Dark Souls 3 - Osada nieumarłych: kapłan i droga do rozstajów
Na początku lokacji spotykasz pielgrzyma Yoela, po czym docierasz do miejsca kultu i wyboru dalszej drogi.
Rozpoczynasz na szczycie zniszczonej wieży, gdzie od razu rozpal ognisko (Podnóże Wysokiej Ściany - A na mapie). Zanim zejdziesz po schodach na dół warto udać się w lewo i podnieść Dużą duszę porzuconego ciała. Następnie zacznij kierować się w stronę ulicy poniżej. Będziesz tu świadkiem sceny rozrywania przez kościste psy słabszych potworów. Po jatce zajmij się „zwierzakami".
Możesz teraz skierować się do zamkniętej bramy (B na mapie) z prawej, ale warto z tym jeszcze poczekać i udać się w przeciwnym kierunku wzdłuż drogi. Uważaj, bo za przewróconymi wozami z lewej czają się dwa kolejne psy. Po ich zabiciu przeszukaj ciało, które obgryzały. Znajdziesz przy nim dwie Nęcące czaszki. Są to przedmioty, które po użyciu ściągają do siebie wrogów umożliwiając ci wydarcie się z pułapki lub spokojne przejście obok grupy rywali.
Kontynuuj marsz wzdłuż drogi, aż dotrzesz do grupy martwych pielgrzymów. Kiedy podejdziesz bliżej okaże się, że jeden z nich, znajdujący się z prawej, żyje. Podejdź do niego (obrazek powyżej) i porozmawiaj. Jeśli zgodzisz się przyjąć go do służby, to będziesz mógł zaopatrywać się u niego w czary w Kapliczce Zjednoczenia. Yoel (C na mapie) jest także związany z jednym z zakończeń, więc nie warto go lekceważyć.
Mapa - Osada Nieumarłych
Mapę możesz powiększyć i pobrać na dysk
Legenda:
- 1 - wejście do domu z podwieszonymi pod sufit ciałami
- 2 - miejsce, w którym możesz zeskoczyć na ścieżkę poniżej prowadzącą do domu z ogniskiem Podnóże klifu
- 3 - przejście między domem z ogniskiem (Podnóże klifu), a podejściem na balkon uwięzionym Cornyxem
- 4 - przejście między jaskinią ze szczurami (dostaniesz się do niej korzystając z drabiny - 5 na mapie), a mostem przy ognisku o nazwie Walący się most (drzwi otworzysz tylko od strony jaskini)
- 5 - drabina prowadząca do jaskini ze szczurami
- 6 - zamknięte drzwi łączące dwie części podziemi
- 7 - przejście między szczytem wieży, a jej dolną częścią (musisz zeskoczyć na dół)
- 8 - schody prowadzące na klatkę schodową od placu z ognistym demonem (S na mapie)
- 9 - przejście między klatką schodową, a górną częścią budynku, do którego trafisz po minięciu placu z ognistym demonem
- 10 - schody prowadzące na wyższe piętro budynku
- 11 - przejście prowadzące na szczyt budynku wznoszącego się nad terenem z Ognistym demonem (S na mapie)
- 12 - przejście między półpiętrem, na które możesz dostać się windą (13 na mapie), a balkonem, na którym siedzi Siegward
- 13 - wjazd windą na górę - możesz dojechać na samą górę, gdzie spotkasz Olbrzyma rzucającego włóczniami (H na mapie), albo wyskoczyć wcześniej (13 na mapie), a trafisz na półpiętro, gdzie po raz drugi spotkasz Siegwarda przed walką z demonem
- 14 - zjazd windą na dół - dotrzesz w ten sposób do lodowego rycerza (P na mapie) i przejścia do lokacji Ofiarna droga
- 15 - wysoka drabina prowadząca do lochów ze szczurami i statui Velki - bogini grzechu (N na mapie)
- A - ognisko (Podnóże Wysokiej Ściany)
- B - brama, za którą znajdziesz przejście do dalszej części lokacji oraz ognisko (Osada Nieumarłych - więcej map z ogniskami znajdziesz w tym miejscu)
- C - Yoel
- D - ciało z Kością Loretty (przedmiot związany z Greiratem)
- E - kapłan i przeciwnicy oraz fragment Estusa (więcej map z fragmentami Estusa znajdziesz w tym miejscu)
- Strzałka 1 - przejście przez dom
- Strzałka 2 - przejście przez most
- F1 - dziura w podłodze na piętrze, przez którą możesz dostać się do pomieszczenia z Zupą z Estusem oraz Talizmanem Słońca (F2 na mapie)
- F2 - tajny pokój, do którego dostaniesz się przez dziurę w suficie (F1)
- G - miejsce ataku Holdricka
- H - ogromne włócznie rzucane przez olbrzyma - wykonuj przed nimi uniki
- I - Fragment kości nieumarłego (więcej map z fragmentami kości znajdziesz w tym miejscu)
- J - boss - Toczony przez klątwę Drzewiec
- J2 - jaskinia, do której trafisz w trakcie drugiej części walki z Toczonym przez klątwę Drzewcem, po bitwie możesz tu rozpalić ognisko o nazwie Jama Pustych
- K - mostek z przeciwnikiem posiadającym Szponiasty pierścień ognia
- L - rycerz Eygone z Carimu - będzie służył, jako twój sprzymierzeniec jeśli przyjmiesz do siebie Irinę (M na mapie)
- M - Irina z Carimu - przyjmij ją na służbę, a zyskasz sojusznika w postaci rycerza Egone'a (L na mapie)
- N - statua Velki, bogini grzechu
- O - rycerz Siegward z Catariny
- P - lodowy rycerz, broniący przejścia do Ofiarnej drogi
- R - Gigant rzucający włóczniami (H na mapie) - możesz zawrzeć z nim rozejm, dzięki czemu będzie rzucał włóczniami we wrogów w innych lokacjach (m.in. w Twierdzy Farrona i Katedrze Głębin)
- S - ognisty demon, z którym możesz stoczyć walkę wypełniając zadanie dla Siegwarda
Po zakończeniu eksploracji tego obszaru wróć wzdłuż drogi do dużej bramy, którą otwórz dźwignią z lewej. Rozpraw się szybko z przeciwnikiem z latarnią, który może wzywać posiłki i rozpal ognisko w budynku z prawej (Osada Nieumarłych). Następnie wyrusz w stronę domu (1 na mapie) na końcu drogi rozprawiając się po drodze z rywalami. Potwory z widłami są dość powolne, a ich ataki są sygnalizowane, ale nie lekceważ ich, bo mają spory zasięg i silne ciosy.
W domu zobaczysz zwisające z sufitu owinięte zwłoki. Przy niektórych, na przykład przy tych z prawej, znajdują się przedmioty - w tym przypadku jest to Mała skórzana tarcza. Aby zdobyć dany przedmiot musisz najpierw odrąbać sznurek i podnieś go, kiedy ciało znajdzie się na ziemi. W trakcie eksploracji uważaj na mniejszych wrogów, którzy mogą zeskakiwać na ciebie z góry. Są mało wytrzymali, ale dość szybcy i atakują z zaskoczenia, więc miej się na baczności.
Na piętrze budynku znajdziesz leżące przy skrzyniach dwa Zawiniątka z węglową żywicą (umożliwia dodanie obrażeń od ognia do broni). Jeśli chcesz, to wyjdź na balkon z lewej. Oprócz przeciwnika z widłami natkniesz się tu na zwłoki z Kością Loretty (D na mapie), a za zakrętem z prawej na dwa Proszki naprawcze. Następnie wróć do domu i zejdź na dół. Załatw kilku kolejnych wrogów i rozejrzyj się, a znajdziesz dwa następne Zawiniątka z węglową żywicą oraz Topór niewolnika.
Opuść dom i wyjdź na zewnątrz, gdzie zobaczysz przed sobą modły wznoszone przez dużą liczbę wrogów. Staraj się ich wyciągać pojedynczo i eliminować na uboczu. Dwie pierwsze grupy (#1 i #2 na obrazku powyżej) możesz łatwo zabić rzucając w wybuchowe beczki między nimi bomby zapalające. Następnie wyciągaj kolejnych rywali (#3) uważając przy tym na kapłana (#4).
Jest on szczególnie niebezpieczny, ponieważ oprócz zwykłej broni posiada możliwość rzucania czarów. Chodzi konkretnie o charakterystyczne, czarne „pociski", które mogą doprowadzić cię do krwotoku. Ponadto jeśli będziesz przebywał w pobliżu kapłana, kiedy ten rzuca magię ognia, to po chwili cię schwyci i zada ogromne obrażenia od tego żywiołu. Atakuj go zatem z dystansu lub z bliska, ale gdy widzisz, że szykuje się do rzucania czarów, to oddalaj się na bezpieczną odległość.
Po oczyszczeniu terenu przeszukaj okolicę. Znajdziesz tu: Kość Loretty (jeśli strąciłeś ciało z góry), Szatę robotnika, Fragment estusa (przy drzewie - E na mapie), Duszę nieznanego podróżnika (przy bramie z lewej), Żar oraz Kukri (o ile zestrzelisz łukiem lub kuszą ciało wiszące na drzewie).
Od tego punktu możesz skierować się albo do budynku przed tobą (Strzałka 1 na mapie) (Wariant #1) albo udać się drewniany most z prawej (Strzałka 2 na mapie) (Wariant #2). Obydwie drogi prowadzą do areny z bossem - Toczonym przez klątwę drzewcem.
Następnie: Dark Souls 3 - Osada nieumarłych: dojście do bossa przez dom
Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia