Dark Souls 3: The Ringed City - Ulice Miasta Pierścienia, cz. 3
Ucieczka przed smokiem.
W pierwszej części podróży do kolejnego ogniska przyjdzie ci zmierzyć się ze smokiem. Jednak nie dojdzie między wami do bezpośredniej walki. Ta, czeka cię dopiero przemierzając drogę do kościoła Filianore. Twoim zadaniem będzie ucieczka w kierunku wejścia do wieży przed smokiem ziejącym ogniem. Smok zaatakuje cię dopiero, kiedy wejdziesz na kamienny most.
W związku z tym, wyposaż się w ekwipunek chroniący cię przed płomieniami. Przede wszystkim zaopatrz się w tarczę z jak najwyższym współczynnikiem absorbcji ognia przy osłonie (najlepiej 100%). Nie zapominaj również o zmianie pancerza - pozwoli ci to zmniejszyć obrażenia zadane przez ziejącego smoka.
Kieruj się w stronę kamiennego mostu przez drzwi, które wcześniej była zamknięte. Przed mostem skręć w prawo i idź ścieżką w dół. Po drodze zabij Rycerza Pierścienia i zbierz Łuskę z tytanitu z nad przepaści. Idąc dalej w dół, pod mostem przy zwłokach znajdziesz Wielką tarczę smoczej głowy.
Stojąc przed mostem dojrzysz w oddali wielkiego smoka. Kiedy wejdziesz na most, smok ruszy w twoją stronę. Będzie ział ogniem, co sprawi, że droga prowadząca od mostu do wejścia do wieży będzie cała pokryta ogniem. Twoim zadaniem jest przedostanie się do wspomnianego wejścia. Biegnij pod górę i osłaniaj się tarczą, kiedy smok będzie ział ogniem. Gdy odleci stań na miejscu, które nie będzie się paliło, tak żeby otrzymać jak najmniej obrażeń od ognia. Następnie biegnij co sił w nogach do wejścia.
Wbiegając na górę omiń przedmioty, które można zebrać po drodze. Zrobisz to, kiedy pozbędziesz się smoka. Przedmioty, które leżą na drodze między mostem a wejściem do wieży, zostały opisane w kolejnym rozdziale (Wspólny grób).
Czynność z zasłaniem się tarczą, biegiem pod górę i omijaniem płonących miejsc na drodze, będziesz musiał powtórzyć trzy-czterokrotnie. Kiedy wbiegniesz już do środka, kieruj się na prawo. Jeżeli przechodziłeś grę wg poradnika, w pomieszczeniu powinien znajdować się Lapp. Porozmawiaj z nim. W „podzięce” za twoją pomoc, zdradzi cię zrzucając twoją postać na niższy poziom, kiedy podejdziesz do krawędzi.
Wchodząc po schodach prędzej czy później natkniesz się na Mrocznego ducha - Wzdychającego rycerza dzierżącego wielki młot. Walka z nim jest o tyle trudna, że odbywa się na wąskich schodach i w ciasnych pomieszczeniach z grobami. Czekaj na ataki mrocznego ducha trzymając tarczę. Po ataku oponenta, zaatakuj jeden raz, ewentualnie dwa razy, jeżeli masz szybko uderzającą broń. Uważaj przy tym na kolejny cios ze strony Wdychającego rycerza. Nagrodą za pokonanie przeciwnika jest Opaska na oczy.
Idź schodami w górę i skocz na niższy poziom schodów przez wyrwę. Idąc w dół odnajdziesz przy zwłokach Poświęcony klejnot. Obróć się i idź schodami w górę. Po drodze natkniesz się na pomieszczenie ze skrzynią. Uważaj jednak, gdyż po otwarciu skrzyni pojawi się mimikra, z którą będziesz musiał walczyć w ciasnym pomieszczeniu. Jeżeli jesteś zainteresowany Pierścieniem złego oka +3, to najpierw uderz w skrzynię, a następnie zabij mimikrę.
Idź na górę. Skręcając w lewo dotrzesz bocznymi schodami na wyższy poziom wieży. Po drodze będziesz musiał pokonać ożywieńców. Po wyjściu, po prawej stronie będzie znajdować się robak. Zabijając go otrzymasz Migoczący tytanit oraz Łuskę z tytanitu. Po lewej stronie [1A] natomiast znajdują się schody w górę, którymi dotrzesz do ogniska Wspólny grób. Możesz iść dalej (rozdział: Wspólny grób) lub wrócić się [1B] w celu zebrania wszystkich przedmiotów i ekwipunku, który zostawił po sobie Lapp.
Spis treści: Dark Souls 3: The Ringed City - poradnik i opis przejścia
Następnie: Dark Souls 3: The Ringed City - Wspólny grób
Powrót po ekwipunek Lappa
Będąc przy ognisku: Wspólny grób, zejdź po schodach do miejsca [1B], w którym przed sobą zobaczysz wejście do wieży. Runą schody pod tobą i spadniesz na niższy poziom. Idąc w górę, zbierz po drodze klejnot błyskawic (w pomieszczeniu z grobami) oraz Prosty klejnot. Na końcu schodów skocz przez dziurę i znajdziesz się w miejscu, w którym wszedłeś do wieży.
Przeskocz do pomieszczenia, w którym wcześniej Lapp zrzucił cię z krawędzi. Jego już tam nie będzie, ale z ziemi zbierz jego wyposażenie (Hełm, Zbroja, Rękawice i Nogawice Lappa oraz Kości czempiona). Następnie udaj do ogniska: Wspólny grób.