Skip to main content

Dark Souls 3 - Postacie poboczne (NPC): Niezłomny Łata

Interesująca persona, która początkowo podszywa się pod rycerza Siegwarda.

Aby spotkać Niezłomnego Łatę musisz dotrzeć do Katedry Głębin i odblokować od wewnątrz wielkie drzwi (M na mapie). Następnie skorzystaj z jakiegokolwiek ogniska, aby przenieść się do innej lokacji, po czym wróć do Katedry. Na górnym piętrze, w sali z olbrzymami, spotkasz Niezłomnego Łatę (X na mapie) stojącego przy kładce prowadzącej do wieży naprzeciwko.

Niezłomny Łata wygląda niemal, jak Siegward

Chociaż na pierwszy rzut oka przypomina rycerza Siegwarda (obrazek powyżej), to w rzeczywistości jest postacią nieprzychylną bohaterowi. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że po drugiej stronie kładki znajduje się skarbiec. Kiedy wejdziesz na wąskie przejście zostanie ono obniżone, a ty trafisz do komnaty z Olbrzymem (R2 na mapie) - rozpraw się z nim, chyba, że uczyniłeś to wcześniej - wtedy nie będzie tu żadnego przeciwnika.


Mapa - Katedra Głębin

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk

Legenda:

  • 1 - winda między Katedrą, a Kapliczką Oczyszczania (uruchomisz ją w dalszej części, po dotarciu do wnętrza Katedry)
  • 2 - drabina, którą będziesz mógł zrzucić z budynku przed Katedrą, po przejściu przez cmentarz. Skraca drogę do terenu położonego pod Katedrą (patrz akapit „Zbadanie terenu w pobliżu fragmentu Estusa")
  • 3 - winda między ołtarzem (Y na mapie), a lokacją z której możesz otworzyć wrota (M na mapie) między Katedrą, a drogą na cmentarz
  • 4 - przejście między wielką bramą do Katedry (zamkniętą od zewnątrz), a dachem budynku
  • 5 - przejście między górną i dolną częścią sali z olbrzymami
  • 6 - winda prowadząca między salą z olbrzymami, a (na lewo od windy znajdują się drewniane drzwi, które możesz otworzyć właśnie od strony windy - stworzysz w ten sposób skrót między salą olbrzymów, a ogniskiem Kaplica Oczyszczania)
  • 7 - drabina między półpiętrem (dostajesz się na nie windą - 6 na mapie), a przejściem do wieży, z której dostaniesz się na wyżej położone części dachu
  • 8 - przejście między wieżą, na którą dostaniesz się po drabinie (7 na mapie), a wyżej położoną częścią dachu (musisz na niego zeskoczyć z wieży i ruszyć w prawo)
  • 9 - przejście między łukami pod dachem Katedry, a drogą do sypialni Rosarii (Q na mapie), aby skorzystać z przejścia musisz z łuku przy rycerzu z kuszą zeskoczyć na znajdującą się poniżej platformę, a potem przejść w lewo - przy okazji możesz spotkać tu Niezłomnego Łatę, jeśli wykonujesz związane z nim zadanie
  • 10 - przejście prowadzące w głąb Katedry
  • 11 - drabina między lokacją z cudem (Szukanie wskazówek), a platformą z kusznikami w sali z olbrzymem
  • A - rycerz na schodach
  • B - brama między wąwozem z kusznikami, a drogą do cmentarza
  • C - ognisko (Kapliczka Oczyszczania) - więcej map z ogniskami, znajdziesz w tym miejscu https://www.eurogamer.pl/articles/2016-04-17-dark-souls-3-wszystkie-ogniska-mapa
  • D - obelisk z fragemntem Estusa - więcej map z fragmentami Estusa znajdziesz w tym miejscu
  • E - przejście między obeliskiem z Estusem, a terenem położonym poniżej Katedry (opcjonalne miejsce do eksploracji)
  • F - śpiący, kryształowy potwór
  • G - jaszczurki z Migoczącym tytanitem - więcej map z tymi stworzeniami, znajdziesz w tym miejscu
  • H - przejście przez okno między terenem wokół Katedry, a Kapliczką Oczyszczania
  • I - skrzyżowanie na cmentarzu, z którego możesz wybrać jedną z trzech ścieżek
  • J - zamknięta część cmentarza, do której możesz się dostać, jeśli na skrzyżowaniu (I na mapie) udasz się w lewo
  • K - most między cmentarzem i Katedrą
  • L - fragment Kości nieumarłego
  • M - wielkie wrota do Katedry - otwierają się od wewnątrz
  • N - półokrągły podest z przeciwnikami (w tym z kapłanem-ewangelistą)
  • O - wielka brama stanowiąca wejście do Katedry
  • P - wejście na górny poziom sali z Olbrzymem
  • R1 - pierwszy z olbrzymów
  • R2 - drugi z olbrzymów
  • S - skrzynia z mimikiem
  • T - komnata z pająkiem i Szafirem Aldricha
  • U1, U2 - dźwignie podnoszące ściany chroniące przed olbrzymami
  • W - wielkie wrota za pierwszym olbrzymem, prowadzące do balkonu z Dwuzębem świętego i Kością prowadzącą do domu
  • Y - ołtarz
  • Z - komnata z bossem - Biskupami Głębin
  • Q - sypialnia Rosarii (ognisko i postać) - dostaniesz się do niej korzystając z dojścia do Niezłomnego Łaty oraz przejść przez dachy (punkty od 6 do 9 na mapie)
  • X - Niezłomny Łata - pojawi się, jeśli otworzysz drzwi do Katedry (M na mapie) i wrócisz do lokacji po skorzystaniu z ogniska
  • X1 - studnia, w której przebywa Siegward oszukany przez Niezłomnego Łatę
  • X2 - miejsce drugiego spotkania z Niezłomnym Łatą

Aby ponownie spotkać się z fałszywym rycerzem skieruj się do ogniska Kaplica Oczyszczania (C na mapie). Na lewo od wejścia znajduje się studnia (X2 na mapie), w której znajduje się oszukany rycerz Siegward, któremu Łata zabrał zbroję. Wejdź do kapliczki i skorzystaj z przejścia z lewej (otworzysz je od strony sali z olbrzymami), aby dostać się do windy (6 na mapie) - możesz się do niej dostać również od strony sali z olbrzymami w Katedrze.

Dach, na który zeskocz z wieży

Po wjechaniu na górę rozpraw się z przeciwnikiem i wyjdź na kamienny podest na zewnątrz. Udaj się w lewo i kontynuuj, aż do drabiny (7 na mapie), po której wejdź na wieżę. Załatw przeciwnika i podnieś Pierścień głębin. Następnie zeskocz na dach znajdujący się poniżej (8 na mapie, obrazek powyżej) i wyrusz w stronę wieży z prawej. Na miejscu trafisz na kilku wrogów - walcz z nimi uważając, żeby samemu nie zlecieć na dół.

Skieruj się w prawo. Z prawej strony znajdziesz kolejne wąskie dachy (przejścia) prowadzące do wież. W środkowej natkniesz się na jednego wroga, a na kolejnej na kuszę - Arbalest. Po eksploracji skieruj się jednak do przejścia z lewej.

W ten sposób dotrzesz do wąskich łuków rozciągających się pod sufitem Katedry. Uważaj, ponieważ spotkasz tu dwóch rycerzy - ten w środku dysponuje dwuręcznym mieczem, a ten z lewej jest wyposażony w tarczę i kuszę. Rozpraw się z nimi ściągając do przejścia, gdzie jest więcej miejsca do prowadzenia walki lub manewrując w taki sposób, żeby spadli na dół.

Aby dostać się do Łaty zeskocz z łuku na platformę (#1), a potem na kolejną (#2) znajdującą się z lewej strony

Następnie podejdź do łuku, przy którym znajdował się rycerz z kuszą i spójrz na dół. Zobaczysz platformę (9 na mapie, #1 na obrazku powyżej). Zeskocz na nią, a potem na skocz poziom niżej, na teren z lewej (#2 na obrazku powyżej). Skieruj się przed siebie i załatw przeciwnika w formie robaka, który będzie ostrzeliwał cię z dystansu. Z lewej strony znajdziesz dźwignię, którą możesz podnieść ścianę, dzięki której będziesz mógł przejść na drugą stronę sali z olbrzymami.

Spotkasz tu także poszukiwanego Niezłomnego Łatę (X2 na mapie), z którym rozpocznij rozmowę. W jej trakcie otrzymasz Zardzewiałą monetę oraz gest Padnij na twarz. Będziesz też mógł odkupić zbroję Siegwarda, który przebywa obecnie w studni (X1 na mapie).

Jeśli nie posiadasz wystarczającej ilości dusz, to wróć do Kapliczki Zjednoczenia, zakup od Opiekunki Kapliczki klucz do wieży i skorzystaj z niego, żeby otworzyć do niej drzwi. Niezłomnego Spotkasz przy zamkniętych drzwiach i będziesz mógł odkupić zbroję ponownie. Jeśli podczas rozmowy mu nie wybaczysz, to otrzymasz Złotą zardzewiałą monetę, a przy następnym spotkanie gest Przysiad Łaty.

Niezłomny Łata i Greirat

Ta nietypowa postać może mieć również wpływ na innego NPC, czyli Grierata. Kiedy ten wyruszy na poszukiwania Irithyll w Mroźnej Dolinie, Łata zapyta o miejsce jego pobytu. Jeśli mu to powiesz przed walką z Pontyfikiem Sulyvahnem, to Łata uratuje go. Stanie się tak również, jeśli pomogłeś odzyskać Siegwardowi zbroję. Jeśli nie wybrałeś żadnego z dwóch powyższych wariantów, to Greirat zginie. Przy kolejnej wyprawie Greirata Łata znów zapyta o miejsce pobytu złodzieja. Tym razem nie uda się jednak go uratować, a po tym, jak Niezłomny powróci będziesz mógł kupować u niego różne przedmioty.

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Zobacz także