Skip to main content

Dark Souls 3 - Osada nieumarłych: dojście do bossa przez most i rycerz Siegward

Ścieżka, dzięki której możesz dotrzeć do głównego przeciwnika oraz spotkać kilka postaci niezależnych.

Jeśli zamiast przez dom, zdecydowałeś się przejść przez drewniany most z prawej (Strzałka 2 na mapie), to po jego przekroczeniu skieruj się do lokacji przed tobą. Zostaniesz tu zaatakowany przez przeciwnika z dwuręcznym mieczem. Uważaj, ponieważ jest dość szybki, chociaż mało wytrzymały. Po uporaniu się z nim otwórz drzwi i przejdź przez nie. Na zewnątrz udaj się w prawo, na szczycie wzniesienia znajdziesz Okrągłą tarczę kaduceusza.

Dojście do bossa

Następnie udaj się w lewo i przejdź przez kamienny most. Zaraz za nim natkniesz się na kilka grup siedzących rywali. Są oni przy wybuchających beczkach, które możesz wysadzić w powietrze na przykład przy pomocy bomby zapalającej. Rusz dalej uważając na rywali na podwyższeniu - możesz rozprawić się z nimi korzystając np. z łuku albo ominąć ich (uważaj, bo rzucają wybuchowymi ładunkami). Jeśli chcesz się z nimi rozprawić w walce wręcz, to przeczytaj opis "Uwaga!" znajdujący się poniżej, aby poznać prowadzącą do nich drogę.

Ten rodzaj przeciwnika może zadawać ci uderzenia piłą albo atakować kotłem i to zarówno w zwarciu, jak i na odległość

Z lewej natkniesz się na ciało z Duszą nieznanego podróżnika, a jeśli przejdziesz dalej w lewo, to trafisz na drewniany mostek, na końcu którego siedzi słaby rywal posiadający Szponiasty pierścień ognia (K na mapie). W bramie na głównej drodze spotkasz natomiast przeciwnika (obrazek powyżej) noszącego ogromną piłę lub kocioł (rywal może zmieniać te bronie). Uważaj zwłaszcza na ten drugi, ponieważ wróg może nimi rzucać na odległość. Po przejściu przez bramę rusz przed siebie schodząc na dół po schodach.


Mapa - Osada Nieumarłych

Mapę możesz powiększyć i pobrać na dysk

Legenda:

  • 1 - wejście do domu z podwieszonymi pod sufit ciałami
  • 2 - miejsce, w którym możesz zeskoczyć na ścieżkę poniżej prowadzącą do domu z ogniskiem Podnóże klifu
  • 3 - przejście między domem z ogniskiem (Podnóże klifu), a podejściem na balkon uwięzionym Cornyxem
  • 4 - przejście między jaskinią ze szczurami (dostaniesz się do niej korzystając z drabiny - 5 na mapie), a mostem przy ognisku o nazwie Walący się most (drzwi otworzysz tylko od strony jaskini)
  • 5 - drabina prowadząca do jaskini ze szczurami
  • 6 - zamknięte drzwi łączące dwie części podziemi
  • 7 - przejście między szczytem wieży, a jej dolną częścią (musisz zeskoczyć na dół)
  • 8 - schody prowadzące na klatkę schodową od placu z ognistym demonem (S na mapie)
  • 9 - przejście między klatką schodową, a górną częścią budynku, do którego trafisz po minięciu placu z ognistym demonem
  • 10 - schody prowadzące na wyższe piętro budynku
  • 11 - przejście prowadzące na szczyt budynku wznoszącego się nad terenem z Ognistym demonem (S na mapie)
  • 12 - przejście między półpiętrem, na które możesz dostać się windą (13 na mapie), a balkonem, na którym siedzi Siegward
  • 13 - wjazd windą na górę - możesz dojechać na samą górę, gdzie spotkasz Olbrzyma rzucającego włóczniami (H na mapie), albo wyskoczyć wcześniej (13 na mapie), a trafisz na półpiętro, gdzie po raz drugi spotkasz Siegwarda przed walką z demonem
  • 14 - zjazd windą na dół - dotrzesz w ten sposób do lodowego rycerza (P na mapie) i przejścia do lokacji Ofiarna droga
  • 15 - wysoka drabina prowadząca do lochów ze szczurami i statui Velki - bogini grzechu (N na mapie)
  • A - ognisko (Podnóże Wysokiej Ściany)
  • B - brama, za którą znajdziesz przejście do dalszej części lokacji oraz ognisko (Osada Nieumarłych - więcej map z ogniskami znajdziesz w tym miejscu)
  • C - Yoel
  • D - ciało z Kością Loretty (przedmiot związany z Greiratem)
  • E - kapłan i przeciwnicy oraz fragment Estusa (więcej map z fragmentami Estusa znajdziesz w tym miejscu)
  • Strzałka 1 - przejście przez dom
  • Strzałka 2 - przejście przez most
  • F1 - dziura w podłodze na piętrze, przez którą możesz dostać się do pomieszczenia z Zupą z Estusem oraz Talizmanem Słońca (F2 na mapie)
  • F2 - tajny pokój, do którego dostaniesz się przez dziurę w suficie (F1)
  • G - miejsce ataku Holdricka
  • H - ogromne włócznie rzucane przez olbrzyma - wykonuj przed nimi uniki
  • I - Fragment kości nieumarłego (więcej map z fragmentami kości znajdziesz w tym miejscu)
  • J - boss - Toczony przez klątwę Drzewiec
  • J2 - jaskinia, do której trafisz w trakcie drugiej części walki z Toczonym przez klątwę Drzewcem, po bitwie możesz tu rozpalić ognisko o nazwie Jama Pustych
  • K - mostek z przeciwnikiem posiadającym Szponiasty pierścień ognia
  • L - rycerz Eygone z Carimu - będzie służył, jako twój sprzymierzeniec jeśli przyjmiesz do siebie Irinę (M na mapie)
  • M - Irina z Carimu - przyjmij ją na służbę, a zyskasz sojusznika w postaci rycerza Egone'a (L na mapie)
  • N - statua Velki, bogini grzechu
  • O - rycerz Siegward z Catariny
  • P - lodowy rycerz, broniący przejścia do Ofiarnej drogi
  • R - Gigant rzucający włóczniami (H na mapie) - możesz zawrzeć z nim rozejm, dzięki czemu będzie rzucał włóczniami we wrogów w innych lokacjach (m.in. w Twierdzy Farrona i Katedrze Głębin)
  • S - ognisty demon, z którym możesz stoczyć walkę wypełniając zadanie dla Siegwarda

Uwaga! - jeśli zaraz za bramą skręcisz w prawo zobaczysz na lewo od drewnianego domu dwóch siedzących na ziemi wrogów. Zabij ich i zeskocz na skrawek ziemi poniżej (2 na mapie). W ten sposób dotrzesz do pomieszczenia z nowym ogniskiem (Podnóże klifu) oraz drogą prowadzącą do przeciwników z bombami i klatką z Cornyxem z Wielkiego Bagna (obok niego znajdziesz Ręczny topór).

Trafisz na plac porośnięty fioletowymi kwiatami, na którym przebywa kapłan i pies. Rozpraw się z nimi i podnieś Żar znajdujący się przy drzewie z prawej. Teraz od ciebie zależy w jakim kierunku się udasz. Jeśli pójdziesz w lewo i wejdziesz do budynku na szczycie schodów, to dotrzesz na plac z bossem - Toczonym przez klątwę drzewcem (J na mapie).

Dalsza eksploracja krainy

Jeśli zdecydowałeś się na dalsze zwiedzanie krainy, to po udaniu się w prawo musisz zdecydować czy chcesz przejść przez most z lewej (#1 na obrazku poniżej) czy też skierować się do przejścia prowadzącego do kanałów ze szczurami (#2 na obrazku poniżej).

Na rozwidleniu możesz udać się za most (#1), za którym dotrzesz do postaci niezależnych (w tym do rycerza Siegwarda z Catariny i jaskiń, lub do przejścia do kanałów ze szczurami (#2)

Przejście przez kamienny most z lewej - jeśli zdecydowałeś się skierować w lewo, to załatw rywali, których tu spotkasz. Możesz przeszukać ruiny budynku na podwyższeniu, gdzie znajdziesz Dużą duszę porzuconego ciała. Idąc dalej dotrzesz do polany - z lewej strony znajdziesz siedzącego na skale osobnika, z którym możesz porozmawiać (L na mapie). Okaże się, że to rycerz Eygon z Carimu, który może zostać twoim sprzymierzeńcem, jeśli przyjmiesz na służbę Irinę z Carimu (M na mapie), znajdującą się w pobliskiej lokacji

Za osobnikiem znajduje się wejście do lochów. Jeśli ruszysz przed siebie, to natkniesz się na kobietę - Irinę z Carimu (M na mapie, obrazek powyżej), z którą możesz porozmawiać. Możesz spełnić jej prośbę i dotknąć ją, za co otrzymasz gest Modlitwa. Porozmawiaj z nią jeszcze, a pojawi się możliwość dołączenia jej do swoich stronników. Jeśli się na to zgodzisz, to zyskasz sojusznika w postaci Eygone'a (L na mapie).

Możesz wrócić na korytarz i zejść na dół po schodach z prawej. Następnie zejdź niżej po długiej drabinie (15 na mapie), podnieś Talizman świętego w narożniku z lewej, a następnie załatw szczura i udaj się w kierunku kolejnej drabiny.

W ten sposób przejdziesz do doliny między głazami. Z lewej strony znajduje się kapłan. Zabij go i przeszukaj duży plac za nim, gdzie znajdziesz dwa Odłamki tytanitu oraz jaszczurkę z Ciężkim klejnotem.

Przy posągu Velki możesz pozbyć się grzechów lub klątwy

Jeśli udasz się w lewo, to trafisz do lokacji z regenerującymi się szkieletami. Najlepiej atakować je w momencie transformacji, zanim osiągną właściwą postać. Na końcu drogi znajdziesz posąg Velki (N na mapie, obrazek powyżej), gdzie możesz poprosić o rozgrzeszenie i oczyszczenie. Po zbadaniu tej lokacji wróć z powrotem na górę w pobliże osobnika siedzącego na skale.

Możesz się teraz skierować w lewo i wejść do budynku na szczycie schodów. Spotkasz tu rycerza Siegwarda z Catariny (O na mapie), z którym związane jest zadanie dodatkowe połączone ze znajdującą się obok niego windą (13 na mapie).

Lodowy rycerz jest bardzo szybki, więc niezbędne są uniki

Jeśli chcesz, to możesz skorzystać z windy i zjechać nią na dół (14 na mapie). W sąsiednim pomieszczeniu znajdziesz zwłoki z Żarem i niebezpiecznym przeciwnikiem - lodowym rycerzem (P na mapie, obrazek powyżej). Uważaj, ponieważ jest bardzo szybki, a kilka ciosów, które naładują mu pasek spowodują twoje odmrożenie. Wykonuj przed nim uniki i kiedy tylko nadarzy się okazja atakuj od tyłu. Na szczęście nie jest zbyt wytrzymały. Za jego pokonanie otrzymasz Irithyllski prosty miecz.

Po walce możesz przejść przez znajdujące się za przeciwnikiem drzwi, które prowadzą do nowej lokacji - Ofiarnej drogi oraz ogniska pod tą samą nazwą.

Tunel ze szczurami z prawej - jeśli na skrzyżowaniu udałeś się w prawo (5 na mapie), to zejdź na dół po drabinie i skieruj się w lewo. Po chwili zaatakuje cię kilka małych szczurów, z którymi się uporaj. Z lewej strony zobaczysz drzwi, których nie będziesz jednak w stanie otworzyć (przejście to łączy się z lochem z posągiem Velki - N na mapie). W dalszej części tunelu ujrzysz z kolei mgłę. Uważaj, ponieważ przebywa w niej kilka mniejszych oraz jeden wielki szczur. Warto go pokonać, ponieważ dzięki temu zdobędziesz Pierścień krwawego ukąszenia.

Jeśli spojrzysz w prawo, to w narożniku zobaczysz drabinę. Wejdź po niej na górę i rusz w prawo. Z lewej strony znajdują się drzwi (4 na mapie). Jeśli je otworzysz, to będziesz mógł cofnąć się szybko w pobliże ogniska Walący się most.

Następnie: Dark Souls 3 - Boss: Toczony przez klątwę drzewiec

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Zobacz także