udasz się w lewo
- K - most między cmentarzem i Katedrą
- L - fragment Kości nieumarłego
- M - wielkie wrota do Katedry - otwierają się od wewnątrz
- N - półokrągły podest z przeciwnikami (w tym z kapłanem-ewangelistą)
- O - wielka brama stanowiąca wejście do Katedry
- P - wejście na górny poziom sali z Olbrzymem
- R1 - pierwszy z olbrzymów
- R2 - drugi z olbrzymów
- S - skrzynia z mimikiem
- T - komnata z pająkiem i Szafirem Aldricha
- U1, U2 - dźwignie podnoszące ściany chroniące przed olbrzymami
- W - wielkie wrota za pierwszym olbrzymem, prowadzące do balkonu z Dwuzębem świętego i Kością prowadzącą do domu
- Y - ołtarz
- Z - komnata z bossem - Biskupami Głębin
- Q - sypialnia Rosarii (ognisko i postać) - dostaniesz się do niej korzystając z dojścia do Niezłomnego Łaty oraz przejść przez dachy (punkty od 6 do 9 na mapie)
- X - Niezłomny Łata - pojawi się, jeśli otworzysz drzwi do Katedry (M na mapie) i wrócisz do lokacji po skorzystaniu z ogniska
- X1 - studnia, w której przebywa Siegward oszukany przez Niezłomnego Łatę
- X2 - miejsce drugiego spotkania z Niezłomnym Łatą
Po przeszukaniu okolicy skorzystaj ze schodów, aby udać się w stronę Katedry. Uważaj, ponieważ na schodach spotkasz groźnego rywala zaopatrzonego w miecz i tarczę (A na mapie). Posiada bardzo dużo punktów życia, więc jeśli chcesz sobie nieco ułatwić zadanie, to zeskocz na niego z góry z miejsca, gdzie znajduje się Tarcza z herbem. W ten sposób już na początku walki możesz zadać mu spore obrażenia. Po jego pokonaniu będziesz mógł podnieść Pajęczą tarczę.
W dalszej części natkniesz się na dwa rodzaje przeciwników. Pierwszym są kościste psy - jeden z nich zaatakuje cię od razu na wejściu. Eliminuj je pojedynczo, ponieważ w grupie mogą być niebezpieczne. Na murze z prawej stoją z kolei kusznicy (obrazek powyżej) strzelający palącymi się bełtami.
Możesz ukrywać się za drzewami lub iść wzdłuż wąwozu, którego głazy zapewniają częściową osłonę. Pamiętaj, aby nie stać zbyt długo w jednym miejscu, gdzie mogłyby dosięgnąć cię bełty. Jeśli chcesz, to wejdź na mur z prawej strony i eliminuj kolejnych strzelców. Lepszym rozwiązaniem wydaje się jednak podążanie wzdłuż kanionu, na rozwidleniu przejście w lewo i zaatakowanie kuszników od tyłu, od strony bramy. Przy murze znajdziesz Dużą duszę nieznanego podróżnika.
Przejdź przez bramę (B na mapie) i podążaj wzdłuż ścieżki z nagrobkami. Po skręcie w prawo zobaczysz przed sobą postać i palący się przy niej ogień. Jeśli podejdziesz bliżej, to przeciwnik się podpali i rzuci w twoim kierunku. Szybko zacznij uciekać, ponieważ kiedy podbiegnie na odpowiednią odległość, to skoczy na ciebie, a po upadku na ziemię eksploduje. Jeśli będziesz blisko, to otrzymasz spore obrażenia. Możesz też spróbować dobiec do niego i szybko go zabić (posiada mało punktów życia) albo zastrzelić z dystansu.
Przed sobą zobaczysz kaplicę, a na lewo od niej modlącego się przeciwnika (załatw go). Wejdź do budynku i przejdź przez drzwi. Trafisz do głównego pomieszczenia budynku, gdzie znajdziesz ognisko (Kaplica Oczyszczania, C na mapie), a w prawej nawie Kolczasty bicz. Są tu również drzwi, ale obecnie nie da się ich otworzyć.
Opuść kaplicę i zacznij kierować się ścieżką prowadzącą pod górę z prawej. Już po pokonaniu kilku schodów zobaczysz mały obelisk i modlących się wokół kilku „wybuchowych" wrogów. Zaatakuj ich z zaskoczenia i szybko wykończ, po czym podnieś fragment Estusa (D na mapie) znajdujący się u podnóża pomnika.
Zbadanie terenu w pobliżu fragmentu Estusa
Zanim ruszysz w dalszą drogę warto poświęcić chwilę na zbadanie terenu na prawo od obelisku z Estusem. Podejdź do krawędzi z prawej (E na mapie) i zeskocz na niżej położoną półkę, po czym zeskocz do strumyka. Rusz przed siebie eliminując kościotrupa oraz potwora z robakami na grzbiecie - uważaj, ponieważ posiada dość silne ataki, więc nie zapominaj o unikach.
Strumień zaprowadzi cię w pobliże Katedry. Wejdź na stały ląd i udaj się w prawo (możesz też skierować się w lewo, tak czy siak obejdziesz budynek). Po wejściu na górę możesz udać się w lewo i wejść do małego pokoju - nie znajdziesz tu jednak nic ciekawego (po przejściu przez most w dalszej części będziesz mógł tu spuścić z góry drabinę tworząc w ten sposób skrót - 2 na mapie). Kieruj się w prawo. Po chwili zobaczysz kryształy i znajdującego się za nimi śpiącego lodowo-kryształowego potwora (F na mapie, #1 na obrazku powyżej). Możesz go ominąć lub zniszczyć kryształy i zaatakować (nagrodą jest Łuska z tytanitu). Jest to ten sam przeciwnik, którego spotkałeś już na Cmentarzu popiołu.
Jeśli pójdziesz na lewo od potwora, to zobaczysz przed sobą jaszczurkę (G na mapie) z Migoczącym tytanitem. Warto wejść na szczyt schodów na lewo od jaszczurki i podejdź do końca podwyższenia, gdzie znajdziesz Odłamek tytanitu. Jeśli wrócisz na główną drogę i ruszysz przed siebie, to zaczniesz obchodzić budynek. Po drodze natkniesz się na drugą jaszczurkę z Migoczącym tytanitem, kilka potworów z ciałami pokrytymi robakami oraz na Dzowneczniki świętodrzewa.
Skieruj się teraz w pobliże wspomnianego kryształowego potwora (F na mapie). Możesz teraz wejść do budynku przez wąskie przejście (#2 na powyższym obrazku). W środku jest znany ci już dobrze potwór oraz ciało z Pierścieniem zatrutego ukąszenia. Aby wejść do budynku cofnij się na wzniesienia i skorzystaj z okna (H na mapie, #3 na obrazku powyżej), po drodze podnosząc Odłamek tytanitu. Po zeskoczeniu na dół wrócisz do kapliczki, w której byłeś już wcześniej. Z tego miejsca możesz wyruszyć na cmentarz.
Przejście przez cmentarz
Aby ruszyć dalej będziesz musiał przejść przez cmentarzysko. Omiń obelisk, przy którym znalazłeś fragment Estusa i ruszaj przed siebie. Po chwili dotrzesz na szczyt przejścia, gdzie przejdź przez bramę. Głównym przeciwnikiem w nekropolii są szkielety - są powolne i słabe, ale w większej grupie mogą cię otoczyć i zabić. Dlatego eliminuj je systematycznie lub po prostu przebiegaj szybko między nimi. Najważniejszą informację jest fakt, że ten rodzaj przeciwników stale się odradza - nie trać zatem czasu na próby pozbycia się wszystkich.
Po kilku krokach trafisz na mały placyk (I na mapie), gdzie będziesz mógł podążyć w trzech kierunkach. Jeśli udasz się w lewo (#1 na powyższym obrazku), to po kilku krokach trafisz do wąwozu. Zanim do niego wejdziesz skręć w lewo i załatw kilku wrogów, za którymi znajdziesz Wielki miecz z Astory. Wróć na główną ścieżkę i zeskocz do wąwozu, po czym zacznij kierować się w prawo. Droga zaprowadzi cię do placu z leżącymi w dole na ziemi szkieletami (J na mapie, miejsce to jest niedostępne, gdybyś wybrał zwykłą drogę). Znajdziesz tu Niknącą duszę i Wielki miecz kata. Jednak kiedy zaczniesz zbierać te elementy okoliczne kościotrupy się przebudzą. Załatw je lub im umknij, kierując się w stronę przejścia z placem z kolejną partią rywali. Na lewo od niego znajduje się most (K na mapie) prowadzący do Katedry.
Wybranie zwykłej ścieżki (#2 na powyższym obrazku) wydaje się najmniej opłacalnym wariantem. Musisz bowiem przebić się przez spore grupy przeciwników, w tym kościotrupy z wnętrznościami, które mogą cię schwycić i zadać bardzo duże obrażenia. Są one na tym samym placu, przez który musisz przebrnąć, jeśli wybrałeś przejście przez wąwóz z lewej. Tyle, że tym razem nie otrzymasz żadnej nagrody. Dlatego jeśli nie zależy ci na szukaniu zdobyczy, to już lepiej wybrać trzecią drogę (#3 na obrazku powyżej). Zeskocz na ścieżkę pod tobą i wyrusz od razu w stronę mostu (K na mapie) prowadzącego do Katedry, po drodze spotykając tylko dwóch rywali.
Droga Katedry
Bez względu na to, który z wariantów wybrałeś, aby dostać się na most, przejdź przez niego uważając na wrogów. Przed tobą zobaczysz schody oraz plac z kościotrupami i jednym, dość szybkim wrogiem z dwoma broniami. Rozpraw się z nim, po czym udaj się na plac z prawej.
Nie musisz go badać, ale warto to uczynić. Jeśli zawarłeś sojusz z potworem na szczycie wieży w Osadzie nieumarłych (patrz zadanie dla Siegwarda z Catariny), to wokół świecącego się drzewka twoi przeciwnicy będą przygważdżani do ziemi przez wielkie włócznie. Jeśli nie masz sojuszu, to sam uważaj na te wielkie drzewce. W okolicy znajdziesz nieco zwykłych przedmiotów (Dużą duszę nieznanego podróżnika, trzy Proszki naprawcze, kilka Młodych białych gałęzi) oraz jeden bardzo cenny - Fragment kości nieumarłego (L na mapie, obrazek powyżej) znajdujący się na nagrobku nad przepaścią z lewej.
Po przeszukaniu placu wróć na główną drogę i udaj się po schodach w prawo. Trafisz na rozwidlenie. Jeśli udasz się do budynku z prawej, to na katafalku znajdziesz ciało z Wielką tarczą rozbicia klątw. Możesz udać się po schodach na dół, gdzie będziesz mógł spuścić na dół drabinę (2 na mapie), po której zejdziesz do pomieszczenia, jakie mogłeś odwiedzić w trakcie eksploracji terenu przy Estusie (patrz akapit Zbadanie terenu w pobliżu fragmentu Estusa).
Wróć na główną drogę i rusz przed siebie. Po chwili trafisz przed wielkie drzwi (M na mapie), których nie będziesz jednak w stanie otworzyć. Na lewo od nich znajdziesz skrzynki i zardzewiałe monety. Udaj się w prawo (4 na mapie) podnosząc po drodze Czerwoną pigułkę z robaka. Przed sobą zobaczysz plac - uważaj, bo oprócz zwykłych wrogów naprzeciwko jest kusznik (obrazek powyżej). Możesz go zastrzelić z dystansu z łuku, walczyć rywalami na placu unikając bełtów, albo od razu skierować się do przejścia z lewej strony placu (możesz w ten sposób zmusić kusznika do zejścia na dół, gdzie łatwo go wykończysz).
Wąskie przejścia zaprowadzą cię na dach, gdzie spotkasz szybkich, ale słabych wrogów. Uważaj jednak, ponieważ mogą rzucać w ciebie wybuchowymi bombami. Z prawej strony znajduje się półokrągły podest (N na mapie), gdzie znajdziesz Dużą duszę nieznanego podróżnika. Kiedy ją podniesiesz zza balustrady wyjdzie kilku wrogów. Rusz wzdłuż dachu i zejdź na dół na prawo, załatwiając kuszników. Z prawej strony, w zadaszonej lokacji zobaczysz kilku wojowników-samobójców i kapłana. Możesz ich zignorować lub wyeliminować (koniecznie pojedynczo!) i podnieść trzy Talizmany łowcy nieumarłych.
Udaj się na balkon na lewo od podestu z pokonanymi kusznikami i wyrusz w prawo. Przed sobą zobaczysz długą, cienką ścieżkę (obrazek powyżej). Stąpaj po niej ostrożnie, ponieważ szybko będą pojawiać się na niej wrogowie i trzeba ich eliminować stopniowo, pojedynczo. W zaułku z lewej znajdziesz wroga z berdyszem oraz ciało z Dużą duszą nieznanego żołnierza.
Na końcu drogi, na szczycie schodów zaatakuje cię z kolei szybki wróg z dwoma ostrzami - uważaj, bo jego ataki mogą przełamać twoją blokadę tarczą (możliwe, że zamiast jednego spotkasz tu dwóch tego typu rywali).
Po ich zabiciu udaj się na schody z lewej prowadzące na górę. Rozpraw się z dwoma samobójcami i kontynuuj, aż na szczyt. Dotrzesz w ten sposób do wielkich drzwi do Katedry (O na mapie, #1 na obrazku powyżej). Jeśli chcesz możesz spróbować zdobyć Żar (#2), ale licz się z oporem modlących się wrogów oraz jednego dużego, który czai się za narożnikiem z lewej.
Po wejściu do Katedry warto udać się do korytarza z lewej. Omiń lub załatw mutującą się maź na ziemi, po czym kontynuuj wzdłuż przejścia, podnosząc przy tym Talizman pojedynkowy. Trafisz do pomieszczenia z trzema szkieletami strzelającymi ognistymi pociskami. Załatw ich lub omiń i kontynuuj w stronę następnego przejścia. Z jego lewej strony znajdziesz windę (1 na mapie) prowadzącą do mijanej dużo wcześniej kapliczki z ogniskiem (Kapliczka Oczyszczania) - aby się tam dostać musisz otworzyć duże, zamknięte wcześniej wrota. Warto to uczynić, ponieważ w ten sposób zyskasz ogromny skrót prowadzący wprost do wnętrza Katedry.
Następnie: Dark Souls 3 - Katedra Głębin: sala z olbrzymami i dojście do bossa
Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia