Skip to main content

Dark Souls 3 - Twierdza Farrona: dojście do bossa za wielkimi wrotami

Zobacz, jakie niebezpieczeństwa czekają na ciebie w drodze do Strażników Otchłani.

Jeśli obszedłeś już całą Twierdzę i odwiedziłeś wszystkie trzy wzgórza, gasząc przy tym wszystkie paleniska z ogniem, to będziesz świadkiem animacji, w której otwierane są wielkie wrota (E na mapie). Udaj się teraz w ich kierunku i przejdź przez nie.

Trafisz do rozwidlenia, na którym będziesz mógł udać się w górę (podejście z lewej - K na mapie) albo główną ścieżką przed siebie. Lepiej jest wybrać pierwszy wariant, ponieważ trafisz tu na szamana, z którym się rozpraw. Na dole zobaczysz grupę skrzydlatych rywali, z których możesz zaatakować z dystansu z góry albo zejść i wyciągać ich pojedynczo do walki. Przechodząc przez główną ścieżkę warto podnieść Kamień pokutny z lewej strony.

W budynku znajdziesz ognisko (Okolice Twierdzy Farrona) oraz skrót do Ofiarnej doliny

Po kilku kolejnych krokach na ścieżce znów będziesz musiał dokonać wyboru. Możesz iść prosto, na arenę z bossem lub skręcić w prawo w stronę kamiennego budynku (L na mapie, obrazek powyżej). Rusz przed siebie, a już po chwili dotrzesz do ogniska (Okolice Twierdzy Farrona). Jeśli ruszysz dalej, to natkniesz się na kilka potworów oraz Odłamek tytanitu.


Mapa - Twierdza Farrona

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk

Legenda:

  • 1 - przejście na szczyt wieży na bagnach, gdzie spotkasz Zbłąkanego Demona
  • 2 - przejście do jaskini z cennymi przedmiotami (Złotym zwojem i Zestawem antycznym)
  • A - ognisko Twierdza Farrona
  • B - fragment Estusa (więcej map z Estusem znajdziesz w tym miejscu)
  • C - wysepka z wieżą i przeciwnikiem z mieczem, w środku budynku znajdziesz Węgiel mędrca
  • D1, D2, D3 - płomienie na wzgórzach, które należy ugasić, aby otworzyć wielkie wrota (E na mapie)
  • E - wielkie wrota, które otworzysz po ugaszeniu trzech ogni na wzgórzach (D1-D3 na mapie)
  • F - miejsce przebywania trzech wielkich demonów
  • G - wieża z Kością nieumarłego
  • H - Zbłąkany Demon na szczycie wieży
  • I - wielki krab oraz świecące na biało drzewo
  • J - miejsce przed jaskinią, gdzie spotkasz ropuchy, mogące rzucić na ciebie klątwę
  • K - podejście z szamanem
  • L - wejście do budynku z ogniskiem i kryształowym przeciwnikiem
  • M - boss Stróże Otchłani

Po oczyszczeniu przejścia możesz kontynuować jedyną możliwą drogą. Już z daleka ujrzysz sporych rozmiarów, lodowego przeciwnika. Jest to ten sam mini boss, którego spotkałeś na początku gry na Cmentarzu Popiołu.

Unieruchomiony przeciwnik stanowi znacznie mniejsze zagrożenie

Jeśli chcesz szybko się z nim uporać, to wymiń stwora i otwórz drzwi na końcu drogi. Jest to skrót prowadzący do lokacji Ofiarna droga, w pobliże czarnego rycerza (patrz wariant #2 przy kamiennym budynku). Przejdź przez drzwi, na których wróg się zaklinuje (obrazek powyżej). Możesz go teraz atakować z dystansu albo z bliska, oczywiście z zachowaniem uwagi i środków bezpieczeństwa w momencie jego ataków.

Po uporaniu się z rywalem przeszukaj korytarz przy przejście, gdzie znajdziesz czar Wielkiej magicznej broni. Po przeszukaniu budynku możesz wrócić na główną drogę prowadzącą do bossa (M na mapie). Na ścieżce spotkasz głównie potwory, które eliminuj pojedynczo. Możesz tu również trafić na parę rycerzy - jeśli uda ci się ich podprowadzić do potworów, to mogą zacząć ze sobą walczyć.

Brama prowadząca do bossa - Stróżów Otchłani

Idąc dalej, na wzniesieniu z prawej, znajdziesz Żar, a przy jednym z zbitych wrogów możesz natknąć się na Gnilny sztylet nocniaków oraz trzy Czarne pigułki z robaka. Wybranie przejścia przez wzgórze z prawej spowoduje, że będziesz mógł ominąć dwójkę śpiących na schodach przeciwników i od razu dotrzeć do wielkiej bramy (obrazek powyżej) prowadzącej do areny z bossem.

Następnie: Dark Souls 3 - Boss​:​ Stróże Otchłani

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Zobacz także