Skip to main content

Dark Souls 3 nie kończy serii, ale jest punktem zwrotnym

Potwierdza Miyazaki dla Eurogamera.

Dark Souls 3 nie będzie ostatnią odsłoną serii studia From Software - potwierdził Hidetaka Miyazaki w rozmowie z Eurogamerem. Gra ma być jednak początkiem nowej ery dla cyklu i dla samego studia.

- Po pierwsze, to nie jest finałowa część serii Dark Souls - przyznał Miyazaki. - Wierzę natomiast, że jest to punkt zwrotny. Dark Souls to prawdziwie unikatowy świat. Już samo to jest dobrym powodem, by wciąż wydawać kolejne gry z tej serii.

- Dla naszego studia to również punkt zwrotny. Rozpoczęliśmy pracę nad projektem, zanim zostałem prezesem From Software, i mieliśmy jeszcze poprzednią generację konsol - dodaje.

Miyazaki szefem studia został w 2014 roku, a do firmy dołączył w 2004 jako koder i pracował nad Armored Core. Szerzej poznaliśmy go już jako reżysera Demon's Souls, a następnie Dark Souls i Bloodborne.

W przypadku Dark Souls 3 współreżyserem gry jest Isamu Okano. Ten ostatni nadzoruje codzienną pracę nad grą, a Miyazaki jest odpowiedzialny za tworzenie świata.

Prace nad wydanym w tym roku Bloodborne i nową odsłoną Dark Souls pokrywały się, ale szef From Software zapewnia, że nikt z zespołu nie przechodził pomiędzy jednym a drugim projektem. - Tylko ja, a także kilku grafików, w drodze wyjątku, pracowało nad dwoma tytułami.

Studio ma więc odpowiednie zasoby, aby skierować swoje zainteresowania także w inne obszary.

- From Software jest znane nie tylko z fantasy, ale tworzyliśmy także grę SF z mechami, Armored Core, a także kilka tytułów w japońskim stylu, jak choćby gry z ninja w roli głównej. Być może więc dla naszych nowych, przyszłych gier wyznaczę kierunek właśnie w tych gatunkach, nad którymi kiedyś już pracowaliśmy.

Miyazaki zaznacza jednak, że jest wiele tematów, nad którymi chciałby pracować, dlatego nie chce na razie nic zapowiadać. - Nie nazywajcie mnie kłamcą, jeśli nic z tego, co powiedziałem ostatecznie nie zostanie zrealizowane!

Dark Souls 3 ma ukazać się na początku 2016 roku - prawdopodobnie jednocześnie na PC, PS4 i Xbox One.

Zobacz na YouTube

Zobacz także