Dark Souls 3 - Niegasnące jezioro: podziemia i wyłączenie balisty
Zobacz, co kryje się w zakamarkach pod główną częścią lokacji oraz w jaki sposób zneutralizować machinę strzelającą wielkimi pociskami.
Uwaga - poniższy opis podziemi rozpoczyna się w miejscu, do którego możemy przejść przez dziurę w ziemi pośrodku Jeziora (patrz akapit Horace i wejście pod ziemię - 1 na mapie)). Jest to wariant łatwiejszy niż skorzystanie z przejścia (2 na mapie) za czerwiem (G na mapie).
Po zejściu do podziemi przez dziurę w ziemi na środku jeziora udaj się w lewo. Korytarz doprowadzi cię do jaszczurki z Klejnotem chaosu (J na mapie). Podnieś go i zacznij wracać w pobliże wejścia, po czym rusz przed siebie.
Po paru krokach natkniesz się na przeciwnika, który może atakować cię zarówno z bliska, jak i na dystans korzystając z ognistych kul (obrazek powyżej). Po uporaniu się z rywalem rusz przed siebie, a dotrzesz do skrzyżowania. W lokacji z prawej natkniesz się na kilku wrogów posiadających zatrutą broń - znajdziesz tu również Tom piromancji Izalithu.
Drugie wyjście z podziemi
Jeśli natomiast udasz się do pokoju po drugiej stronie korytarza (na lewo od wroga rzucającego ognistymi kulami), to znajdziesz ognisko o nazwie Przedpokój Starego Króla (K na mapie).
Możesz teraz zdecydować czy chcesz udać się do przejścia z lewej (3 na mapie, #1 na obrazku powyżej) czy skierować się do sekretnego przejścia (L na mapie, #2 na obrazku powyżej) z prawej. Lepiej skorzystać z drugiego wariantu, ponieważ dotrzesz w ten sposób do fragmentu Estusa, a finalnie drogi i tak zbiegną się w jednym miejscu.
Mapa - Niegasnące jezioro
Mapę możesz powiększyć i pobrać na dysk
Legenda:
- 1 - przejście do podziemi - aby je „aktywować" musisz stanąć na poziomie jeziora na kamiennym fragmencie i poczekać, aż wystrzeli w ciebie balista. Odskocz przed pociskiem, a w ziemi pojawi się przejście prowadzące do podziemi
- 2 - przejście między główną lokacją jeziora, a podziemiami
- 3 - schody między dwoma piętrami podziemi
- 4 - dziura w ziemi (od strony fragmentu Estusa), przez którą możesz dostać się na niższy poziom podziemi
- 5,6 - przejścia między jednym z wejść do podziemia (2 na mapie), a dolnymi partiami
- 7 - dziura w ziemi, przez którą możesz dostać się na położony niżej korytarz
- 8 - przejście po schodach między dwoma piętrami podziemi
- 9 - schody między lokacją z ropuchami, a komnatą z mostem i rycerzem
- 10 - drabina prowadząca z podziemi do przejścia do balisty
- 11 - kamienne stopnie, po których możesz zejść od półki skalnej z balistą do głównej części jeziora
- A - Ognisty demon
- B - mimik
- C - ognisko o nazwie Opuszczony grobowiec
- D - balista, możesz się do niej dostać i ją unieruchomić, tylko przechodząc przez podziemia
- E - lokacja z Horacem
- F - Klejnot chaosu, pilnowany przez kraby
- G - elektryczny czerw, pilnujący przejścia do bossa
- H - miejsce za skałami, za którym możesz się ustawić w taki sposób, żeby balista zabiła czerwia (G na mapie)
- I - boss - Stary Król Demonów
- J - jaszczurka z Klejnotem chaosu
- K - ognisko Przedpokój Starego Króla
- L - tajne przejście - uderz w ścianę, aby je odblokować.
- M - fragment Estusa - więcej map związanymi z tymi przedmiotami znajdziesz w tym miejscu
- N - tajne przejście (uderz w ścianę bronią) prowadzące do pomieszczenia z Mieczem czarnego rycerza
- O - Fragment kości nieumarłego
- P - tajne przejście, które aktywujesz uderzeniem w ścianę
- R - pomieszczenie z lawą, w którym znajdziesz Toksyczną mgłę i Medalion mroku
- S - ognisko Demoniczne Ruiny
- T - korytarz ze szczurami
- U - pomieszczenie z ropuchami i ciało z Łuską tytanitu
- W - dwa sekretne przejścia w postaci ścian - uderz w nie od strony korytarza ze szczurami
- X - rycerz Tsogir broniący wejścia do lokacji z lawą
Sekretne przejście - jeśli z niego skorzystasz, to dotrzesz do krawędzi, a przed sobą ujrzysz pomieszczenie z przeciwnikami, w tym z rywalami z kulami ognia. Nie zeskakuj na dół, a zamiast tego nieco się cofnij i skręć do korytarza z prawej. W wąskim przejściu na suficie jest dużo maziowatych potworów, przez które możesz przebiec lub wykańczać jednego po drugim.
Za zakrętem na końcu korytarza dotrzesz do fragmentu Estusa (M na mapie, obrazek powyżej). Przed tobą jest natomiast dziura w ziemi (4 na mapie) - jeśli z niej skorzystasz, to trafisz do pomieszczenia z kilkoma rywalami, którzy mogą cię zatruć, w tym samym pomieszczeniu, do którego trafisz wybierając wcześniej przy ognisku schody. Lepiej jest teraz wrócić w pobliże ogniska (K na mapie) i zejść na dół schodami (3 na mapie), dzięki czemu nie będziesz musiał walczyć ze wszystkimi rywalami naraz.
Bez względu na to, czy przy ognisku drogę przez schody czy sekretne przejście, dotrzesz do lokacji z kilkoma wrogami, którzy mogą cię zatruć. Rozpraw się z nimi i zajrzyj do wąskiego przejścia na prawo od schodów, gdzie znajdziesz Żar. Następnie skorzystaj z kolejnego przejścia na drugim końcu lokacji.
Natkniesz się tu na kilka chodzących na czworaka wrogów - najlepiej zwabić ich do przejścia i tam wykończyć. W pomieszczeniu znajdziesz też przeciwnika w postaci kamiennego posągu (obrazek powyżej). Poczekaj w bezpiecznej odległości, aż rywal przestanie ziać ogniem, po czym rozpraw się z nim.
Po oczyszczeniu pomieszczenia udaj się do przejścia z prawej. Po chwili trafisz na skrzyżowanie. Warto skierować się w lewo i uderzyć mieczem w ścianę, co odblokuje tajne przejście (N na mapie). W lokacji natkniesz się na rycerza z toporem, który zeskoczy z góry. Uważaj na jego silne ataki, a po uporaniu się z nim podnieś leżący przy zniszczonym posągu Miecz czarnego rycerza.
Wróć na poprzedni korytarz i rusz przed siebie. Trafisz do pomieszczenia z dwoma przeciwnikami rzucającymi w ciebie kulami ognia - co więcej towarzyszą im inne kule, które również będą cię ostrzeliwać (znikną, gdy załatwisz demony). Najlepiej wyciągać ich pojedynczo w stronę korytarza i tam się z nimi rozprawiać.
Po oczyszczeniu pomieszczenia rusz na jej drugi koniec i udaj się do narożnika z lewej - uważaj, bo na suficie jest potwór, który rzuci ci się na głowę - uniknij go lub zestrzel np. łukiem. W narożniku znajdziesz Fragment kości nieumarłego (O na mapie). Następnie możesz zdecydować czy chcesz udać się po cenne przedmioty (#1 i #2 na powyższym obrazku, 8 i 7 na mapie) czy też wolisz skierować się do ogniska i wyjścia z podziemi (#3, #4 na obrazku, 5 i 6 na mapie).
Wariant #1 - przejście do ogniska i wyjścia - jeśli postanowiłeś najpierw udać się w pobliże ogniska, to ścieżka z lewej (#3 na obrazku, 5 na mapie) zaprowadzi cię na balkon z kilkoma rywalami, którzy mogą cię zatruć, natomiast ścieżka z prawej (#4 na obrazku, 6 na mapie) doprowadzi cię na ten sam balkon, ale demonem rzucającym w ciebie ognistymi kulami. Bez względu na to, którą drogę wybierzesz i tak warto oczyścić cały obszar na górze schodów.
Jeśli na balkonie udasz się do przejścia z lewej, to trafisz do komnaty z dwoma wrogami (jeden leży na ziemi, ale nie daj się zwieść, bo po podejściu cię zaatakuje). Załatw rywali uważając, żeby nie skoczyli ci na głowę, po czym przejdź do przejścia z lewej. Z prawej na suficie znajduje się maziowaty potwór, a we wnęce kamienny bożek - uważaj na jego ogniste ataki. Znajdziesz tutaj Żar, a z lewej strony zejście oraz ciało z fragmentem Estusa (M na mapie), do którego mogłeś dotrzeć, jeśli przy ognisku (Przedpokój Starego Króla) skorzystałeś z tajnego przejścia.
Wróć na balkon. Jeśli pokonałeś demona z ognistymi kulami, to na końcu pomieszczenia znajdziesz Żar, natomiast z lewej strony lokacji przejście prowadzące do ogniska (Demoniczne Ruiny - S na mapie) i wyjścia (2 na mapie) spod ziemi. Na prawo od niego znajdziesz wrota prowadzące do bossa - Starego Króla Demonów (I na mapie).
Dotarcie do Tsogira i balisty
Wariant #2 - dalsza eksploracja ruin - jeśli w lokacji z czterema przejściami nie chciałeś jeszcze kierować się do wyjścia, to wybierz jedną z dwóch ścieżek (#3 lub #4 na obrazku powyżej). Obydwie prowadzą do tego samego miejsca, chociaż wybierając drogę z lewej (#3 na obrazku, 5 na mapie) możesz zyskać więcej przedmiotów - ścieżka z prawej (#4 na obrazku, 7 na mapie) jest raczej skrótem przez dziurę w podłodze.
Jeśli skorzystałeś z przejścia z lewej, to na korytarzu skręć w prawo (jeśli pójdziesz prosto, to dotrzesz do dziury w ziemi, gdzie możesz zeskoczyć), dzięki czemu dotrzesz do pomieszczenia porośniętego korzeniami. Z lewej strony (#1 na powyższym obrazku) znajdziesz przejście prowadzące do korytarza za wspomnianą przed chwilą dziurą w ziemi. Z prawej strony znajdziesz natomiast tajne przejście (#2 na powyższym obrazku, P na mapie), o ile uderzysz w nie bronią.
Warto to uczynić i przejść do kolejnej lokacji. Jeśli skręcisz w lewo, to dotrzesz do posągu, a przy nim znajdziesz Tom piromancji Quelany.
Jeśli skręcisz w lewo od Tomu piromancji, to dotrzesz do schodów. Na ich dole znajduje się lokacja wypełniona lawą (R na mapie, obrazek powyżej). Przed sobą zobaczysz dwa przedmioty. Są to: Toksyczna mgła i Talizman mroku. Jeśli chcesz je zdobyć musisz szybko biec w ich stronę i co chwila uzupełniać zdrowie Estusem. Warto też posiadać elementy chroniące przed ogniem (oprócz zbroi zainteresuj się też Czerwonymi pigułkami z robaka).
Po zdobyciu przedmiotów prawdopodobnie zginiesz, ale po odrodzeniu będziesz posiadał je w ekwipunku. Ciało z duszami znajdziesz natomiast w pobliżu lawy, więc jeśli posiadasz ich dużo, to koniecznie się po nie cofnij.
Możesz teraz skorzystać z przejścia na prawo od korytarza prowadzącego do lawy, ale lepiej jest się cofnąć do pomieszczenia, gdzie odkryłeś sekretne przejście i wybrać przejście z lewej (#1 na obrazku powyżej). Obydwie drogi prowadzą bowiem do korytarza ze szczurami (T na mapie), ale jeśli zeskoczysz na niego z góry, z przejścia przy lawie, to od razu zaatakuje cię cała grupa wrogów. W drugim przypadku będziesz mógł załatwić je pojedynczo, zaczynając od największego.
Z lewej strony korytarza ze szczurami znajduje się przejście. Skorzystaj z niego, a dotrzesz do lokacji z drzewami i ropuchami (obrazek powyżej). Uważaj na nie, ponieważ mogą rzucić na ciebie klątwę, która cię zabije. Po drugiej stronie lokacji znajdziesz ciało z Łuską tytanitu (U na mapie).
Jeśli udasz się teraz w prawo, to dotrzesz do schodów, a na ich szczycie zobaczysz wysoko wznoszącą się ścianę. Jeśli chcesz się na nią dostać, to cofnij się na korytarz ze szczurami i zlokalizuj ścianę z lewej (W na mapie, obrazek powyżej). Uderz w nią, a odblokujesz tajne przejście. Za nim znajdziesz skrzynię z Dużym odłamkiem tytanitu. Uderz w ścianę za skrzynią, a odblokujesz tajne przejście do pomieszczenia z ropuchami - na stopniu poniżej znajdziesz natomiast Kostur z Izalithu.
Wróć do ciała, przy którym znalazłeś Łuskę tytanitu (U na mapie) i skieruj się w lewo. Przed sobą ujrzysz schody, na które na razie nie wchodź. Zamiast tego skieruj się do słabo widocznego przejścia na lewo od nich.
Doprowadzą cię one do kolejnej lokacji z lawą, gdzie spotkasz Zabójcę rycerzy Tsoriga (X na mapie, obrazek powyżej). Jest to mocny i szybki przeciwnik, wyprowadzający potężne ciosy swoim dwuręcznym mieczem. Wykonuj przed nimi uniki i licz się z tym, że rywal sam będzie blokował twoje ciosy tarczą lub mieczem. W trakcie pojedynku zachowaj zatem czujność, koncentrując się na defensywie i wyczekując na możliwość zadania ciosu. Możesz też spróbować zepchnąć rywala do lawy, co znacznie przyspieszy koniec pojedynku.
Za wygraną walkę otrzymasz sporo dusz, a także gest Bardzo dziękuję oraz cenne przedmioty - Ogromny miecz oparów, Czarną żelazną wielką tarczę i Pierścień zabójcy rycerzy. Jeśli chcesz, to możesz również zebrać przedmioty znajdujące się w basenie z lawą - znajdziesz tam Żar (z prawej) i Święty płomień (z lewej). Pamiętaj, aby przemieszczać się do rzeczy szybko i uzupełniać na bieżąco zdrowie Estusem.
Po przebrnięciu przez komnatę z Tsogirem i lawą wróć na szczyt schodów i skieruj się na schody z lewej (9 na mapie). W ten sposób dotrzesz do lokacji z mostem i rycerzem, którego załatw - ściągnij go do siebie lub spróbuj wymanewrować na moście tak, żeby spadł w lawę poniżej. Na drugim końcu mostu z prawej znajdziesz ciało z Duszą przygnębionego rycerza. Po jej podniesieniu skorzystaj z wysokiej drabiny (10 na mapie, obrazek powyżej).
Po dotarciu na półkę skalną znajdziesz drugą drabinę, po której zacznij się wspinać. W trakcie drogi, z prawej strony, zobaczysz półkę z ciałem i przedmiotem. Wejdź na szczyt i zeskocz na nią, a zdobędziesz Łuk smoczego jeźdźca. Ponownie skorzystaj z drabiny, aby dostać się na górę.
Po dotarciu na szczyt rusz przed siebie. Po kilku krokach dotrzesz na otwartą przestrzeń i drogę wiodącą do balisty (D na mapie, #1 na obrazku powyżej). Aby się do niej dostać skorzystaj z wąskiej ścieżki na dole (#2 na obrazku powyżej). Przed wejściem na ścieżkę możesz się odwrócić - u podnóża wzniesienia znajdziesz bowiem ciało z dwiema Kośćmi prowadzącymi do domu.
Kontynuuj marsz wzdłuż ścieżki odpierając atak trzech kościotrupów z kołami, które zaatakują cię z prawej strony. Idąc dalej natkniesz się na dwa kolejne szkielety, a za nimi na dwóch niebezpiecznych, kościowych wrogów. Walcz z nimi pojedynczo, ponieważ są szybcy, a z dystansu mogą cię dodatkowo obrzucić ostrzami. Przy ich ciałach znajdziesz po dwa Odłamki tytanitu i po jednej Pigułce z żółtego robaka.
Kontynuuj marsz ścieżką, aż dotrzesz w pobliże balisty. W tym miejscu nie będzie mogła ci już w żaden sposób zagrozić. Podejdź pod nią i przesuń dźwignię (obrazek powyżej), dzięki czemu ją wyłączysz i będziesz mógł na spokojnie chodzić po głównej części Jeziora. Na lewo od balisty znajdziesz kilka półek skalnych (11 na mapie), po których możesz bezpiecznie dostać się na dół - pamiętaj przy tym o grasujących z prawej wielkich krabach.
Następnie: Dark Souls 3 - Boss: Stary Król Demonów
Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia