Dark Souls 3 - Zapomniane groby: przejście przez cmentarz i katedrę
Interesująca lokacja, w której odwiedzisz miejsca znane z wcześniejszej fazy gry. Oczywiście nie zabraknie przy tym bossa - Czempiona Gundyra.
Do tej lokacji możesz dostać się po pokonaniu bossa Oceirosa, Zatraconego Króla, którego spotkasz w lokacji o nazwie Ogrody zatraconego króla. Po rozprawieniu się z nim przejdź przez kamienne drzwi po drugiej stronie lokacji i rusz przed siebie zabijając po drodze jednego przeciwnika.
Następnie wejdź do sali, gdzie znajdziesz gest Droga smoka (niezbędny do odblokowania przejścia do Szczytu Arcysmoków) oraz Łuskę z tytanitu. Za skrzynią z tą ostatnią jest prowizoryczna ściana. Uderz w nią mieczem, a odkryjesz tajne przejście prowadzące do Zapomnianych grobów.
Mapa - Ogród zatraconego króla
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk
Legenda:
- A - ognisko o nazwie Zapomniane groby
- B - szaman i trzech przeciwników
- C - kamienna misa oraz dwóch przeciwników z podwójnymi ostrzami
- D - lokacja z dwoma lodowymi potworami
- E - mroczny duch - Córa Kryształowego Kriemhilda
- F - boss - Czempion Gundyr
- G - Pierścień szerszenia
- H - Klina chaosu
- I, J - tajne przejścia z magicznych ścian
- K - Oczy strażniczki ognia
- 1 - przejście między areną z bossem, a dojściem do kapliczki
- 2 - wejście do kapliczki
Uwaga - cała lokacja jest tak naprawdę odzwierciedleniem pierwszego poziomu, czyli Cmentarza popiołu oczywiście z pewnymi różnicami.
Rusz przed siebie i zeskocz na dół do wody. Wyjdź na ląd i rozpal ognisko o nazwie Zapomniane groby (A na mapie). Następnie wyrusz przed siebie wąską, wodną ścieżką zbierając po drodze Kamień pokutny. Kontynuuj do rozwidlenia, gdzie skieruj się w lewo. Dotrzesz do szamana i trzech wrogów (B na mapie, obrazek powyżej) - rozpraw się z tym pierwszym, jak najszybciej. Jeżeli zabijesz go zanim pozostali się przemienią, to będziesz mógł ich z łatwością zabić. Znajdziesz tu również Popielny pierścień estusa.
Wróć na rozwidlenie i tym razem skieruj się w lewo. Przy kamiennej misie (C na mapie) odnajdziesz Duży odłamek tytanitu. Natkniesz się tu również na przeciwnika z dwoma ostrzami - uważaj, ponieważ jest dość szybki i może wyprowadzać mocne ataki. Po chwili może pojawić się tu drugi taki sam rywal.
Po oczyszczeniu terenu skieruj się na schody z lewej i załatw psa, który wyskoczy zza murka. Następnie podnieś Grudkę tytanitu z lewej i kontynuuj przed siebie. Dojdziesz do kamiennej platformy - z lewej jest przejście do bossa, natomiast przed sobą znajdziesz trzy kolejne psy, Grudkę tytanitu i przejście do lokacji z dwoma lodowymi potworami (D na mapie, obrazek powyżej).
Strzel w jednego z nich z łuku i wycofaj się, kiedy zacznie się gonić. Pamiętaj, aby uważać na zwykłe ataki, a także wykonywać uniki przed mrożącym wyziewem i toczeniem się. Najlepszym momentem na atak jest ten, gdy po toczeniu się rywal przez chwilę jest otumaniony - podchodź wtedy od tyłu i zadawaj kilka ciosów. Po uporaniu się z jednym załatw jeszcze drugiego potwora - za każdego otrzymasz punkty doświadczenia i po dwie łuski z tytanitu.
Po walce wróć do głównej lokacji i skieruj się do przejścia z prawej. Dotrzesz do wąskiej ścieżki prowadzącej pod górę w lewo - uważaj, bo na szczycie spotkasz mrocznego ducha - Córę Kryształowego Kriemhilda (E na mapie, obrazek powyżej). Przeciwnik jest dość szybki, więc postaraj się szybko skrócić dystans. Jeśli tego nie uczynisz, to będzie atakował cię z dystansu magicznymi kulami, przed którymi odskakuj.
Uważaj też na czającego się z lewej słabszego przeciwnika, za zabicie którego otrzymasz Święty dzwonek kapłana. Następnie udaj się w lewo - spotkasz tu kilku wrogów, a po zeskoczeniu na dół w narożniku odnajdziesz Skryte błogosławieństwo. Następnie wyrusz w prawo, załatw rywali przy bramie z lewej i przejdź przez nią. Po kilku krokach dotrzesz na arenę z bossem - Czempionem Gundyrem (F na mapie).
Po pokonaniu bossa przejdź przez kamienne drzwi (1 na mapie) znajdujące się po drugiej stronie areny. Udaj się na schody z prawej, gdzie już po kilku krokach trafisz na rycerzy (obrazek powyżej). Sprowokuj do walki pierwszego z nich, wycofaj się nieco i rozpraw się z nim uważając na jego potężne ataki i tarczę. Identyczną taktykę zastosuj to uporania się z drugim rywalem.
Następnie wbiegnij po schodach na górę i skieruj się na ścieżkę z prawej. Spotkasz tu kolejnego rycerza, a za nim Pierścień szerszenia (G na mapie). Wróć na główną drogę i skieruj się na ścieżkę z lewej, gdzie natkniesz się na następnego przeciwnika i Klingę chaosu (H na mapie). Następnie udaj się do budynku (2 na mapie), który okaże się opuszczoną Kapliczką Zjednoczenia. Na jej środku znajdziesz Fragment krętego miecza, natomiast w miejscu, gdzie kiedyś stał kowal znajdziesz Młot kowalski.
Ponadto znajdziesz tu tajne przejście (I na mapie, obrazek powyżej) - jeśli uderzysz w ścianę mieczem, to odkryjesz przejście do komnaty z Oczami strażniczki ognia (K na mapie) - przedmiot mający wpływ na zakończenie gry. Po ich podniesieniu udaj się w lewo i zniszcz kolejną iluzoryczną ścianę (J na mapie), aby się wydostać.
W ten sposób zakończysz eksplorację obszaru - kolejne kroki skieruj do Wielkich Archiwów lub Szczytu Arcysmoków albo innych nieodkrytych lokacji.
Następnie: Dark Souls 3 - Boss: Czempion Gundyr
Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia