Dark Souls 3 - Ofiarna droga: dojście do bagna
Sprawdź sposoby na pokonanie nowych wrogów oraz poznaj dwójkę przyjaznych rycerzy - Anri i Horace'a.
Aby dostać się do tej lokacji w Osadzie Umarłych zlokalizuj rycerza Siegwarda, który stoi przy windzie. Wejdź na nią i zjedź na dół, po czym pokonaj lodowego rycerza. Kiedy się z nim rozprawisz przejdź przez drzwi na drugim końcu lokacji, a wyjdziesz wprost na Ofiarną drogę i nowe ognisko o takiej samej nazwie.
Rusz przed siebie. Już po paru krokach trafisz na nowy rodzaj przeciwnika (A na mapie). Początkowo przypomina chodzące zwłoki, ale kiedy podejdziesz bliżej, to zacznie szybko transformować i rozwijać skrzydła.
Kiedy to uczyni stanie się bardzo szybki i zyska możliwość atakowania cię z powietrza. Dlatego jeśli nie chcesz mieć z nim, aż takich kłopotów, podbiegaj do wroga i staraj się, jak najszybciej go załatwić (obrazek powyżej). Jeśli będziesz wystarczająco szybki, to uda ci się to uczynić, zanim dokona transformacji. W innym przypadku i tak mocno przetrzebisz mu zdrowie, przez co dalsza walka będzie łatwiejsza.
Po uporaniu się z pierwszym przeciwnikiem zejdź niżej i skręć do zaułka z lewej. Na miejscu załatw drugiego oponenta, po czym podnieś Kamień pokutny oraz znajdującą się przy wozach z prawej Duszę nieznanego podróżnika.
Mapa - Ofiarna droga
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk
Legenda:
- 1 - przejście przez most
- 2 - wąska ścieżka prowadząca lokacji z Toporem rozbójnika, Zestawem oraz Bliźniaczymi sztyletami rozbójnika
- 3 - sekretne przejście pod mostem
- 4 - przejście do bossa - Kryształowego Mędrca
- 5,6 - przejścia między ruinami, a piwnicą z
- A - pierwszy z nowych, skrzydlatych przeciwników
- B - kamienna brama, będąca jednocześnie wiaduktem
- C1 - miejsce, z którego możesz z łuku ostrzelać wrogiego szamana
- C2 - szaman, po drugiej stronie mostu
- D - ognisko (Forteca w połowie drogie) oraz postacie niezależne (NPC) - Anri i Horace
- E - droga przez bagno (lewa strona przy głazach)
- F - droga przez bagno (centrum)
- G - droga przez bagno (prawa strona)
- H - ślad przyzywający Hodricka
- I - fragment Estusa
- J - wejście do ruin
- K - wejście do komnaty z Czarnym rycerzem
- L - Czarny rycerz
- M - dwóch wrogich rycerzy
- N - przejście z ruin na balkon
- O - dziura w murze na półpiętrze prowadząca do Tarczy złotego sokoła
- P - boss Kryształowy Mędrzec
Po paru kolejnych krokach zobaczysz przed sobą kolejną dwójkę rywali, a nieco z lewej podobnego do nich szamana z kosturem. Uważaj na nich, ponieważ ten typ przeciwnika posiada możliwość rzucania zaklęć i przyzywania nowych, skrzydlatych sprzymierzeńców. Zanim go zaatakujesz postaraj się pojedynczo ściągnąć dwójkę rywali i załatw go dopiero i rozprawieniu się z nimi (możesz też spróbować ostrzelać go z łuku). Bądź przy tym przyszykowany do odparcia wspomnianych latających wrogów, którzy pojawią się za tobą w momencie zaatakowania szamana.
Po uporaniu się z wrogami obejdź miejsce, na którym stał szaman i udaj się w prawo. Zeskocz z półki skalnej poziom niżej. Przed sobą zobaczysz kamienną bramę, która jest zarazem wiaduktem (B na mapie) - możesz od razu udać się w jej kierunku, ale lepiej jest skręcić w lewo. Za głazem znajdziesz wąskie przejście (3 na mapie) i pojedynczego rywala, a za nim kilka cennych przedmiotów - Topór rozbójnika, Zestaw rozbójnika (kaptur, zbroję, rękawicę i spodnie), a w dalszych zakątku Bliźniacze sztylety rozbójnika. Po zebraniu wszystkiego wróć do kamiennej bramy.
Po przejściu przez bramę możesz skręcić w lewo i skierować się na wąską dróżkę prowadzącą na jej szczyt. Za nią znajdziesz dwójkę śpiących, skrzydlatych rywali (pokonaj ich z zaskoczenia), a na końcu drogi Odłamek tytanitu. Teraz od ciebie zależy czy pójdziesz dalej, zeskocz na dół i rozprawisz się z szamanem (C2 na mapie) z lewej (obrazek powyżej) przy pomocy łuku (C1 na mapie), czy też wrócisz w pobliże bramy i zaatakujesz go normalnie.
Pierwszy wariant jest o tyle bezpieczniejszy, że przy dobrym strzelaniu przeciwnik nie zdąży wezwać latających stworów. Idąc na niego z bronią białą miej na uwadze, że przed nim znajduje się jeszcze jeden zwykły rywal i pewnie zdoła przywołać trójkę sojuszników, w tym jednego z czerwonymi oczami - wyjątkowo agresywnego. Gdyby tak się stało, wycofaj się i staraj się ściągać przeciwników pojedynczo - walka ze wszystkimi naraz może się bowiem dla ciebie źle skończyć. Na wzgórzu z szamanem znajdziesz Żar.
Możesz teraz przejść dalej albo wrócić się za most (1 na mapie), przejść na jego prawą stronę i spojrzeć w dół. Zobaczysz pod sobą skrawek ziemi (obrazek powyżej). Jeśli na niego zeskoczysz (2 na mapie) i udasz się w lewo, to trafisz na kościstego psa. Załatw go i przeszukaj dwa znajdujące się tu ciała, przy których znajdziesz cud - Świętą Księgę brajlem z Carimu (możesz ją podarować Irimie w Kapliczce Zjednoczenia, jeśli uwolniłeś ją z celi w Osadzie nieumarłych) oraz Pierścień Morne'a zwiększający siłę działania cudów. Aby wrócić na główną drogę udaj się wąską ścieżką w prawo i zeskocz na dół.
Bez względu na to, czy wybrałeś sekretne przejście czy normalną drogę, to po przejściu przez kamienne przejście trafisz na plac z ogniskiem (Forteca w połowie drogi). Ponadto spotkasz tu dwie postacie niezależne - Anri i Horacego (D na mapie). Po rozmowie z nimi otrzymasz znak przymierza Błękitni strażnicy.
Następnie: Dark Souls 3 - Ofiarna droga: przejście przez bagno, dojście do bossa
Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia