Dark Souls 3 - Szczyt Arcysmoków: dotarcie do Bezimiennego Króla
Zobacz, jak po pokonaniu Starożytnej wiwerny dotrzeć do drugiego bossa w lokacji.
Po pokonaniu wiwerny warto jeszcze raz przejść przez cały obszar, aby zebrać znajdujące się na nim przedmioty. Patrząc od wejścia na arenę rusz przed siebie. Na górze schodów, przed dzwonem, znajdziesz Dużą duszę zmęczonego wojownika. Na prawo od placu są schody prowadzące na dół, a tam znajdziesz dwa Żary oraz Ciasto z łajna z łodygą.
Następnie udaj się w kierunku budynku z lewej. Na placu przed nim, z prawej strony, jest ciało z Dużą duszą wojownika, a na lewo od wejścia znajdziesz cztery Urny błyskawic. Idąc w lewo dotrzesz do okrągłej platformy z Grudką tytanitu, a na schodach z prawej, gdzie z góry zeskakuje na ciebie dwóch wrogów, leży Ciasto z łajna.
Mapa - Szczyt Arcysmoków
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk
Legenda:
- A - kości prowadzące do domu
- B - ognisko o nazwie Szczyt Arcysmoków
- C - brama, którą otworzysz dźwignią z lewej
- D - boss - Starożytna wiwerna
- E - ognisko o nazwie Mauzoleum Smoczego Rodu
- F - drabina, po której możesz wspiąć się na górę i zdobyć Pierścień z kamieniem gromu
- G - smok
- H - komnata z magiem przyzywającym wojowników
- I - wielki dzwon aktywujący przejście do bossa - Bezimiennego Króla J - ognisko o nazwie Wielka dzwonnica
- K - zabity smok i rycerz
- L - ołtarz, na którym użyj gest Droga smoka
- M - boss - Bezimienny Król
- 1 - winda, którą będziesz mógł odblokować w dalszej części etapu
- 2 - podwyższenie przy drewnianym rusztowaniu, z którego możesz zeskoczyć na głowę wiwerny
- 3 - schody prowadzące na wyższy poziom lokacji
- 4 - przejście przez ścianę mgły - aktywuje się po zabiciu wiwerny
- 5 - zamknięta brama, która otworzy się po zabiciu bossa - Bezimiennego Króla
- 6 - przejście do budynku z magiem
- 7 - drabina prowadząca z wieży na dach z zabitym smokiem i rycerzem Havlem
Po dotarciu na szczyt schodów przejdź przez wąskie przejście z lewej i wejdź na platformę na górze korzystając ze schodów z prawej lub z lewej strony. Na górze znajdziesz kilku przeciwników, w tym jednego z toporem na łańcuchu. Po ich zabiciu znajdziesz tu 12 Bełtów błyskawic oraz dwie Grudki tytanitu. Przejdź na drugą stronę mostu - po zabiciu wiwerny przejście z mgłą zostaną odblokowane. Zanim z niego skorzystasz możesz jeszcze wejść na drabinę z lewej i ruszyć przed siebie, a potem wejść na kolejny drewniany podest na końcu którego znajdziesz dwa Migoczące tytanity (niestety jeśli zdecydujesz się je zabrać, to będziesz musiał wrócić do punktu startowego w lokacji).
Przejdź przez przejście, które do tej pory spowijała mgła i przygotuj się do walki z rycerzem (obrazek powyżej), który pojawi się w lokacji (za jego zabicie otrzymasz Wielki miecz smoczej krwi, a jeśli po walce wrócisz do miejsc, gdzie znalazłeś gest Droga smoka, to otrzymasz Zestaw smoczej krwi, natomiast gdy użyjesz wspomnianego gestu przy figurach smoków, to otrzymasz Pierścień katastrofy).
Po jego zabiciu skieruj się na górę i zabij maga (obrazek poniżej), który będzie odradzał rycerzy. Skróć dystans i rozpraw się z rywalem, uważając jednak na jego ataki z bliska. Wróć na dół i przejdź przez przejście z lewej, gdzie znajdziesz ognisko o nazwie Mauzoleum Smoczego Rodu (E na mapie).
Wróć do pomieszczenia i udaj się w lewo na balkon, po czym skręć w prawo. Uważaj, bo za rogiem trafisz na dużą, kamienną jaszczurkę ziejącą ogniem. Za uporanie się z nią otrzymasz Migoczący tytanit, natomiast przy ciele wiszącym na balustradzie znajdziesz Łuskę z tytanitu. Wyrusz na schody z prawej i podnieś kolejną Łuskę z tytanitu. Następnie przejdź do pomieszczenia przez przejście z prawej. Trafisz na piętro lokacji, gdzie walczyłeś z rycerzem - możesz się tu dostać również schodami wewnątrz pokoju.
Udaj się w lewo - w narożniku znajdziesz Duszę przygnębionego rycerza. Możesz teraz obejść piętro. W przeciwległym narożniku znajdziesz windę (1 na mapie) - możesz nią zjechać na początek etapu (mijałeś ją po drodze, ale była nieaktywna).
Odnajdź teraz przejście prowadzące do dalszej części lokacji (znajduje się naprzeciwko windy). Na wprost zobaczysz zamkniętą kratę (5 na mapie) i znajdującą się za nią Włócznię zabójcy smoków. Skieruj się w prawo i przejdź przez przejście na dole schodów. Trafisz do korytarza ze sporą ilością wrogów (w tym dwoma z tarczami). Eliminuj ich stopniowo, aż przebijesz się do końca.
Skręć w prawo i wyjdź na drewnianą kładkę. Uważaj, bo z lewej znajduje się przeciwnik z dużym toporem. Po zabiciu go warto zajrzeć za filar z prawej, na którym jest drabina (F na mapie, obrazek powyżej). Wejdź po niej na górę i podnieś Pierścień z kamieniem gromu. Następnie zeskocz z prawej strony i ruszaj przed siebie po drewnianym pomoście.
Wejdź do kolejnej lokacji i załatw jaszczurkę z prawej, przy której znajdziesz trzy Migoczące tytanity. Z lewej strony jest skrzynia z trzema Łuskami z tytanitu. Po ich zabraniu wróć do poprzedniej lokacji i przejdź przez przejście z prawej. Uważaj, bo znajdują się tu dwie duże jaszczurki, które ściągnij do pomieszczenia i na spokojnie wykończ. Następnie wejdź na górę po schodach z lewej i podnieś Duszę zmęczonego wojownika.
Z prawej strony znajduje się ścieżka. Kiedy na nią wejdziesz pojawi się smok (G na mapie, obrazek powyżej). Nie podchodź zbyt blisko, aby nie zranił cię ogniem. Poczekaj chwilę, aż odleci, po czy udaj się na schody. Spotkasz tu kilka jaszczurek, które wymiń lub zabijaj pojedynczo. Następnie wejdź do budynku z lewej, który znajduje się na szczycie schodów.
Udaj się w lewo i przejdź (6 na mapie) do komnaty z magiem (H na mapie). Po chwili przyzwie on skąpo odzianego wojownika. Nie walcz z nim, tylko dobiegnij do czarownika korzystając ze schodów z lewej i dopiero po jego zabiciu przystąp do walki z wojownikiem. Za jego pokonanie otrzymasz Rapier Ricarda.
Udaj się do przejścia na lewo od maga i rusz przed siebie. Z lewej strony zobaczysz wielki dzwon (I na mapie), jednak na razie z niego nie korzystaj. Kontynuuj marsz, aż dotrzesz do lokacji z ogniskiem o nazwie Wielka dzwonnica (J na mapie). Skieruj się w prawo i zejdź po schodach na dół zabijając kilku przeciwników. Na środku lokacji znajdziesz Dużą duszę przygnębionego rycerza. Teraz możesz udać się do wieży (#1 na obrazku powyżej) lub na schody z lewej (#2 na obrazku powyżej).
Zanim wybierzesz którąś z dróg warto jeszcze skierować się do przejścia z prawej. Prowadzi ono do zamkniętej bramy na prawo od której znajdziesz Żar. Jeśli zdecydowałeś się udać do wieży (#1 na powyższym obrazku), to po dojściu na balkon wyeliminuj jaszczurkę, po czym ze skrzyni podnieś trzy Migoczące tytanity. Następnie wejdź na górę po drabinie (7 na mapie) z lewej.
Na górze zobaczysz rycerza stojącego przy ciele smoka (K na mapie). Podejdź bliżej, a rozpocznie się walka. Przeciwnik nie dysponuje specjalnymi atakami, ale uważaj na ciosy zadawane wielką maczugą (obrazek powyżej). Unikaj ich lub blokuj tarczą, po czym obchodź rywala, aby nie zasłonił się tarczą, i atakuj od tyłu. Co pewien czas rywal może wyprowadzić serię ciosów - najlepiej jest ją przeczekać i dopiero potem zaatakować.
Nie spiesz się, ponieważ oponent jest bardzo wytrzymały. W drugiej części walki weźmie broń w dwie ręce - jego ataki staną się potężniejsze, ale nie będzie korzystał z tarczy, co ułatwi ci wyprowadzanie ciosów. Za pokonanie rywala otrzymasz Smoczy ząb, Wielką tarczę Havla oraz Sztabę tytanitu leżącą przy ciele smoka. Ponadto w lokacji Twierdza Farrona w miejscu walki z demonem znajdziesz Zestaw Havla.
Wróć na dół i skieruj się na główny plac, po czym udaj się na schody z lewej. Znajduje się tam bardzo duża grupa przeciwników, których ściągaj do siebie pojedynczo. Najlepiej wspomóc się łukiem, ponieważ jeśli podejdziesz bliżej, to może rzucić się na ciebie od razu kilku. Jeśli będzie trzeba wycofaj się o kilka lokacji, byle nie walczyć z dużą grupą naraz.
Po oczyszczeniu terenu rusz przed siebie i wejdź na szczyt wysokich schodów. Podejdź do ołtarza (L na mapie) i skorzystaj z gestu Droga smoka (obrazek powyżej). Poczekaj chwilę, a w nagrodę otrzymasz Migoczący kamień smoczego korpusu.
Po zwiedzeniu lokacji wróć do wielkiego dzwonu (I na mapie), który mijałeś wcześniej i skorzystaj z dźwigni, co umożliwi ci wejście na arenę z bossem - Bezimiennym Królem (M na mapie).
Następnie: Dark Souls 3 - Boss: Bezimienny Król
Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia