Dark Souls 3 mogło być grą 2D. Artysta pokazał projekt
Niezrealizowana wizja.
Artysta, który pracował między innymi nad Blasphemous, podzielił się pojedynczą grafiką, która pochodzi z pomysłu na Dark Souls 3 w formie gry 2D. Gra ostatecznie nie powstała, ale po sześciu latach możemy rzucić okiem na to, co nas ominęło.
Przedstawiona grafika powstała około 2016 roku i prezentuje scenę walki z Tancerką z Mroźnej Doliny w nieco innym ujęciu niż to, do którego przywykliśmy. Ilustracja pochodzi z prezentacji, jaką autor Thomas Feichtmeier przygotował dla Bandai Namco. Niestety, korporacja nie zdecydowała się na sfinalizowanie projektu, a umowa o zaufaniu poufności nie pozwalała publicznie poruszać tematu aż do teraz.
„Około 6 lat temu proponowałem Bandai Namco stworzenie Dark Souls 3 w formie dwuwymiarowej metroidvanii. W końcu wygasła umowa o zachowaniu poufności, więc możecie cieszyć się grafiką, którą wtedy stworzyłem” - napisał Thomas Feichtmeier na swoim Twitterze.
Nie możemy mówić o skasowaniu projektu, ponieważ żadnego projektu oficjalnie nie było. Wielu twórców szykuje podobne prezentacje w celu zainteresowania wydawców i zdobycia funduszy na realizację pomysłów. W przypadku dwuwymiarowego Dark Souls 3 firma zwyczajnie nie wyraziła takiej chęci. Ciekawie jednak spojrzeć na to, co miało szansę pojawić się na rynku.
Umowa o zachowaniu poufności nadal częściowo obowiązuje, więc Feichtmeier nie może powiedzieć na temat swojej wizji zbyt wiele. Z pewnością widać pewne podobieństwo do stylu, który kojarzyć mogą gracze udanego Blasphemous. Biorąc pod uwagę, że za grafiką stoi ta sama osoba, można przypuszczać, że niewykorzystany pomysł na Dark Souls 3 w 2D przerodził się we wspomnianą pixelartową produkcję.