Skip to main content

Dark Souls 3 - Wielkie Archiwa: dojście do bossa

Poznaj ścieżkę prowadzącą do kolejnego wielkiego przeciwnika, mijając po drodze kamienne gargulce.

Po dotarciu na górę spójrz w prawo, gdzie zobaczysz jaszczurkę Migoczącym tytanitem i Wykwintnym klejnotem, a na prawo od niej ciało z Pierścieniem ukąszenia. Przejdź przez drzwi z lewej, a dotrzesz na balkon. Z lewej jest drabina, po której zejdź na dach poniżej. Rusz przed siebie przechodząc na kolejne dachy.

W pewnej chwili zobaczysz z prawej mały plac, a na jego końcu zwłoki z przedmiotem - Grudką tytanitu. Możesz się po nią udać, ale licz się z tym, że zostanie zaatakowany przez latającego wroga (J na mapie, obrazek poniżej). Unikaj jego ataków ogniowych oraz szarż z powietrza, po czym szybko wyprowadzaj kontrataki. Nie atakuj, gdy rywal osłoni się skrzydłami, ponieważ ciosy odbiją się wtedy od nich, jak od tarczy.

Latający potwór może atakować cię przy pomocy ognia oraz z powietrza

Wróć na dachy i kontynuuj swoją podróż. Z lewej strony natkniesz się na balkon - jeśli pójdziesz wzdłuż niego, to z lewej zaatakuje cię kolejny skrzydlaty potwór. Po jego pokonaniu będziesz mógł ponieść Duszę zmęczonego wojownika. Jeżeli udasz się w lewo, to na dachu zobaczysz dwie jaszczurki (Ostry klejnot, Ciężki klejnot, dwa Migoczące tytanity - L na mapie) - kiedy się do nich zbliżysz zaatakuje cię trzeci latający rywal.

Szaman w otoczeniu kilku potworów

Eksploracja opcjonalna - wróć na balkon z kamiennymi gargulcami i spójrz na dół. Zobaczysz szaman oraz kilka otaczających go potworów (K na mapie, obrazek powyżej). Na prawo od nich jest jaszczurka z Migoczącym tytanitem, ciało z Pustym klejnotem, a dalej na dachu z prawej Grudka tytanitu. Jeśli chcesz je zdobyć, to musisz zeskoczyć na prawo od potworów, zebrać wszystko, a następnie przygotować się do walki z nimi.


Mapa - Wielkie Archiwa

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk

Legenda:

  • A - ognisko o nazwie Wielkie Archiwa
  • B - jaszczurka z Migoczącym tytanitem
  • C - misa z woskiem
  • D - pomieszczenia z Kryształowym dzwonkiem pilnowane przez rycerza
  • E - dwie jaszczurki i dźwignia otwierające tajną komnatę (E2 na mapie)
  • E2 - tajna komnata, którą możesz otworzyć przy pomocy dźwigni (E na mapie)
  • F - drugi pojemnik z woskiem
  • G - przejście prowadzące do tajnej lokacji - aby je aktywować musisz uderzyć w ścianę mieczem
  • H - dźwignia otwierające tajne przejście do pomieszczenia z prawej
  • I - schody prowadzące na dachy
  • J - kamienny, latający golem pilnujący grudki tytanitu
  • K - szaman i skrzydlate potwory
  • L - dach z gargulcem i dwiema jaszczurkami
  • M - Fragment kości nieumarłego
  • N - misa z woskiem
  • O - trzech rywali: wojownik, łucznik i mag
  • P - Fragment estusa
  • R - Pierścień łowcy
  • S - barykady z przeciwnikami
  • T - boss - Lorian i Lothrik
  • 1 - winda, którą możesz w dalszej części etapu wrócić na początek przy ognisku Wielkie Archiwa
  • 2 - winda między wnętrzem budynku z kopułą, a lokacją na początku Wielkich Archiwów (możesz z niej skorzystać w późniejszej części etapu)
  • 3 - schody prowadzące z parteru na wyższy poziom w pierwszej części Wielkich Archiwów
  • 4 - drabina, którą możesz z kopnąć z wyższego piętra i zejść po niej na dół
  • 5 - schody prowadzące na wyższy poziom w lokacji (uważaj na małych rywali, którzy cię zaatakują, gdy zaczniesz po nich wchodzić na górę)
  • 6 - drabina łącząca dwie kondygnacje lokacji
  • 7 - drabina, po której zejdziesz na niższy poziom z mostkiem i przeciwnikiem ostrzeliwującym cię magicznymi pociskami
  • 8 - schody prowadzące na wyższe piętro za przeciwnikiem z magicznymi pociskami
  • 9 - drabina, którą możesz zrzucić z góry, aby stworzyć skrót do mijanej wcześniej lokacji
  • 10 - przejście z dachu na balkon z drabiną
  • 11, 12 - przejścia z dachu do górnej części budynku
  • 13 - przejście między schodami, a dachem przy szczycie kopuły
  • 14 - przejście do kopuły z Pierścieniem łowcy (R na mapie)
  • 15 - przejście między szczytem kopuły, a klatką pod sufitem
  • 16 - drabina pozwalająca zejść z belek pod sufitem na niższy poziom

Staraj się je zwabiać pojedynczo (np. przy pomocy łuku) w swoją stronę i tam eliminować, ponieważ w grupie rywale są naprawdę mocni. Możesz również spróbować przebiec obok nich albo zrezygnować ze zdobywania rzeczy i zeskocz na lewo od nich, od razu kierując się na szpiczasty dach. Przeskocz z niego na kolejny z lewej, gdzie znajdziesz ciało z trzema Łuskami z tytanitu, a potem zeskocz jeszcze niżej (10 na mapie) - w ten sposób dotrzesz na balkon i do wcześniej oczyszczonej lokacji Archiwów (na lewo od wejścia na podwyższeniu znajdziesz misę z woskiem).

Wejście do budynku

Bez względu na to czy postanowiłeś zdobyć wyżej opisany przedmioty czy też nie, udaj się teraz na dach, gdzie znajdowały się dwie jaszczurki i kamienny, latający gargulec (L na mapie). Skieruj się w prawo i zlokalizuj wąski daszek, po którym rusz przed siebie. Następnie zeskocz na dach z lewej, gdzie znajdziesz ciało i Grudkę tytanitu, a kilka kroków dalej natkniesz się na kamiennego, latającego golema. Rozpraw się z nim i ruszaj przed siebie. Z prawej strony zobaczysz kolejny dach i wejście do budynku (12 na mapie, obrazek powyżej), z którego skorzystaj.

W środku od razu rozpraw się z przeciwnikiem, który cię zaatakuje, a następnie podnieść dwa przedmioty - Żar z prawej oraz Fragment kości nieumarłego z ciała (M na mapie) na krześle z lewej. Udaj się w lewo kopiąc po drodze drabinę (9 na mapie), która zjedzie na dół. W ten sposób połączysz szybkie przejście do lokacji, w której byłeś już wcześniej. Kieruj się w lewo mijając po drodze wannę z woskiem (N na mapie), z której skorzystaj.

Możesz ruszyć przed siebie eliminując po drodze dwóch wrogów, którzy na ciebie zeskoczą, a potem rycerza. Na lewo od niego znajdziesz balkon z Grudką tytanitu. Wróć w pobliże misy z woskiem i wyjdź na zewnątrz przez przejście z prawej.

Mag, wojownik i łucznik to niebezpieczna grupa wrogów

Uważaj, bo na schodach za placem z posągami pojawi się trzech groźnych rywali (O na mapie, obrazek powyżej) - wojownik z mieczem, łucznik (potrafiący też walczyć wręcz) oraz mag atakujący czarami zwykłymi i obszarowymi. Postaraj się zwabić do siebie wojownika i szybko go wykończyć. Następnie doskocz do maga, a na końcu załatw łucznika. Jeśli w przypadku śmierci nie chcesz cofać się, to możesz przebiec obok wrogów, wbiec do budynku i skorzystać z windy z prawej, która zawiezie cię na początek Wielkich Archiwów tuż przy ognisku - w ten sposób w razie niepowodzenia będziesz mógł skorzystać z dużego skrótu.

Warto dodać, że jeśli uda ci się zabić któregoś z trójki rywali, to po twojej ewentualnej śmierci rywal już się nie odrodzi. Każdy z nich zostawi po sobie cenne rzeczy - wojownik Złotoskrzydłą tarczę, mag Kostur kryształowego mędrca, a łucznik katany Onikiri i Ubadachi.

Droga do bossa (#1) i możliwość dokładnego zwiedzenia lokacji (#2)

Po oczyszczeniu terenu wejdź na górę i skieruj się na schody na lewo od windy (1 na mapie). Dotrzesz do skrzyżowania - schody przed tobą prowadzą do bossa, natomiast te z lewej (13 na mapie), nieco z tyłu, pozwalają jeszcze dokładniej zbadać lokację.

Jeśli wybrałeś drugi wariant, to po wejściu na górę skieruj się na lewą stronę kopuły. Na barierce znajdziesz ciało z Duszą przygnębionego rycerza. Następnie dotrzesz do przejścia na drugi dach, a przed sobą zobaczysz schody prowadzące w górę kopuły. Skorzystaj z nich i udaj się w prawo, aż dotrzesz do przejścia na spiczasty fragment dachu.

Ciało z Fragmentem estusa

Przejdź do jego końca i podejdź do balustrady, gdzie znajdziesz ciało z Fragmentem estusa (P na mapie, obrazek powyżej). Wróć na kopułę i wejdź po schodach na wyższe piętro, gdzie zostaniesz zaatakowany z góry przez trzech skrzydlatych wojowników. Oddal się od nich i poczekaj, aż się rozdzielą, po czym atakuj ich pojedynczo. Za każdego otrzymasz Duży odłamek tytanitu.

Kontynuuj wchodzenie na szczyt kopuły, gdzie znajdziesz wejście do małego pomieszczenia z dziurą w podłodze (możesz również wspiąć w okolice małej wieżyczki na samym szycie, wejść do niej po drabinie i podnieść Pierścień łowcy - R na mapie). Wskocz do dziury w podłodze tak, aby wylądować na desce pod sufitem pod tobą. Następnie zejdź niżej na górę klatki z piórami, po czym wskocz do niej samej (15 na mapie) - w środku znajdziesz Filary boskiego światła. Zlokalizuj wyjście z klatki i zeskocz na belkę poniżej.

Z lewej ostrzela cię larwowaty przeciwnik. Odwróć się o 180 stopni i zacznij biec do końca belki, gdzie znajdziesz Poświęcony klejnot. Następnie podejdź po belce nad strzelającego wroga i zaatakuj go z powietrza lub zeskocz niżej i skieruj się w jego stronę uważając na ostrzał. Obok przeciwnika znajdziesz drabinę (16 na mapie) po której zejdź na dół, po czym otwórz dwie skrzynie z Migoczącym tytanitem i Boskim błogosławieństwem. Następnie przejdź w lewo i kontynuuj, aż dotrzesz do lokacji, w której byłeś już wcześniej.

Ściągaj pojedynczych wrogów w stronę bohatera

Wróć w pobliże windy za trzema przeciwnikami (wojownikiem, magiem i łucznikiem) i tym razem rusz na schody przed sobą. Natkniesz się na barykady (S na mapie), za którymi znajdują się wrodzy wojownicy-szkielety (obrazek powyżej). Nie są zbyt silni, ale walcz z nimi pojedynczo, starając się prowokować do ataku, ponieważ oddział jest dość liczny, a w oddali stoją kusznicy.

Kiedy przejdziesz kilka kroków na schodach pojawi się kolejny oddział rywali na czele którego będzie stał dość mocny rycerz. Sprowokuj go do ataku, aby odłączył się od grupy i rozpraw się z nim na osobności. Następnie kontynuuj walkę opierając się na tej samej taktyce, co poprzednio, a na końcu rozpraw się z kusznikami. Rusz na szczyt schodów zachowując ostrożność, bo na górze znajdują się kolejni trzej rycerze - ściągaj ich pojedynczo na stronę i eliminuj jednego po drugim. Inna możliwość, to przebiegnięcie między rywalami i wbiegnięcie do budynku.

Na prawo od wejścia do budynku znajdziesz windę prowadzącą do Zamku Lothric. Jeśli zjedziesz nią na dół, a następnie uruchomisz, żeby pojechała do góry i wyskoczysz, to po chwili pojawi się druga winda, która zawiezie cię na dół wprost do Sztaby tytanitu. Bez względu na to czy skorzystasz z windy czy nie, wejdź do budynku, gdzie czeka cię walka z bossem - Lorianem i Lothrikiem (T na mapie).

Następnie: Dark Souls 3 - Boss: Lorian i Lothric

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Zobacz także