Skip to main content

Dark Souls 3: The Ringed City - Sterta mętów, cz. 1

Rozpoczynamy przygodę z drugim DLC do gry.

Przygoda w drugim DLC do Dark Souls 3 rozpoczyna się od przechodzenia lokacji wąskimi drogami i przejściami. Nie będziesz miał tutaj do czynienia z rozległymi terenami. Zwróć uwagę, że często będziesz skakał z dużych wysokości, ale nie przejmuj się obrażeniami. W przeciwieństwie do innych gier studia FromSoftware, upadek z dużych wysokości nie zakończy się śmiercią.

Po przeniesieniu się do pierwszej lokacji, podejdź do ogniska i rozpal je. Następnie wyjdź z budynku. Zobaczysz Wiedźmę o kamiennym garbie [1A], która siedzi nad przepaścią. Możesz z nią handlować.

Ostrożnie obejdź kopułę, która mieści się po prawej stronie i zbierz Żar [1B]. Zeskocz na półkę skalną [1C], a potem na kolejną. Kiedy wejdziesz na kamienny most, pełzające truposze (w grze nazywane cienioludami) ruszą w twoją stronę. W pojedynkę nie są groźni, ale w grupie mogą stanowić małe wyzwanie.

Obejdź ostrożnie kopułę i zbierz Żar. Poczekaj, aż pełzające cienioludy podejdą bliżej.

Po zejściu z kamiennego mostu idź w lewo (zobaczysz leżące truchło smoka) i szybko pokonaj cienioluda, który będzie do ciebie celować czarną mazią. Pokonaj cienioludy na placu, w tym przeciwnika odradzającego pozostałe - poznasz go po niebieskim obłoczku na końcu jego kostura.

Udaj się po schodach na górę [2A]. Nie zbliżaj się do przepaści po zniszczonym moście [2B], na końcu której znajduje się przedmiot do zebrania. W innym przypadku runie pozostałość mostu, a będziesz mógł wrócić do tej lokacji dopiero odnajdując nowe ognisko.

Wejdź na górę po schodach. Nie zbliżaj się do przepaści.

Po wejściu po schodach zaatakuję cię duża i gruba kreatura złożona z gałęzi. Jej ataki mają duży zasięg i potrafi wpaść w szał atakując raz za razem. Dlatego najlepszą taktyką jest podejście jak najbliżej i obchodzić ją w koło, czekając na odpowiedni moment do ataku. Staraj się stać za nią, wtedy unikniesz jej groźnych ataków i będziesz mógł wyprowadzać swoje. Uważaj jednak, gdyż przeciwnik może obalić ciebie. Kiedy będziesz stał przed kreaturą, zasłaniaj się tarczą.

Po wejściu na górę zaatakuję cię kreatura z mieczem. Trzymaj się jego tyłu, dzięki czemu będziesz mógł atakować i uchronisz się przed jego atakami.

Zbierz Grudkę tytanitu i wejdź po schodach na kolejny poziom, gdzie znajdziesz Akwamarynowy sztylet. Następnie wróć na plac i kieruj się nad przepaść po zniszczonym moście. Wejdź na kamienny gzyms [2B], a pozostałość po moście runie, a ty po chwili znajdziesz się w zniszczonej bibliotece.

W pomieszczeniu będą pojawić się przeciwnicy - będą wychodzić z ziemi (uważaj, żeby cię nie wciągnęli) oraz spadać z sufitu. Po uporaniu się z nimi, zbierz wszystkie przedmioty: Dusza zmęczonego wojownika, Migoczący tytanit, Łuska tytanitu oraz Kosa cienistej dłoni (znajduje się za regałami z książkami - wejdź po drewnianych schodach [3A] i zeskocz za regały). Wyjdź ze zrujnowanej biblioteki przez wyrwę w ścianie [3B].

Pomieszczenie zrujnowanej biblioteki.

Zaraz po wyjściu zobaczysz w oddali skrzydlatą istotę [4A], która swoimi atakami dystansowymi zadaje znaczne obrażenia. Dlatego ukryj się za zasłoną. Trzymaj się prawej strony muru i zeskocz na niższy poziom. Szybko zbierz przedmiot: Boskie błogosławieństwo. Wykorzystując kamienne bloki jako zasłony przebiegnij w kierunku łukowatego wejścia [4B]. Po lewej stronie, przed wejściem do tego pomieszczenia zbierz Urnę błyskawic [4C].

Wejście do komnaty z dwoma rycerzami.

Po wejściu do komnaty przygotuj się na trudny bój. Będziesz musiał walczyć z dwoma rycerzami. Kluczem w tej walce jest skupienie się na jednym przeciwniku. Atakuj kiedy będzie to możliwe, uważając zarazem na drugiego rycerza - nie pozwól mu na zbliżenie się do siebie. Wykorzystaj do tej walki przestrzeń w komnacie oraz plac przed wejściem do niej - uważaj, żeby nie odejść za daleko, w innym przypadku mogą dosięgnąć cię ataki skrzydlatej istoty.


Spis treści: Dark Souls 3: The Ringed City - poradnik i opis przejścia

Następnie: Dark Souls 3: The Ringed City - Sterta mętów, cz. 2


Przed tobą dwójka rycerzy, po prawej stronie znajduje się wyjście z komnaty.

Po zabiciu rycerzy, zbierz ze zwłok Duszę przygnębionego rycerza, która znajdują się przy kamiennym sarkofagu. Zapamiętaj to miejsce, gdyż z tej komnaty rozwidlają się trzy drogi, które zostaną szczegółowe omówione w dalszej części poradnika.

Zobacz także