Dark Souls 3 - Niegasnące jezioro: dotarcie do podziemi i bossa
Zobacz, co czeka cię w głównej części lokacji. Zobacz, jak radzić sobie z balistą, rozprawić się z czerwiem i dotrzeć do terenów pod ziemią.
Jest to poboczna lokacja, którą warto odwiedzić, chociaż nie jest to warunek konieczny do popchnięcia fabuły do przodu. Aby dostać się do tego miejsca musisz w Carthuskich katakumbach dotrzeć do drewnianego mostu wiszącego nad przepaścią (znajduje się przed wejściem do sali z bossem - Wielkiego Władcy Wolnira).
Horace i wejście pod ziemię
Przejdź przez most, po czym zniszcz go atakując mieczem. Kiedy zleci na dół podejdź do krawędzi i zejdź na dół, jak po drabinie. Następnie udaj się do przejścia z lewej i przechodź przez kolejne pomieszczenia (trafisz w nich na przeciwników, m.in. mimika B na mapie i ogniowego demona A na mapie). W końcu dotrzesz do ogniska (C na mapie), a za nim znajdziesz wejście do lokacji.
Główna lokacja, to sporych rozmiarów arena, pokryta wodą. Wszędzie wokół znajdują się duże drzewa. Przed sobą znajdziesz kilka ciał z Dużymi odłamkami tytanitu. W trakcie chodzenia po tym terenie uważaj jednak przede wszystkim na balistę (D na mapie) ostrzeliwującą cię z prawej strony (obrazek powyżej). Wystrzeliwane są z niej trzy duże pociski, przed którymi wykonuj uniki. Po serii będziesz miał chwilę, aby spokojnie się rozejrzeć, ale bądź przygotowany, że po chwili nastąpi kolejny ostrzał.
Po przeszukaniu terenu przy wejściu warto skierować się w prawo. Po kilku krokach powinieneś zlokalizować wejście do jaskini. Skorzystaj z niego, eliminując po drodze dwie jaszczurki z Migoczącym tytanitem oraz Grudką tytanitu.
Kontynuuj marsz przed siebie, aż dotrzesz do „zatoczki". Natkniesz się tutaj na Horace'a (E na mapie, obrazek powyżej) poszukiwanego przez rycerza Anri - mogłeś ich spotkać w lokacji Ofiarna droga. Kiedy podejdziesz bliżej Horace cię zaatakuje. Nie jest to specjalnie trudny przeciwnik, ale uważaj zwłaszcza na posiadające duży zasięg ataki toporem, przed którymi najlepiej wykonywać uniki.
Mapa - Niegasnące jezioro
Mapę możesz powiększyć i pobrać na dysk
Legenda:
- 1 - przejście do podziemi - aby je „aktywować" musisz stanąć na poziomie jeziora na kamiennym fragmencie i poczekać, aż wystrzeli w ciebie balista. Odskocz przed pociskiem, a w ziemi pojawi się przejście prowadzące do podziemi
- 2 - przejście między główną lokacją jeziora, a podziemiami
- 3 - schody między dwoma piętrami podziemi
- 4 - dziura w ziemi (od strony fragmentu Estusa), przez którą możesz dostać się na niższy poziom podziemi
- 5,6 - przejścia między jednym z wejść do podziemia (2 na mapie), a dolnymi partiami
- 7 - dziura w ziemi, przez którą możesz dostać się na położony niżej korytarz
- 8 - przejście po schodach między dwoma piętrami podziemi
- 9 - schody między lokacją z ropuchami, a komnatą z mostem i rycerzem
- 10 - drabina prowadząca z podziemi do przejścia do balisty
- 11 - kamienne stopnie, po których możesz zejść od półki skalnej z balistą do głównej części jeziora
- A - Ognisty demon
- B - mimik
- C - ognisko o nazwie Opuszczony grobowiec
- D - balista, możesz się do niej dostać i ją unieruchomić, tylko przechodząc przez podziemia
- E - lokacja z Horacem
- F - Klejnot chaosu, pilnowany przez kraby
- G - elektryczny czerw, pilnujący przejścia do bossa
- H - miejsce za skałami, za którym możesz się ustawić w taki sposób, żeby balista zabiła czerwia (G na mapie)
- I - boss - Stary Król Demonów
- J - jaszczurka z Klejnotem chaosu
- K - ognisko Przedpokój Starego Króla
- L - tajne przejście - uderz w ścianę, aby je odblokować.
- M - fragment Estusa - więcej map związanymi z tymi przedmiotami znajdziesz w tym miejscu
- N - tajne przejście (uderz w ścianę bronią) prowadzące do pomieszczenia z Mieczem czarnego rycerza
- O - Fragment kości nieumarłego
- P - tajne przejście, które aktywujesz uderzeniem w ścianę
- R - pomieszczenie z lawą, w którym znajdziesz Toksyczną mgłę i Medalion mroku
- S - ognisko Demoniczne Ruiny
- T - korytarz ze szczurami
- U - pomieszczenie z ropuchami i ciało z Łuską tytanitu
- W - dwa sekretne przejścia w postaci ścian - uderz w nie od strony korytarza ze szczurami
- X - rycerz Tsogir broniący wejścia do lokacji z lawą
Po pokonaniu przeciwnika podnieś zostawioną po nim Tarczę Llellewyna oraz rozejrzyj się po lokacji, gdzie znajdziesz jeszcze dwie Żółte pigułki z robaka i Duży odłamek tytanitu. Po walce i ewentualnym dalszym przeszukaniu lokacji, wróć do Anri, którego/którą powinieneś spotkać w Kapliczce Zjednoczenia i poinformuj tę postać o spotkanie z Horacem.
Po zbadaniu tej lokacji wróć do głównej części jeziora i, jeśli chcesz, zbadaj zakątek z prawej (F na mapie). W małej zatoczce znajdziesz Klejnot chaosu. Problem w tym, że po całym terenie chodzą ogromne kraby, a dodatkowo będziesz ostrzeliwany przez balistę, więc musisz szybko się przemieszczać i stale wykonywać uniki.
Mniej więcej pośrodku lokacji natkniesz się na mały, kamienny plac (1 na mapie, obrazek powyżej). Możesz na nim stanąć i poczekać, aż strzeli w niego balista (oczywiście uniknij pocisków). W ten sposób powstanie dziura, przez którą możesz dostać się do podziemi.
Pokonanie czerwia
Do podziemi prowadzi również inne przejście, z którego możesz skorzystać. Znajduje się ono z lewej strony lokacji (2 na mapie). Jeśli zbliżysz się do placu, to zobaczysz przed sobą ogromnego czerwia (G na mapie) wychodzącego spod ziemi i nurkującego do niej. Uważaj, ponieważ potwór może cię zwyczajnie połknąć lub rozprawić się z tobą przy pomocy cielska wytwarzającego prąd.
Najlepiej przebiec przez plac z rywalem i ustawić się za głazem z lewej (H na mapie). Jeśli ci się to uda, to poczekaj cierpliwie, aż balista rozprawi się z robalem (obrazek powyżej). Następnie przeszukaj jego ciało i okoliczny teren, a znajdziesz Piorunowy pal, Fragment kości Nieumarłego, Tarczę żądzy oraz Duży odłamek tytanitu.
Teraz możesz skierować się w stronę ogromnych wrót, za którymi spotkasz bossa (I na mapie) lub udać się na ścieżkę z prawej, która zaprowadzi cię do podziemi (w pobliżu ogniska Demoniczne Podziemia). Bez względu na to czy zwiedziłeś całe podziemia i uporałeś się z balistą czy też nie, pamiętaj, że z lewej strony Jeziora, za wielkim czerwiem (sposób jego pokonania znajduje się powyżej), znajdują się wrota prowadzące do bossa - Starego Króla Demonów (I na mapie).
Następnie: Dark Souls 3 - Niegasnące jezioro: podziemia i wyłączenie balisty
Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia