Skip to main content

Dark Souls 3 - Wysoka Ściana Lothric: skrzydlaty rycerz i dojście do bossa

Eksplorujemy lokację od ogniska Wieża na ścianie i docieramy do Vordta z Mroźnej Krainy.

Po rozpaleniu ogniska (Wieża na ścianie) warto przejść na koniec placu i skręcić w prawo. Znajdziesz tu bowiem ciało z tytanitem, który podnieś. Następnie zejdź schodami z powrotem do wieży, gdzie może czekać na ciebie kilku wrogów.

Od ciebie zależy, gdzie udasz się teraz. Możesz zejść na sam dół i oczyścić lochy z przeciwników. Pod koniec drogi natkniesz się na znajdującego się za zamkniętymi drzwiami więźnia Greirata, któremu na razie nie możesz pomóc (aby go uwolnić musisz zdobyć Klucz do celi, który znajdziesz w pomieszczeniu ze sporą ilością wrogów - patrz poniżej: Drogi do placu skrzydlatego rycerza - końcówka wariantu #1). Dlatego zamiast schodzić na sam dół lepiej jest skorzystać ze znajdującego się na średnim poziomie wyjścia na zewnątrz.

Drogi do placu ze skrzydlatym rycerzem

Trafisz tu na schody z dwoma modlącymi się przeciwnikami. Nie atakuj ich tylko podejdź do muru z prawej, gdzie za chwilę pojawi się bardziej niebezpieczny rywal. Rozpraw się z nim szybko, bo niemal w tym samym momencie na szczyt drabiny wdrapie się drugi potwór. Możesz załatwić ich po kolei przy wchodzeniu lub wycofać się nieco i rozpocząć regularną walkę. Dopóki nie wejdziesz na platformę, to prawdopodobnie pojawi się tylko przeciwnik z drabiny - dopiero po rozprawieniu się z nim wejdź na szczyt schodków i zaatakuj rywala z prawej.

Środkowy kultysta zamienia się w śmiertelnie niebezpiecznego potwora

Zejdź po drabinie na dół, a po chwili zobaczysz przed sobą dach ze sporą grupą modlących się przeciwników. Uważaj, ponieważ ten znajdujący się w centrum (obrazek powyżej) zamieni się w wielkiego potwora, kiedy tylko się zbliżysz. Możesz spróbować rozprawić się z nim z dystansu przy pomocy łuku lub szybko do niego podbiec i zabić zanim się zamieni. Inna możliwość, to szybkie przebiegnięcie przez dach i zejście na dół po drabinie z prawej.

Gdyby rywal zdołał się jednak przemienić, to najlepiej prowadzić ostrzał z łuku lub kuszy z podwyższenia znajdującego się za tobą. W ten sposób rywal nie będzie mógł cię dosięgnąć. Jeśli nie możesz skorzystać z broni dystansowej, to stosuj uniki przed zamaszystymi atakami przeciwnika, po czym podbiegaj do korpusu i atakuj go, kiedy to tylko możliwe. Za pokonanie rywala zdobędziesz sporo dusz.

Znikające stworzenie (jaszczurka) z czystym klejnotem

W drugiej części dachu, za lekko wystającym filarem, znajdziesz małe stworzenie (jaszczurka) z Czystym klejnotem (obrazek powyżej). Najlepiej zaatakować go z zaskoczenia z góry. Jeśli nie będziesz wystarczająco szybki, to żyjątko ci ucieknie, a następnie zniknie nie dając szansy na zdobycie cennego kryształu.

Po przejściu przez dach skorzystaj z drabiny, aby zejść piętro niżej. Z lewej strony zaatakuje cię łucznik, którego się pozbądź. Masz teraz do wyboru dwie drogi prowadzące do tego samego miejsca - najlepiej odwiedzić je obydwie, aby zebrać cenne przedmioty. Poniżej znajdują się opisy obydwu ścieżek, czyli prowadząca przez salę z rycerzem z prawej (wariant #1), oraz ścieżka z lewej przez balkon (tam, gdzie załatwiłeś łucznika - wariant #2).

Wariant #1 (sala z rycerzem) - po wejściu do środka przygotuj się do pojedynku z rycerzem, który nadejdzie z przeciwka. Uważaj przy tym na pomieszczenie z lewej, gdzie na schodach czai się kusznik. Jeśli rycerz jeszcze się nie zbliżył, to warto je zawczasu oczyścić oraz (zniszcz dzbany z lewej i zabij przeciwnika, po czym podnieś z ziemi dwa Talizmany łowcy nieumarłych). Następnie przejdź dalej, gdzie znajdziesz dwóch kolejnych rywali (jeden przejdzie przez balustradę z lewej) oraz odłamek tytanitu.

W walce z rycerzem wyprowadzaj kontrataki, kiedy ten się odsłania albo przełamuj jego osłonę mocnymi ciosami

W głównej sali znajdziesz wspomnianego rycerza z tarczą i włócznią (obrazek powyżej). Uważaj na jego silne ataki na spory dystans wykonując uniki lub blokując je tarczą. Wyprowadzaj kontrataki i, jeśli chcesz, stosuj silne ciosy, które mogą przełamać zasłonę rycerza. Po walce przejdź przez drzwi na lewo od półek z książkami i rusz przed siebie (po lewej będzie pomieszczenie z wrogiem i Długim mieczem ukrytym za skrzyniami w narożniku).

Idąc dalej zejdziesz schodami na dół do pomieszczenia, gdzie poniżej znajduje się duża grupa rywali, w tym szkieletowe psy. Udaj się w prawo i załatw siedzącego na ziemi przeciwnika, po czym przeszukaj skrzynię, w której znajdziesz Srebrną trójkątną tarczę z orłem. Zauważysz też przed sobą fragment zniszczonego przejścia.

Zniszcz rzeczy blokujące przejście z prawej, aby odkryć ukryte przejście

Aby dostać się na drugą stronę musisz się nieco wrócić, a konkretnie do korytarza znajdującego się za pomieszczeniem, gdzie walczyłeś z rycerzem. Zaraz po wejściu do niego spójrz w prawo, gdzie zobaczysz nieco drewnianych elementów (skrzynie i koło). Zniszcz je, a odblokujesz ukryte przejście (obrazek powyżej). Rusz nim przed siebie, a na końcu drogi znajdziesz dwa Zielone pąki. Zniszcz znajdujące się za nimi skrzynie i zeskocz na dół, po czym spójrz w lewo. Znajdziesz tu skrzynię z Astoriańskim prostym mieczem.

Kolejnym celem jest rozprawienie się z przeciwnikami na dole. Możesz to uczynić na dwa sposoby. Pierwszy to ostrzelanie ich z wysokości - taktyka wymaga sporo strzał, ale na górze jesteś bezpieczny, ponieważ nie dosięgnie cię żaden rywal. Druga możliwość to zejście na dół i wyciąganie pojedynczych wrogów na schody. Tam rozprawiaj się z nimi w bezpośrednim pojedynku, po czym ściągaj kolejnych. Nie próbuj walczyć ze wszystkimi naraz, ponieważ szybko trafisz na cmentarz.

Klucz do celi, dzięki któremu będziesz w stanie uwolnić więźnia w lochach - Greirata

Po oczyszczeniu pomieszczenia dokładnie je przeszukaj. Pod schodami trafisz na Odłamek tytanitu, przy ścianie na podwyższeniu jest Fragment estusa (zwiększa liczbę fiolek życia lub many noszonych przez bohatera), a na dole schodów w zaułku z lewej znajdziesz Klucz do celi (obrazek powyżej) z Greiratem. Teraz możesz przejść przez przejście prowadzące na zewnątrz, które zaprowadzi cię do lokacji z bossem.

Wariant #2 (balkon) - jeśli wybrałeś ten wariant, to uporaj się z kusznikami na balkonie, a potem z kolejnymi rywalami, którzy zaczną wchodzić na górę przez drabinę i balustradę. Po ich pokonaniu zejdź na dół, gdzie wśród licznych zwłok odeprzyj atak dwóch rywali, którzy zaatakują cię znienacka. Teraz wystarczy przejść przez kamienne przejście, które prowadzi wprost do miejsca z bossem.

Skrzydlaty rycerz i dotarcie do bossa - Vordta z Mroźnej Krainy

Bez względu na wariant, którego się podjąłeś, aby dotrzeć do na plac, zachowaj przy nim czujność. Jest bowiem pilnowany przez sporych rozmiarów skrzydlatego rycerza, który pomimo swoich gabarytów jest bardzo szybki, a dzięki halabardzie zasięg jego ataków jest spory. Nie jest to jednak boss i posiada od nich mniej energii.

Od ciebie zależy czy chcesz stoczyć z nim walkę czy też nie. Jeśli wolisz jej uniknąć, to wejdź na plac w momencie, kiedy przeciwnik jest zwrócony do ciebie tyłem i stoi w pewnej odległości. Następnie obejdź lokację unikając starcia. Na samym placu i w jego zakamarkach znajdziesz Rapier - w narożniku pod balkonem ze zniszczonym fragmentem balustrady (uważaj na mniejszego wroga) oraz Żar - przy fontannie na środku.

Możesz atakować przeciwnika z powietrza, jeśli uda ci się znaleźć nad nim

Gdybyś jednak zdecydował się na walkę ze Skrzydlatym rycerzem, to wykonuj szybkie uniki przed jego atakami. Dobrym sposobem jest korzystanie ze schodów. W trakcie zabawy w kotka i myszkę możesz próbować na niego skakać z góry (obrazek powyżej) i atakować z powietrza. Oczywiście po takim manewrze szybko odsuwaj się na bezpieczną odległość. Przy ciele rywala znajdziesz Halabardę skrzydlatego rycerza.

Bez względu na to czy stoczyłeś walkę z rycerzem czy nie udaj się do przejścia prowadzącego do lokacji z ogrodem (przed wejściem do zamku). Z prawej strony jest kusznik, którego szybko załatw. Jeśli wejdziesz na schody i skręcisz w prawo, po czym wejdziesz jeszcze piętro wyżej, to z lewej strony znajdziesz Dużą duszę porzuconego ciała, a na daszku przed tobą (musisz się rozpędzić i na niego przeskoczyć z góry), odnajdziesz ciało z Pierścieniem ofiary.

Winda, dzięki której otworzysz skrót do początku lokacji - Wysokiej Ściany Lothric

Na lewo od schodów (tych z kusznikiem na początku lokacji) znajdziesz jednego wroga, który zaatakuje cię znienacka. Jeśli natomiast na szczycie schodów pójdziesz przed siebie, to napotkasz kolejnego rywala, po zabiciu którego z dołu zaatakuje cię jednocześnie 4-5 mniejszych wrogów, więc zawczasu lepiej nieco się wycofać. Jeśli pójdziesz teraz przed siebie, to dotrzesz do windy (obrazek powyżej). Dzięki niej wjedziesz na górę, gdzie będziesz mógł otworzyć drzwi. Jest to skrót prowadzący do jednej z początkowych lokacji w Wysokiej Ścianie Lothric, a konkretnie do „Schodów z prawej", które mogłeś oczyścić z rywali opcjonalnie.

Po odkryciu skrótu lub jego zignorowaniu, wróć do głównej części ogrodów i udaj się w lewo. Na dole schodów zobaczysz kilku rycerzy. Nie da się ich ominąć, ale pamiętaj, żeby nie walczyć ze wszystkimi naraz. Zamiast tego ściągaj ich pojedynczo na schody i tam wykańczaj. Patrząc na „skrzyżowanie" będziesz miał teraz trzy możliwości dalszej drogi, które zostały opisane poniżej.

Schody naprzeciwko - na ich szczycie natkniesz się na kolejnego rycerza, a na lewo od niego są zwłoki, przy których znajdziesz Młot lucereński. Jest to dość wymagająca broń (minimum 15 siły i 13 zręczności), dzięki której możesz wyprowadzać dość powolne, ale zamaszyste i na spory dystans.

Jeśli chcesz zaatakować rycerza z czerwonymi oczami, to zakradnij się od tyłu i zadaj mu cios w plecy

Przejście z lewej - idąc na wprost trafisz do komnaty z Emmą - podaruje ci sztandar niezbędny do przejścia przez tą krainę (użyjesz go po pokonaniu bossa). Natomiast z lewej przed wejściem znajdują się schody na szczycie których w pewnym oddaleniu zobaczysz stojącego tyłem do ciebie rycerza (obrazek powyżej). Jeśli podejdziesz bliżej, to zobaczysz, że ma czerwone oczy, co oznacza dość rzadkiego przeciwnika na wyższym poziomie. Jeśli chcesz się podjąć walki z nim, to zakradnij się od tyłu i wymierz w plecy mocny cios, co uszczupli jego poziom zdrowia. W dalszej części uważaj na jego ataki i wyczekuj na dogodny moment do wyprowadzenia ciosu, kiedy nie będzie chronić go tarcza. Za jego pokonanie otrzymasz Wykwintny klejnot.

Schody na dół z prawej - na „półpiętrze" z prawej spotkasz kusznika, którego warto od razu się pozbyć. Natomiast na samym dole jest dwóch większych rywali z tarczami i włóczniami. Staraj się ich sprowokować do walki pojedynczo, ściągając na wyższe partie schodów. Na dole znajduje się przejście prowadzące do lokacji z bossem - Vordta z Mroźnej Krainy.

Po jego pokonaniu przejdź przez przejście, które się otworzy i we wskazanym punkcie przy krawędzi przepaści wbij w ziemię sztandar, który podarowała ci Emma. Po uczynieniu tego zostaniesz przeniesiony do Osady Nieumarłych.

Następnie: Dark Souls 3 - Boss: Vordt z Mroźnej Krainy

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Zobacz także