Dark Souls 3 pożyczy najlepsze elementy z poprzednich odsłon
Także z Dark Souls 2.
Dark Souls 3 skorzysta z części systemów rozgrywki znanych z poprzednich odsłon serii, także z krytykowanego często Dark Souls 2 - ujawnił reżyser produkcji.
Mowa między innymi o możliwości stosowania szybkiej podróży od samego początku kampanii, co ma uczynić zabawę bardziej przystępną.
W planach jest także umożliwienie zresetowania statystyk postaci i wybrania ich od nowa, przy zachowaniu punktów doświadczenia (czy też „dusz doświadczenia”). Powróci też wytrzymałość broni.
- Osobiście uważam, że bronie psuły się w Dark Souls 2 nieco zbyt szybko - przyznał Hidetaka Miyazaki w rozmowie z magazynem Game Informer. - Wprowadzono to, by gracz próbował różnych broni, ale nadal psuły się one za często. Tymczasem w Dark Souls 1 były zbyt wytrzymałe, więc mam nadzieję, że uda się znaleźć dobry balans.
Powróci także standardowy system przyzywania innych osób do pomocy, rezygnując z nieco bardziej skomplikowanego rozwiązania z Bloodborne. Ukryte ściany ponownie zniszczymy tylko uderzeniem, bez wciskania przycisków.
- To ma związek z moim podejściem do tej opcji - dodaje Miyazaki. - Lubię, gdy dzieje się to przez przypadek, podczas potyczki czy losowego machania bronią. Chcę wprowadzić takie niespodziewane, naturalne odkrycia.
System magii zostanie zmodyfikowany, by poszczególne czary znacząco się różniły. Tryb Nowej Gry Plus będzie za to przypominał rozwiązanie z Dark Souls 2, dodające nowych wrogów oraz bronie i zmieniający rozmieszczenie tych elementów na mapie. Nie ma jednak planów na chwilowe podnoszenie poziomu trudności lokacji poprzez palenie odpowiedniego przedmiotu w ognisku.
Dark Souls 3 debiutuje na początku przyszłego roku na PC, PlayStation 4 i Xbox One.
Masz wolną chwilkę? Zobacz także: