Dark Souls 3 - Zamek Lothric: przejście od smoków do bossa
Zobacz, jak zabić smoki i w jaki sposób dotrzeć do komnaty z głównym przeciwnikiem - Zbroją zabójcy smoków.
Po dotarciu w pobliże mostu ze smokami będziesz mógł zdecydować o tym, w jakim kierunku chcesz się udać. Twoim głównym celem jest przejście przez wielkie wrota za smokami. Do wrót dotrzesz przechodząc przez przejście na prawo od nich, jednak zanim to uczynisz warto przeszukać okoliczny teren.
Jeśli udasz się w lewo, to dotrzesz do ogniska (Smocze Koszary) oraz schodów prowadzących do smoków (z lewej strony od nich natkniesz się na rycerza i ciało z Wielką lancą). Schody na wprost łączą się z przejściem z lewej i też prowadzą do smoka, a ścieżka z prawej kończy się na ścianie. Chcąc nie chcąc, aby przejść dalej musisz skierować się wprost na smoków (obrazek powyżej).
Możesz teraz postąpić na dwa sposoby - zabić smoki i przeszukać okolicę lub ominąć wypuszczany przez nie ogień i szybko zeskoczyć na prawo od mostu. W drugim przypadku możesz zeskoczyć w bezpiecznym miejscu (#1 na obrazku powyżej) lub po drugiej stronie (#2 na obrazku powyżej), dzięki czemu dostaniesz się do Fragmentu kości nieumarłego.
Pokonanie smoków wymaga nieco czasu, a zwłaszcza pełnego zapasu strzał lub bełtów, jednak jest opłacalna. Przy pomocy łuku lub kuszy rozpraw się najpierw z białym smokiem z lewej, a potem z drugim zielonym (pamiętaj, aby stanąć w takiej odległości, żeby rywale cię nie podpalili).
Przed bramą (obrazek powyżej) znajdziesz sześć Urn błyskawic, Wykwintny klejnot i Żar, a także schody prowadzące do lokacji z lewej, gdzie znajdziesz Dużą duszę nieznanego żołnierza (przy ciele pod filarem) oraz Czysty klejnot na wieżyczce z lewej.
Idąc dalej i skręcając w prawo (idąc w lewo dotrzesz pod most ze smokami) natkniesz się na dwóch rycerzy (obrazek powyżej). Jeden posiada miecz i tarczę, a drugi dwuręczny miecz z błyskawicami - najlepiej jest strzelić w jednego z łuku lub kuszy, załatwić na osobności, a potem identycznie postąpić z drugim. Przy każdym znajdziesz Duży odłamek tytanitu.
Jeśli zdecydowałeś się zeskoczyć z mostu na prawą stronę, to przed sobą znajdziesz zwłoki z Grudką tytanitu. Jeśli udasz się w lewo, to dotrzesz do miejsca w okolicach bramy pilnowanej przez smoki (jest opisana powyżej). Idąc przed siebie dojdziesz do zaułka z dwoma rycerzami (opis powyżej), natomiast w lokacji z prawej znajdziesz schody prowadzące na dół (obrazek powyżej). Uważaj, ponieważ spotkasz tu bardzo szybkiego i niebezpiecznego rycerza mogącego wywołać u ciebie odmrożenie.
Za jego pokonanie otrzymasz Irithyllski rapier. Ponadto znajdziesz tu cztery skrzynie - w dwóch są Migoczące tytanity, a w dwóch kolejnych Tarcza z herbem duchowego drzewa i Łuska z tytanitu.
Po przeszukaniu piwnicy i całej lewej strony warto udać się do przejścia pod mostem z prawej, dzięki któremu możesz dotrzeć na wyższy poziom murów. Poniżej mostu, w kanale, zobaczysz dwóch przeciwników stojących po obydwu końcach. Dobrze jest ich atakować pojedynczo z zaskoczenia, zanim zdążą się zmutować, ponieważ wtedy stają się bardzo niebezpieczni. W kanale znajdziesz Migoczące tytanity oraz Grudki tytanitu, a przede wszystkim przejście (obrazek powyżej) do dalszej części lokacji.
Po wejściu do środka warto zniszczyć skrzynie z lewej, gdzie znajdziesz trzy Urny błyskawic. Przejdź dalej i skieruj się w prawo, a zobaczysz przed sobą jaszczurkę z dwoma Migoczącymi tytanitami. Możesz rzucić się za nią w pościg, ale uważaj na dwóch czających się na górze schodów rywali.
W dalszej części drogi z góry zeskoczą na ciebie kolejni rywale - nie są zbyt silni, ale mogą z dystansu obrzucić cię nożami. W pewnej chwili dotrzesz do rozwidlenia. Możesz udać się w lewo (#1 na obrazku powyżej). W ten sposób dotrzesz do skrzydlatego rycerza, którego najlepiej zwabić na otwarty teren i tam się z nim rozprawić, wyprowadzając kontrataki po jego uderzeniach. Na murku za rycerzem znajdziesz Kuszę snajperską i zestaw bełtów do niej (poniżej z prawej na dole jest kilku wrogów - możesz na nich zeskoczyć lub skręcić w lewo przed drogą do ogniska).
W trakcie drogi do ogniska znajdziesz odbicie w lewo z przeciwnikami stojącymi pod mostkiem. Są to ci sami rywale, których mogłeś spotkać, jeśli zdecydowałeś się pokonać skrzydlatego rycerza i zdobyć Kuszę snajperską. Staraj się ich wyciągać pojedynczo i eliminować. Idąc przed siebie dotrzesz do pomieszczenia z odwiedzonym wcześniej ogniskiem (Zamek Lothric), natomiast zeskakując z murów z prawej trafisz do również odwiedzonego już wcześniej ogniska Smocze Baraki.
Po dokładnym zwiedzeniu lokacji wróć w pobliże bramy za smokami. Jeśli ich nie zabiłeś, to najlepiej jest zeskoczyć na dół mostu przed nimi i wyruszyć w lewo. Obejdziesz w ten sposób plac pilnowany przez gady i staniesz na schodach na lewo od bramy. Twoim celem jest dotarcie do przejścia naprzeciwko (strzałka na obrazku powyżej).
Uważaj, bo w środku zostaniesz obrzucony bombami zapalającymi przez dwóch wrogów stojących na podwyższeniu z lewej i z prawej strony. Z lewej strony na parterze, pod ścianą są trzy Bomby zapalające, ale w trakcie drogi do nich uważaj na wroga, który na ciebie wyskoczy też z lewej strony. Rywali z ładunkami możesz pozbyć się wychylając się delikatnie zza ścian i ostrzeliwując ich z łuku lub szybko wbiegając na schody przed tobą albo wchodząc na drabinę z prawej.
Jeśli wszedłeś na górę po drabinie z prawej, to po oczyszczeniu terenu zwróć uwagę na potwora wyrastającego z odnóża smoka (obrazek powyżej). Uważaj, bo jego ataki zarówno z bliska, jak i dystansowe, mogą wywołać klątwę. Jeśli jedna uda ci się zabić przeciwnika - z bliska wykonując uniki lub z daleka, pozostając poza jadem rywala, to za jednym zamachem zabijesz zielonego i białego smoka zdobywając przy tym Żar, dwie Grudki tytanitu oraz Duży odłamek tytanitu.
Balkon naprzeciwko opisanego potwora prowadzi do Grudki tytanitu i Łuski z tytanitu. Wróć do budynku i udaj się na schody z lewej, gdzie natkniesz się na kilku szybkich, chociaż mało wytrzymałych wrogów. Uważaj też na tych, którzy czają się z tyłu, ponieważ mogą obrzucić cię ładunkami wybuchowymi.
Przed sobą znajdziesz bibliotekę z ciałem z Żywicą z białej sosny oraz mimikiem z Symbolem chciwości. Z prawej strony możesz wyjść na zewnątrz na mały plac z wrogami rzucającymi nożami oraz ciałem z Łuską tytanitu. Na lewo od biblioteki jest przejście do dalszej części budynku, gdzie znajdziesz dźwignię (strzałka na obrazku powyżej), podnoszącą główne wrota na dole z lewej.
Udaj się w prawo i podnieś Dużą duszę zmęczonego wojownika. Pod sobą zobaczysz rycerza - możesz zeskoczyć na dół i stanąć z nim do walki lub ostrzelać z góry przy pomocy broni dystansowej. Zanim zaatakujesz rycerza warto rozprawić się z dwoma kapłanami - jeden stoi na głównych schodach, a drugi na schodach z lewej. Jeśli tego nie uczynisz, to będą uzdrawiać przeciwnika, przez co pojedynek może znacznie się wydłużyć.
Na dole głównych schodów z lewej strony spotkasz rycerza z włócznią i tarczą (przy ciele znajdziesz Tarczę rycerza Lothric i Grudkę tytanitu), natomiast z prawej strony Żar. Wróć na półpiętro i skieruj się na schody z lewej. Kontynuuj, aż do wyjścia na zewnątrz, gdzie będziesz mógł udać się w trzech kierunkach (obrazek powyżej).
Z prawej strony (#3 na obrazku powyżej) znajduje się kaplica, w której znajdziesz dwie Zardzewiałe monety i Łuskę z tytanitu. Na balkonie z lewej jest Sygnet czerwonego łzokamienia, a w centralnej części zablokowana obecnie winda.
Na lewo (#1 na obrazku powyżej) od bramy z bossem (#2 na obrazku powyżej) znajdziesz windę prowadzącą do lokacji z kapłanem i rycerzem z początku lokacji (do miejsca, gdzie dźwignia przyzywająca platformę była zablokowana).
Oprócz tego znajdziesz tu drewniane drzwi (zamknięte z tej strony), a za narożnikiem drabinę prowadzącą do góry. Wejdziesz po niej na dach - z jego lewej strony jest Grudka tytanitu, a z prawej drugi dach prowadzący do niedostępnego wcześniej pomieszczenia (obrazek powyżej). Musisz jednak uważać, bo spotkasz tu dwóch kuszników i kościotrupa z toporem.
Zejdź na dół po drabinie i podejdź do półki z książkami naprzeciwko, gdzie znajdziesz Pierścień rycerza. Odwróć się i skieruj się do przejścia z rycerzem. Zabij go uważając na szarże, po czym przejdź do pomieszczenia za nim. Znajdziesz tu skrzynię z trzema Łuskami z tytanitu, ołtarz słońca i drewniane drzwi, którymi wrócisz na plac prowadzący do bossa.
Możesz jeszcze udać się w lewo i podejść do zniszczonego fragmentu muru. Na dole zobaczysz potwora na ciele białego smoka (obrazek powyżej). Możesz ostrzelać przeciwnika z góry przy pomocy strzał lub obrzucić bombami albo zeskoczyć i rozpocząć zwykłą walkę. Po pokonaniu przeciwnika cielska smoka zniknie, a ty zdobędziesz Żar i Grudkę tytanitu. Ponadto odblokujesz dostęp do ciała z Duszą przygnębionego rycerza.
Z prawej strony między filarami znajduje się przejście do komnaty. Pod ścianą znajduje się mimik ze Słonecznym prostym mieczem, a z prawej na górze Święta księga brajlem z Lothric. Jest tu również balkon, z którego możesz zeskoczyć na dół w pobliże głównej bramy.
Po zwiedzeniu lokacji nie pozostanie ci innego, jak skierowanie się do przejścia z mgły i rozpoczęcia walki z bossem - Zbroją zabójcy smoków.
Następnie: Dark Souls 3 - Boss: Zbroja zabójcy smoków
Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia