Dark Souls 3 - Szczyt Arcysmoków: dojście do Starożytnej wiwerny
Zobacz, w jaki sposób dotrzeć do lokacji i skierować się do pierwszego bossa.
Jest to ukryta lokacja, do której możesz dostać się dopiero po pokonaniu bossa Oceirosa, Zatraconego Króla, którego spotkasz w Ogrodzie zatraconego króla. Po uporaniu się z przeciwnikiem przejdź przez kamienne drzwi znajdujące się za nim.
W trakcie drogi do lokacji o nazwie Zapomniane groby będziesz mijał salę z jednym przeciwnikiem. Rozpraw się z nim, a następnie wejdź do okazałego pomieszczenia i podejdź do kamiennej misy, gdzie znajdziesz gest Droga smoka.
Podnieś go i wróć do Lochów Irithyllu, gdzie przy drodze prowadzącej do jednej z wind (9 na tamtejszej mapie) natkniesz się na oddział zabitych rycerzy oraz figurę smoka. Podejdź do niej, z menu gestów (na PC litera „G") wybierz Drogę smoka (#1 na obrazku powyżej - aby zmieniać gesty najedź na aktywne w górnym pasku i użyj opcji zmień #2 na obrazku powyżej).
Następnie podejdź do krawędzi przepaści przy figurce smoka (#3 na obrazku powyżej) i skorzystaj z gestu. Po odczekaniu chwili i zakończeniu krótkiej animacji przeniesiesz się w ten sposób do nowej lokacji.
Rusz przed siebie wzdłuż krawędzi przepaści. Z lewej strony pod drzewem znajdziesz ciało z Duszą zmęczonego wojownika. Kilka kroków dalej natkniesz się na dwóch rywali. Pierwszy będzie posiadał miecz i tarczę, a drugi dwa miecze - pokonaj ich, walcząc pojedynczo, po czym wejdź na szczyt z prawej, gdzie znajdziesz Klejnot błyskawic. Kontynuuj marsz przed siebie - po chwili znajdziesz dwie Kości prowadzące do domu (A na mapie). Uważaj, bo z drugiej strony ognistymi pociskami ostrzela cię dwóch wrogów (obrazek powyżej).
Mapa - Szczyt Arcysmoków
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk
Legenda:
- A - kości prowadzące do domu
- B - ognisko o nazwie Szczyt Arcysmoków
- C - brama, którą otworzysz dźwignią z lewej
- D - boss - Starożytna wiwerna
- E - ognisko o nazwie Mauzoleum Smoczego Rodu
- F - drabina, po której możesz wspiąć się na górę i zdobyć Pierścień z kamieniem gromu
- G - smok
- H - komnata z magiem przyzywającym wojowników
- I - wielki dzwon aktywujący przejście do bossa - Bezimiennego Króla J - ognisko o nazwie Wielka dzwonnica
- K - zabity smok i rycerz
- L - ołtarz, na którym użyj gest Droga smoka
- M - boss - Bezimienny Król
- 1 - winda, którą będziesz mógł odblokować w dalszej części etapu
- 2 - podwyższenie przy drewnianym rusztowaniu, z którego możesz zeskoczyć na głowę wiwerny
- 3 - schody prowadzące na wyższy poziom lokacji
- 4 - przejście przez ścianę mgły - aktywuje się po zabiciu wiwerny
- 5 - zamknięta brama, która otworzy się po zabiciu bossa - Bezimiennego Króla
- 6 - przejście do budynku z magiem
- 7 - drabina prowadząca z wieży na dach z zabitym smokiem i rycerzem Havlem
Postaraj się ich szybko załatwić uważając na innych rywali znajdujących się w pobliżu. W trakcie drogi na szczyt z prawej strony miniesz windę (1 na mapie), jednak w chwili obecnej nie będziesz mógł jej w żaden sposób aktywować. Na lewo od przeciwników strzelających magicznymi kulami znajdziesz ognisko o nazwie Szczyt Arcysmoków (B na mapie) oraz ciało z Żarem. Udaj się na schody z prawej - z prawej strony przy krawędzi znajdziesz Duszę nieznanego żołnierza, a z lewej Grudkę tytanitu.
Przejdź przez bramę i spójrz w prawo. Znajdziesz tu Grudkę tytanitu, a jeśli udasz się na schody z prawej, to trafisz na sporych rozmiarów przeciwnika z dużym toporem. Pokonaj go (znajdziesz przy nim Duży odłamek tytanitu) i jeśli chcesz, to pozbądź się drugiego rywala na prawo od szczytu schodów i podnieś Wielką tarczę starożytnego smoka. Zejdź na dół i skorzystaj z dźwigni (obrazek powyżej), którą otwórz bramę (C na mapie). Zanim przejdziesz dalej uzupełnij zapasy, ponieważ czeka cię starcie z bossem - Starożytną wiwerną (D na mapie).
Następnie: Dark Souls 3 - Boss: Starożytna wiwerna
Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia