Dark Souls 3 - Postacie poboczne (NPC): Niezłomny Łata
Interesująca persona, która początkowo podszywa się pod rycerza Siegwarda.
Aby spotkać Niezłomnego Łatę musisz dotrzeć do Katedry Głębin i odblokować od wewnątrz wielkie drzwi (M na mapie). Następnie skorzystaj z jakiegokolwiek ogniska, aby przenieść się do innej lokacji, po czym wróć do Katedry. Na górnym piętrze, w sali z olbrzymami, spotkasz Niezłomnego Łatę (X na mapie) stojącego przy kładce prowadzącej do wieży naprzeciwko.
Chociaż na pierwszy rzut oka przypomina rycerza Siegwarda (obrazek powyżej), to w rzeczywistości jest postacią nieprzychylną bohaterowi. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że po drugiej stronie kładki znajduje się skarbiec. Kiedy wejdziesz na wąskie przejście zostanie ono obniżone, a ty trafisz do komnaty z Olbrzymem (R2 na mapie) - rozpraw się z nim, chyba, że uczyniłeś to wcześniej - wtedy nie będzie tu żadnego przeciwnika.
Mapa - Katedra Głębin
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk
Legenda:
- 1 - winda między Katedrą, a Kapliczką Oczyszczania (uruchomisz ją w dalszej części, po dotarciu do wnętrza Katedry)
- 2 - drabina, którą będziesz mógł zrzucić z budynku przed Katedrą, po przejściu przez cmentarz. Skraca drogę do terenu położonego pod Katedrą (patrz akapit „Zbadanie terenu w pobliżu fragmentu Estusa")
- 3 - winda między ołtarzem (Y na mapie), a lokacją z której możesz otworzyć wrota (M na mapie) między Katedrą, a drogą na cmentarz
- 4 - przejście między wielką bramą do Katedry (zamkniętą od zewnątrz), a dachem budynku
- 5 - przejście między górną i dolną częścią sali z olbrzymami
- 6 - winda prowadząca między salą z olbrzymami, a (na lewo od windy znajdują się drewniane drzwi, które możesz otworzyć właśnie od strony windy - stworzysz w ten sposób skrót między salą olbrzymów, a ogniskiem Kaplica Oczyszczania)
- 7 - drabina między półpiętrem (dostajesz się na nie windą - 6 na mapie), a przejściem do wieży, z której dostaniesz się na wyżej położone części dachu
- 8 - przejście między wieżą, na którą dostaniesz się po drabinie (7 na mapie), a wyżej położoną częścią dachu (musisz na niego zeskoczyć z wieży i ruszyć w prawo)
- 9 - przejście między łukami pod dachem Katedry, a drogą do sypialni Rosarii (Q na mapie), aby skorzystać z przejścia musisz z łuku przy rycerzu z kuszą zeskoczyć na znajdującą się poniżej platformę, a potem przejść w lewo - przy okazji możesz spotkać tu Niezłomnego Łatę, jeśli wykonujesz związane z nim zadanie
- 10 - przejście prowadzące w głąb Katedry
- 11 - drabina między lokacją z cudem (Szukanie wskazówek), a platformą z kusznikami w sali z olbrzymem
- A - rycerz na schodach
- B - brama między wąwozem z kusznikami, a drogą do cmentarza
- C - ognisko (Kapliczka Oczyszczania) - więcej map z ogniskami, znajdziesz w tym miejscu https://www.eurogamer.pl/articles/2016-04-17-dark-souls-3-wszystkie-ogniska-mapa
- D - obelisk z fragemntem Estusa - więcej map z fragmentami Estusa znajdziesz w tym miejscu
- E - przejście między obeliskiem z Estusem, a terenem położonym poniżej Katedry (opcjonalne miejsce do eksploracji)
- F - śpiący, kryształowy potwór
- G - jaszczurki z Migoczącym tytanitem - więcej map z tymi stworzeniami, znajdziesz w tym miejscu
- H - przejście przez okno między terenem wokół Katedry, a Kapliczką Oczyszczania
- I - skrzyżowanie na cmentarzu, z którego możesz wybrać jedną z trzech ścieżek
- J - zamknięta część cmentarza, do której możesz się dostać, jeśli na skrzyżowaniu (I na mapie) udasz się w lewo
- K - most między cmentarzem i Katedrą
- L - fragment Kości nieumarłego
- M - wielkie wrota do Katedry - otwierają się od wewnątrz
- N - półokrągły podest z przeciwnikami (w tym z kapłanem-ewangelistą)
- O - wielka brama stanowiąca wejście do Katedry
- P - wejście na górny poziom sali z Olbrzymem
- R1 - pierwszy z olbrzymów
- R2 - drugi z olbrzymów
- S - skrzynia z mimikiem
- T - komnata z pająkiem i Szafirem Aldricha
- U1, U2 - dźwignie podnoszące ściany chroniące przed olbrzymami
- W - wielkie wrota za pierwszym olbrzymem, prowadzące do balkonu z Dwuzębem świętego i Kością prowadzącą do domu
- Y - ołtarz
- Z - komnata z bossem - Biskupami Głębin
- Q - sypialnia Rosarii (ognisko i postać) - dostaniesz się do niej korzystając z dojścia do Niezłomnego Łaty oraz przejść przez dachy (punkty od 6 do 9 na mapie)
- X - Niezłomny Łata - pojawi się, jeśli otworzysz drzwi do Katedry (M na mapie) i wrócisz do lokacji po skorzystaniu z ogniska
- X1 - studnia, w której przebywa Siegward oszukany przez Niezłomnego Łatę
- X2 - miejsce drugiego spotkania z Niezłomnym Łatą
Aby ponownie spotkać się z fałszywym rycerzem skieruj się do ogniska Kaplica Oczyszczania (C na mapie). Na lewo od wejścia znajduje się studnia (X2 na mapie), w której znajduje się oszukany rycerz Siegward, któremu Łata zabrał zbroję. Wejdź do kapliczki i skorzystaj z przejścia z lewej (otworzysz je od strony sali z olbrzymami), aby dostać się do windy (6 na mapie) - możesz się do niej dostać również od strony sali z olbrzymami w Katedrze.
Po wjechaniu na górę rozpraw się z przeciwnikiem i wyjdź na kamienny podest na zewnątrz. Udaj się w lewo i kontynuuj, aż do drabiny (7 na mapie), po której wejdź na wieżę. Załatw przeciwnika i podnieś Pierścień głębin. Następnie zeskocz na dach znajdujący się poniżej (8 na mapie, obrazek powyżej) i wyrusz w stronę wieży z prawej. Na miejscu trafisz na kilku wrogów - walcz z nimi uważając, żeby samemu nie zlecieć na dół.
Skieruj się w prawo. Z prawej strony znajdziesz kolejne wąskie dachy (przejścia) prowadzące do wież. W środkowej natkniesz się na jednego wroga, a na kolejnej na kuszę - Arbalest. Po eksploracji skieruj się jednak do przejścia z lewej.
W ten sposób dotrzesz do wąskich łuków rozciągających się pod sufitem Katedry. Uważaj, ponieważ spotkasz tu dwóch rycerzy - ten w środku dysponuje dwuręcznym mieczem, a ten z lewej jest wyposażony w tarczę i kuszę. Rozpraw się z nimi ściągając do przejścia, gdzie jest więcej miejsca do prowadzenia walki lub manewrując w taki sposób, żeby spadli na dół.
Następnie podejdź do łuku, przy którym znajdował się rycerz z kuszą i spójrz na dół. Zobaczysz platformę (9 na mapie, #1 na obrazku powyżej). Zeskocz na nią, a potem na skocz poziom niżej, na teren z lewej (#2 na obrazku powyżej). Skieruj się przed siebie i załatw przeciwnika w formie robaka, który będzie ostrzeliwał cię z dystansu. Z lewej strony znajdziesz dźwignię, którą możesz podnieść ścianę, dzięki której będziesz mógł przejść na drugą stronę sali z olbrzymami.
Spotkasz tu także poszukiwanego Niezłomnego Łatę (X2 na mapie), z którym rozpocznij rozmowę. W jej trakcie otrzymasz Zardzewiałą monetę oraz gest Padnij na twarz. Będziesz też mógł odkupić zbroję Siegwarda, który przebywa obecnie w studni (X1 na mapie).
Jeśli nie posiadasz wystarczającej ilości dusz, to wróć do Kapliczki Zjednoczenia, zakup od Opiekunki Kapliczki klucz do wieży i skorzystaj z niego, żeby otworzyć do niej drzwi. Niezłomnego Spotkasz przy zamkniętych drzwiach i będziesz mógł odkupić zbroję ponownie. Jeśli podczas rozmowy mu nie wybaczysz, to otrzymasz Złotą zardzewiałą monetę, a przy następnym spotkanie gest Przysiad Łaty.
Niezłomny Łata i Greirat
Ta nietypowa postać może mieć również wpływ na innego NPC, czyli Grierata. Kiedy ten wyruszy na poszukiwania Irithyll w Mroźnej Dolinie, Łata zapyta o miejsce jego pobytu. Jeśli mu to powiesz przed walką z Pontyfikiem Sulyvahnem, to Łata uratuje go. Stanie się tak również, jeśli pomogłeś odzyskać Siegwardowi zbroję. Jeśli nie wybrałeś żadnego z dwóch powyższych wariantów, to Greirat zginie. Przy kolejnej wyprawie Greirata Łata znów zapyta o miejsce pobytu złodzieja. Tym razem nie uda się jednak go uratować, a po tym, jak Niezłomny powróci będziesz mógł kupować u niego różne przedmioty.
Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia