Dark Souls 3 - Twierdza Farrona: zgaszenie ogni i otwarcie wrót
Bagnista lokacja z masą niebezpieczeństw, przeciwników (m.in. Zbłąkany demon) i wieloma cennymi rzeczami do odkrycia (fragment Estusa).
Do tej lokacji możesz dostać się z bagna na Ofiarnej drodze, a konkretnie docierając do dwóch rycerzy na schodach przy ruinach. Po ich pokonaniu wejdź na szczyt schodów, po czym skorzystaj z drabiny z prawej, prowadzącej na dół głębokiego zejścia. Na miejscu natkniesz się na kolejne ognisko - Twierdzę Farrona. Zanim ruszysz dalej warto zaopatrzyć się przedmioty i sprzęty niwelujące efekt zatrucia. Przejdź dalej, a dotrzesz do właściwej części lokacji. Szybko zorientujesz się, że jest to sporych rozmiarów teren pokryty trującą mazią, przetykaną wysepkami z normalnym lądem.
Fragment Estusa
Zanim wyruszysz na eksplorację całej lokacji warto zwrócić uwagę na znajdującą się na wprost wejścia przewróconą wieżę.
Wystarczy od ogniska udać się nieco w lewo i spojrzeć w prawo. Zobaczysz przed sobą zawaloną wieżę i palące się z lewej ognisko (obrazek powyżej). Podejdź do podnóża wieży, przy której znajdziesz drogocenny fragment Estusa (B na mapie). Na prawo od wieży natkniesz się natomiast na dwa, wystające z bagna, fragmenty mostów. Na szczycie jednego znajdziesz cztery Kępki fioletowego mchu, a na drugim Wielki miecz.
Poniższy opis rozpoczyna się w momencie dotarcia do lokacji Twierdza Farrona, patrząc od ogniska (A na mapie) o takiej samej nazwie.
Nie przebywaj zbyt długo na mazi, ponieważ dojdzie do zatrucia bohatera, o czym będzie informował cię pasek na środku ekranu. Skręć w lewo, a zobaczysz nowy rodzaj przeciwnika, przypominający ogromne robaki. Uważaj, bo mogą opluwać się z dystansu jadem, a z bliska atakować paszczą. Na ziemi znajdziesz też pomarańczową informację „Zgaś trzy płomienie, a drzwi do wilczej krwi staną otworem". Po jej przeczytaniu udaj się za narożnikiem w lewo, gdzie natkniesz się na cztery następne robale (obrazek powyżej), a między nimi na ciało z Potarganą materiałową maską.
Mapa - Twierdza Farrona
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk
Legenda:
- 1 - przejście na szczyt wieży na bagnach, gdzie spotkasz Zbłąkanego Demona
- 2 - przejście do jaskini z cennymi przedmiotami (Złotym zwojem i Zestawem antycznym)
- A - ognisko Twierdza Farrona
- B - fragment Estusa (więcej map z Estusem znajdziesz w tym miejscu)
- C - wysepka z wieżą i przeciwnikiem z mieczem, w środku budynku znajdziesz Węgiel mędrca
- D1, D2, D3 - płomienie na wzgórzach, które należy ugasić, aby otworzyć wielkie wrota (E na mapie)
- E - wielkie wrota, które otworzysz po ugaszeniu trzech ogni na wzgórzach (D1-D3 na mapie)
- F - miejsce przebywania trzech wielkich demonów
- G - wieża z Kością nieumarłego
- H - Zbłąkany Demon na szczycie wieży
- I - wielki krab oraz świecące na biało drzewo
- J - miejsce przed jaskinią, gdzie spotkasz ropuchy, mogące rzucić na ciebie klątwę
- K - podejście z szamanem
- L - wejście do budynku z ogniskiem i kryształowym przeciwnikiem
- M - boss Stróże Otchłani
Ruszaj dalej przechodząc przez dwie wysepki z ogniskami. Na lewo od nich znajduje się kolejna grupa robaków i Odłamek tytanitu. Idąc dalej dotrzesz do wysepki ze zwłokami, przy których jest 10 Pryzmatów, a na lewo od niej, wśród drzew znajdziesz Kamienną parmę. Kontynuuj wzdłuż lewej flanki, a przy jednym z drzew znajdziesz jeszcze cztery Żywice zgniłej sosny.
Kontynuuj marsz w lewo, aż dotrzesz do wysepki z wieżą. Uważaj, ponieważ znajduje się na niej wróg z mieczem (obrazek powyżej), który jest dość szybkim i niebezpiecznym rywalem. Po jego pokonaniu będziesz mógł z jego ciała podnieść Pękniętą czerwoną kulę oka, natomiast wewnątrz wieży (C na mapie) odnajdziesz Węgiel mędrca.
Idąc dalej wzdłuż ściany z lewej dotrzesz do małego „lasu". Przejdź przez niego, a przed tobą pojawi się kolejna wysepka z wysokim potworem. Jest mniej wytrzymały od rycerza, ale uważaj na jego ataki, w momencie gdy podskakuje, a zwłaszcza, gdy próbuje cię złapać. Jeśli mu się to uda, to zada ci bardzo poważne obrażenia, mogące prowadzić nawet do śmierci.
Przy murze obok wysepki znajdziesz Odłamek tytanitu, natomiast na lewo od niej jest ścieżka prowadząca na szczyt wzgórza. Skorzystaj z niej, eliminując potwory podobne do tego, jakiego niedawno spotkałeś. Tym razem będą uzbrojone w broń, więc zachowaj czujność i pamiętaj, żeby eliminować je pojedynczo. Z lewej znajdziesz Żywicę zgniłej sosny, natomiast w centrum wzniesienia jest płomień (obrazek powyżej) - jeden z trzech, która masz ugasić.
Możesz teraz zejść niżej nową ścieżką (trafisz do centrum lokacji) albo wrócić tą samą, którą się tu dostałeś. My wybraliśmy ten drugi wariant, po czym udaliśmy się w lewo. Trafisz na rozdroże - jeśli wybierzesz ścieżkę z prawej, to wejdziesz na szczyt drugiego wzgórza (D2 na mapie), gdzie znajdziesz kolejny płomień. Wybranie przejścia z lewej spowoduje, że dotrzesz do fragmentu lokacji z trzema wielkimi demonami (F na mapie) dzierżącymi kostury z drzew.
Warto skorzystać z pierwszej możliwości i udać się na szczyt wzgórza. Po zgaszeniu drugiego ognia zlokalizuj mostek, który doprowadzi cię do lokacji z kilkoma rywalami (pozbądź się ich, uważając na maga przywołującego zatrutą chmurę) oraz ogniskiem (Ruiny twierdzy). Jeśli pójdziesz dalej, to trafisz do zejścia prowadzącego do ogromnych wrót (obrazek powyżej), przy których zapalają się ognie, w momencie gdy gasisz je w piecu.
Z lewej strony zejścia natkniesz się na kilka potworów oraz Odłamek tytanitu, a z prawej na wieżę (G na mapie) wypełnioną robakami. Warto je zwabiać na otarty teren i zabijać, ponieważ w środku znajdziesz Ciężki klejnot oraz Fragment kości nieumarłego. Na prawo od wieży zobaczysz ścianę budynku i wysoką drabinę. Rozejrzyj się wokół, a odnajdziesz Mieczotrawę wilczej krwi (przy ścianie) oraz Talizman słoneczny (na wysepce z kotłem). Przy narożniku muru oddalonego budynku z lewej natkniesz się natomiast na Zestaw bezimiennego rycerza (zbroję, hełm, rękawicę i nogawice).
Warownia i zbłąkany demon
Po obszukaniu terenu warto skorzystać z drabiny (1 na mapie, obrazek poniżej), aby wejść na szczyt warowni. Jeśli pójdziesz w prawo, to odnajdziesz jaszczurkę z Migoczącym tytanitem. Kontynuuj obchód, aż zlokalizujesz wejście do środka, gdzie rozpal ognisko (Stary wilk z Farron).
Za ogniskiem zobaczysz dużego, śpiącego wilka. Możesz wejść z nim w interakcję i pomodlić się do niego. Otrzymasz w ten sposób gest (Legionowa etykieta). Następnie możesz poprosić o możliwość przyłączenia do przymierza, za co otrzymasz Ogary Farrona. Na koniec możesz pogłębić oddanie przymierzu poprzez ofiarowywanie wilkowi Mieczotrawy wilczej krwi (znajdziesz ją na bagniskach w pobliżu wieży).
Bez względu na to co uczynisz z przymierzem i wielkim wilkiem, warto zainteresować się windą z prawej strony. Jeśli na nią wejdziesz, to platforma zawiezie cię na sam szczyt warowni. Kiedy tam dotrzesz udaj się po schodach w prawo.
Spotkasz tu rozległy teren oraz przebywającego z lewej strony Zbłąkanego demona (H na mapie, obrazek powyżej). Jest to bardzo wytrzymały przeciwnik, który będzie próbował cię zabić przy pomocy ataków wyprowadzanych wielką maczugą oraz plując w ciebie wielkimi kamieniami. Ponadto, co pewien czas, rywal podskoczy i upadnie na ziemię. Lepiej, abyś wtedy znajdował się w bezpiecznej odległości, ponieważ stracisz sporo życia. Po upadku demon będzie przez chwilę ogłuszony, jest to świetny moment do zadania kilku ciosów i odejścia.
Po zabraniu przeciwnikowi ponad połowy życia upadnie on na ziemię. Nie daj się zwieść, bo pomimo braku ruchu nadal będzie próbował cię wykończyć zamaszystym atakiem maczugi i kolejną porcją wypluwanych głazów. Obchodź go ostrożnie i atakuj z flanki lub od tyłu. Za pokonanie przeciwnika otrzymasz 5000 dusz, Duszę zbłąkanego demona, a jeśli rozejrzysz się wokół, to uzbierasz również dwa Żary oraz Wielki topór.
Krab i trzy demony - teren na lewo od wielkich wrót
Po odwiedzeniu twierdzy lub jej zignorowaniu warto zbadać jeszcze teren na lewo od wielkich wrót. Natkniesz się tam na sporego kraba (I na mapie) - pamiętaj, aby atakować go od tyłu, najlepiej wciągając między drzewa, gdzie ma ograniczone pole manewru. Jeśli w Osadzie nieumarłych w wieży z rycerzem Siegwardem wjechałeś na samą górę i zawarłeś pokój z ogromnym, zielonym potworem, to ściągnij kraba w pobliże drzewka, gdzie twój kompan obrzuci go włóczniami. Przeszukaj teraz teren, gdzie znajdziesz Pierścień przyczajonego smoka (możliwe, że otrzymasz go za zabicie kraba), Koronę zmierzchu, Młode białe gałęzie, Duszę nieznanego żołnierza, Żar i kilka Zawiniątek ze złotą żywicą.
Jeśli pójdziesz na lewo od kraba, to po chwili dotrzesz do miejsca z trzema wielkimi demonami (F na mapie) (mogłeś spotkać je już wcześniej, jeśli nie wszedłeś na drugie wzgórze z drugim ogniem, tylko udałeś się w lewo). Są to niebezpieczni i wytrzymali przeciwnicy (występują również pojedynczo w innych częściach lokacji), dlatego zawsze walcz tylko z jednym naraz. Ich podstawowym atakiem jest uderzenie drzewem w ziemię - w ten sposób przyzywają czerwone czaszki, które cię gonią zadając spore obrażenia (obrazek powyżej).
Dlatego najważniejsze jest ciągłe pozostawanie w ruchu. Po ucieczce przed czaszkami postaraj się zbliżyć do przeciwnika i zadać mu kilka ciosów, zanim ponownie przyzwie czaszki (możesz również uderzyć mocno w ziemię i jeśli jesteś blisko, powalić cię na nią). Inna taktyka, to ostrzeliwanie wrogów z łuku, co też sprawdza się nieźle. Za zabijanie demonów możesz otrzymać cenne przedmioty - jest to losowe, w tym Kapelusz Pharisa oraz Łuk mrocznego Pharisa.
Uwaga! - możliwe, że przedmioty wypadają tylko po zabiciu pierwszego z demonów, ale po skorzystaniu z ogniska. Może się zatem okazać, że nie warto zabijać wszystkich, tylko ściągać do siebie jednego, rozprawiać się z nim, zabierać nagrodę, wracać do ogniska i potem ponownie atakować jednego z nich. Możesz zwiększyć szansę na wypadnięcie cennych przedmiotów, jeśli skorzystasz z elementów podnoszących szansę na znalezienie ekwipunku po zabitych wrogach.
Po rozproszeniu lub zabiciu demonów udaj się do miejsca, gdzie początkowo stali, a znajdziesz Zatruty klejnot. Jeśli pójdziesz dalej trzymając się ściany z lewej, to za węgłem natkniesz się na mniejszego wroga oraz Zwój mędrca.
Tereny na prawo od wielkich wrót
Jeśli zbadałeś już, lub zignorowałeś, tereny na lewo od wielkich wrót otwieranych ogniem, to możesz udać się w prawo (trzymając się stale skał z lewej). W lesie natkniesz się na pojedynczego demona przyzywającego czerwone czaszki.
Idąc dalej natkniesz się na potwory przypominające żaby z wielkimi oczami (J na mapie, obrazek powyżej). Nie daj się zwieść ich wyglądowi, ponieważ będą na ciebie skakać i z góry razić jadem, który wywołuje klątwę. Koniecznie wykonuj uniki przed tymi rodzajami ataków, po czym eliminuj przeciwników.
Gdybyś miał z ropuchami problemy, to możesz stanąć na którejś z wysepek i zacząć ostrzeliwać je z daleka przy pomocy łuku lub kuszy. Gdyby zaczęły przesuwać się w twoim kierunku, to wycofuj się i kontynuuj ostrzał, aż się z nimi rozprawisz.
Po rozprawieniu się ze sporą grupą żab spójrz w prawo. Z lewej strony zobaczysz wejście do jaskini (2 na mapie, obrazek powyżej). Warto się tam udać, ponieważ w środku znajdziesz: Złoty zwój, a w skrzyni Zestaw antyczny (suknię, rękawiczki i spódnicę). Po przeszukaniu jaskini kontynuuj obejście lokacji wzdłuż lewej flanki. Po drodze spotkasz kolejną ropuchę oraz cztery Proszki naprawcze.
Udaj się w lewo, a przed sobą zobaczysz kręte schody prowadzące na górę. Na lewo od nich jest przejście i zatoczka z ciałem oraz Dużą duszą nieznanego żołnierza.
Jeśli udasz się w lewo (#1 na obrazku powyżej), to dotrzesz do lasu z ropuchami, gdzie możesz znaleźć także Żelazne ciało oraz trzy Kępki fioletowego mchu. Dalsza droga zaprowadzi cię do początku lokacji, przy ognisku Twierdza Farrona (A na mapie). Z kolei jeśli skorzystasz z krętych schodów (#2 na obrazku powyżej), na prawo od których znajdziesz Dużą duszę nieznanego żołnierza, to dotrzesz na szczyt z potworem. Zabij go i zejdź ścieżką nieco w dół. Zniszcz drewniane krzyże i spójrz w lewo, a zobaczysz trzeci już ogień (D3 na mapie), który należy ugasić. Dalsza droga wiedzie z kolei do lasu z demonami, gdzie z prawej strony znajdziesz Odłamek tytanitu.
Jeśli przed krętym wejściem odwrócisz się w prawo i ruszysz przed siebie, trzymając się krawędzi z lewej, to obejdziesz całe wzgórze i dotrzesz do miejsca, gdzie się z niego schodzi (w pobliżu demona). Jeśli będziesz kontynuował marsz przed siebie, to dotrzesz do początku lokacji, czyli obejdziesz w końcu całą Twierdzę.
Pamiętaj, żeby po dokładnym zbadaniu lokacji przejść przez wielkie wrota (E na mapie), gdzie czeka cię droga prowadząca do bossa - Stróżów Otchłani.
Następnie: Dark Souls 3 - Twierdza Farrona: dojście do bossa za wielkimi wrotami
Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia