Dark Souls 3 - Zbezczeszczona Stolica: dojście do bossa
Zobacz, gdzie należy się udać, aby dotrzeć do Yhorma Giganta.
Po minięciu ruin okrągłego budynku w Zbezczeszczonej Stolicy możesz udać się w dwóch kierunkach. Jeśli skierujesz się w lewo, to po chwili dotrzesz do krawędzi, gdzie zaatakuje cię kamienny gargulec. Droga za nim prowadzi finalnie do alternatywnego wejścia do Lochów Irithyllu, gdzie znajdziesz Klucz strażnika więziennego (I na mapie) pozwalającego otworzyć w tej lokacji zamknięte wcześniej przejścia, w tym furtkę do celi Karli.
Druga możliwość, to skorzystanie z drogi prowadzącej do bossa - Yhorma Giganta. Aby na nią wejść na drewnianym podeście przy ognisku zlokalizuj drabinę (L na mapie, obrazek powyżej) prowadzącą na dół. Po zejściu na dół uważaj, aby nie podejść zbyt blisko krawędzi, ponieważ z dołu zostaniesz ostrzelany kulami ognia.
Mapa - Zbezczeszczona Stolica
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk
Legenda:
- 1 - przejście do Lochów Irithyllu (z tego miejsca przychodzisz)
- 2 - wejście na parter budynku z nowym typem przeciwnika (z wielką ręką zamiast głowy)
- 3 - okno, z którego możesz zeskoczyć na dół w pobliże początkowych ruin w lokacji
- 4 - przejście do pomieszczenia pod schodami (nie znajdziesz w nim nic interesującego)
- 5 - schody prowadzące na górę budynku
- 6 - zejście z mostu, dzięki któremu możesz dostać się na platformę z łukiem upiornej rzezi (L na mapie)
- 7 - przejście z kamiennego mostu do świątyni z bossem
- A - drabina, po której dostaniesz się na platformę z ogniskiem
- B - platforma z ogniskiem o nazwie Zbezczeszczona Stolica
- C - przejście do korytarzy z dwoma jaszczurkami i dziurami w ziemi
- D - drewniany most za korytarzami z jaszczurkami
- E - przeciwnik (wielka łapa) z bronią Eleonorą
- F - drabina prowadząca na górę budynku z toksycznych mokradeł
- G - mimik z Katalizatorem Logana
- H - kopuła, z której możesz zeskoczyć na znajdujący się niżej podest z Gniewem Bogów
- I - Klucz Strażnika Więziennego
- J - sala z olbrzymem w Lochach Irithyllu
- K - mimik
- L - drabina prowadząca z ruin do mostu i bossa
- M - łuk upiornej rzezi
- N - dwa mimiki
- O - lokacja z bossem - Yhormem Gigantem
Skieruj się do przejścia z lewej. Cały czas będziesz ostrzeliwany przez ogniste czary, więc pamiętaj, aby poruszać się szybko. W pewnej chwili przed tobą pojawi się gargulec. Możesz ściągnąć go w pobliże drabiny i tam kontynuować pojedynek (ogniste kule ranią zarówno ciebie, jak i jego) lub poczekać, aż wzniesie się w powietrze, przebiec pod nim i wbiec do budynku (7 na mapie) po drugiej stronie mostu (po drodze możesz zebrać Wielką strzałę upiornej rzezi oraz Dużą duszę zmęczonego wojownika).
Po wejściu do budynku podejdź do schodów. Z lewej strony zobaczysz grupę strażników (obrazek powyżej). W przeciwieństwie do tych z drugiej części lokacji, ci używają lamp nie do wysysania życia, ale do ostrzeliwania cię ognistymi kulami. Nie posiadają jednak zbyt wiele życia, więc możesz zaatakować ich z zaskoczenia i szybko załatwić całą grupę albo korzystać z łuku, żeby ściągać ich kolejno na stronę i tam eliminować.
Z prawej strony znajduje się korytarz prowadzący do dalszej części, jednak pojawi się na nim gargulec. Rozpraw się z nim pamiętając o unikach i wyprowadzeniu kontrataków w momencie, gdy przeciwnik zaatakuje cię z góry i przez chwilę będzie ogłuszony.
Idąc dalej będziesz mógł udać się w trzech kierunkach. Z lewej strony (#1 na obrazku powyżej) znajduje się wejście na arenę z bossem - Yhormem Gigantem (O na mapie). Najpierw warto jednak ruszyć przed siebie (#2 na obrazku powyżej). Jest to sala ze strażnikami, którzy chwilowo cię nie widzą. Zanim ich zaatakujesz podejdź do ściany z lewej i spójrz na górę w prawo. Czai się tam gargulec, którego przed walką ze strażnikami dobrze jest sprowokować do ataku np. korzystając z łuku.
Co do samych strażników, to najlepiej zastosować tu podobną taktykę. Korzystaj ze strzał lub bełtów, aby pojedynczo prowokować ich do ataku na twoją osobę i wykańczaj na uboczu. Na arenie natkniesz się na trzy skrzynie - pojedyncza stojąca z prawej zawiera Żar. Dwie stojące obok siebie, to mimiki (N na mapie), więc najlepiej atakować je pojedynczo. W jednej znajdziesz dwie Zardzewiałe monety, a w drugiej Wielką tarczę chwały.
Jeśli na skrzyżowaniu udasz się w prawo (#3 na obrazku powyżej), to dotrzesz do kilku strażników, ostrzeliwujących cię kulami ognia po wejściu do lokacji. Po ich zabiciu możesz zbadać teren za nimi, gdzie znajdziesz dwie Zardzewiałe monety.
Jeśli po zabiciu przeciwników wrócisz na kamienny most z początku lokacji, to mniej więcej w jego połowie zlokalizuj zejście niżej (6 na mapie, obrazek powyżej). Jeśli zeskoczysz na ten teren, to za sobą znajdziesz Łuk upiornej rzezi (M na mapie).
Po zbadaniu tej części Zbezczeszczonej Stolicy nie pozostanie ci już nic innego, jak skierowanie się do bossa - Yhorma Giganta.
Następnie: Dark Souls 3 - Boss: Yhorm Gigant
Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia