Skip to main content

Dark Souls 3 - Zbezczeszczona Stolica: dotarcie do Klucza strażnika więziennego

Przedostań się przez lokację z kamiennymi gargulcami i dotrzyj do przejścia prowadzącego do nieodkrytego wcześniej miejsca w Lochach Irithyllu.

Przejście do tej lokacji znajdziesz w Lochach Irythillu, a konkretnie w miejscu z dużą ilością strażników więziennych. Po ich minięciu lub zabiciu skieruj się do przejścia na końcu sali. W ten sposób wkroczysz do nowej lokacji. Wyrusz ścieżką przed siebie, zbierając po drodze Dużą duszę zmęczonego wojownika.

Kiedy przeciwnik zaczyna wznosić się w górę wykonuj uniki, kontratakuj gdy stoi na ziemi

Po chwili dotrzesz do mostu. Uważaj, bo w trakcie przechodzenia przez niego z prawej strony zaatakuje cię kamienny gargulec (obrazek powyżej). Lepiej wycofać się i kontynuować walkę na stabilnym gruncie, gdzie nie będziesz musiał martwić się o zlecenie w przepaść.

Uważaj przede wszystkim na szarże przeciwnika z wykorzystaniem włóczni oraz na moment, kiedy wzbija się w powietrze i atakuje cię z góry. Musisz wtedy skupić na unikach. Kiedy rywal jest na ziemi wyczekuj na odpowiednią chwilę i zadawaj mu kilka ciosów, po czym znów skup się na defensywie. Po uporaniu się z gargulcem przejdź przez most.

Przejście prowadzące na zewnątrz ruin

Trafisz do ruin okrągłej budowli (1 na mapie). Skorzystaj z drabiny, aby zejść na dół, po czym użyj drugiej (A na mapie), żeby wspiąć się na drewniany pomost. Znajdziesz tu ognisko o nazwie Zbezczeszczona Stolica (B na mapie), a także ciało z Rozciągnięciem i Fragment Kości Nieumarłego. Wróć po drabinie na dół i skieruj się do dziury w ścianie z lewej (obrazek powyżej).


Mapa - Zbezczeszczona Stolica

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk

Legenda:

  • 1 - przejście do Lochów Irithyllu (z tego miejsca przychodzisz)
  • 2 - wejście na parter budynku z nowym typem przeciwnika (z wielką ręką zamiast głowy)
  • 3 - okno, z którego możesz zeskoczyć na dół w pobliże początkowych ruin w lokacji
  • 4 - przejście do pomieszczenia pod schodami (nie znajdziesz w nim nic interesującego)
  • 5 - schody prowadzące na górę budynku
  • 6 - zejście z mostu, dzięki któremu możesz dostać się na platformę z łukiem upiornej rzezi (L na mapie)
  • 7 - przejście z kamiennego mostu do świątyni z bossem
  • A - drabina, po której dostaniesz się na platformę z ogniskiem
  • B - platforma z ogniskiem o nazwie Zbezczeszczona Stolica
  • C - przejście do korytarzy z dwoma jaszczurkami i dziurami w ziemi
  • D - drewniany most za korytarzami z jaszczurkami
  • E - przeciwnik (wielka łapa) z bronią Eleonorą
  • F - drabina prowadząca na górę budynku z toksycznych mokradeł
  • G - mimik z Katalizatorem Logana
  • H - kopuła, z której możesz zeskoczyć na znajdujący się niżej podest z Gniewem Bogów
  • I - Klucz Strażnika Więziennego
  • J - sala z olbrzymem w Lochach Irithyllu
  • K - mimik
  • L - drabina prowadząca z ruin do mostu i bossa
  • M - łuk upiornej rzezi
  • N - dwa mimiki
  • O - lokacja z bossem - Yhormem Gigantem

Wyjdź na zewnątrz i zacznij kierować się w lewo (droga w prawo prowadzi do bossa Yhorma Giganta). Po kilku krokach z przepaści przed tobą wyfrunie kolejny gargulec. Zastosuj taką samą taktykę walki, jak z tym na moście. Po jego pokonaniu możesz skorzystać z drabiny przy ścianie z lewej. Dotrzesz w ten sposób do okna z ciałem, gdzie znajdziesz dwie Zardzewiałe monety.

Uważaj na dziurę w przejściu (#1), aby ją ominąć skieruj się do korytarza z lewej (#2)

Zejdź na dół i skieruj się do przejścia na prawo od przepaści, z której zaatakował cię gargulec. Przejdź po drewnianej kładce do korytarza (C na mapie). Przed sobą zobaczysz jaszczurkę z Migoczącym tytanitem. Nie biegnij w jej stronę, bo wpadniesz w dziurę w ziemi. Zamiast tego odbij do korytarza z lewej (obrazek powyżej).

Po skręceniu w lewo dojdź do końca i wyrusz w prawo, gdzie zabij jaszczurkę z Migoczącym tytanitem. Przed sobą zobaczysz schody i przedmiot przy zwłokach - nie idź tam, ponieważ natkniesz się na drugą dziurę w ziemi. Zamiast tego odbij w prawo i rozpraw się z jaszczurką, którą widziałeś wcześniej po wejściu do korytarza (z prawej strony będziesz miał dziurę w ziemi). Skieruj się w lewo i na skrzyżowaniu ponownie udaj się w lewo. Dotrzesz do pomieszczenia blokowanego poprzednio przez dziurę, a przy ciele znajdziesz Zardzewiałą złotą monetę.

Warto skorzystać z przedmiotów zapewniających ochronę przed toksynami zanim wskoczysz do zbiornika z wrogami

Udaj się teraz w prawo, a trafisz na drewniany most (D na mapie). Z jego prawej strony znajdziesz Kępkę fioletowego mchu, a poniżej zbiornik z pająkopodobnymi wrogami (obrazek powyżej), które mogą zatruć bohatera (do tego samego zbiornika trafiłbyś, gdybyś we wcześniejszych korytarzach wpadł do którejś z dziur w ziemi).

Uważaj, bo cała ciecz też jest toksyczna, dlatego najlepiej przemieszczać się między małymi wysepkami. Na tej z prawej strony znajdziesz Kamień oczyszczenia, natomiast w grocie pod drewnianym mostem są: Zatruty klejnot i Pierścień przeklętego ukąszenia.

Nie daj schwytać największej pięści i atakuj wroga od tyłu

Z prawej strony budynku naprzeciwko mostu znajdziesz drabinę prowadzącą na górę (F na mapie). Na razie udaj się w lewo, gdzie znajdziesz Kamień oczyszczenia i Kamień pokutny (uważaj na potwory). Jest tu również wejście prowadzące na parter budynku (2 na mapie). Po otworzeniu wrót zostaniesz od razu zaatakowany przez nowego wroga z wielką ręką zamiast głowy (obrazek powyżej).

Najważniejsze, to wykonywanie uników jej atakami. Oprócz tego uważaj na ciosy zadawane mniejszymi kończynami, ale przede wszystkim nie daj się złapać wielkiej pięści. Co pewien czas rywal rzuci się na ciebie - zejdź mu szybko z drogi, a potem zaatakuj od tyłu zanim zdoła się pozbierać. Za pokonanie rywala otrzymasz nową broń - Eleonorę (E na mapie). W lokacji za potworem spotkasz dwa identyczne, które śpią.

Na końcu lokacji pod ścianą są trzy Kamienie oczyszczenia - możesz szybko do nich podbiec, podnieść je i uciec na zewnątrz przed wrogami, którzy się obudzą (oczywiście możesz też stoczyć z nimi pojedynek, chociaż ich pokonanie będzie trudne).

Drabina prowadząca na górę budynku

Po opuszczeniu budynku udaj się w lewo. Obejdź go i skorzystaj z drabiny (F na mapie, obrazek powyżej), aby dostać się na piętro. Na górze zacznij iść w lewo. Zejdź na półokrągły dach i wejdź do lokacji z prawej. Znajdziesz tu śpiącego potwora (z dłonią zamiast głowy). Możesz obejść go przy ścianie z lewej. Za pomnikiem na środku natkniesz się na skrzynię - mimika, za pokonanie którego otrzymasz Katalizator Logana (G na mapie). U podnóża pomnika, od strony potwora, znajdziesz z kolei Zestaw dworskiego czarodzieja.

Jeśli udasz się teraz na schody z prawej, które prowadzą na dół, to dotrzesz do zwłok ze Śmieciami. Za nimi zobaczysz teren (3 na mapie) przy okrągłych ruinach budynku, które odwiedzałeś na początku lokacji. Wróć zatem do komnaty z potworem i skieruj się do wyjścia. Następnie udaj się w prawo, gdzie zobaczysz schody prowadzące na górę (5 na mapie).

Przeciwnik na dachu może atakować się zarówno z dystansu, jak i z bliska

Skorzystaj z nich. W pewnej chwili schody będą ciągnąć się wzdłuż ściany z lewej, a z prawej zobaczysz dach budynku. Wejdź na niego i przygotuj się do walki z mnichem (obrazek powyżej). Może cię on ostrzeliwać z dystansu, więc uważaj na magiczne pociski. Z bliska rywal może blokować twoje ciosy kosturem i atakować bezpośrednio lub uderzając bronią w ziemię, co też zadaje obrażenia. Najlepiej wykonywać wtedy uniki w taki sposób, żeby znaleźć się za jego plecami, gdzie możesz zadać mu kilka ciosów i odskoczyć.

Za pokonanie wroga otrzymasz Zwój Logana. Na drugim dachu z prawej znajdziesz z kolei zestaw Zatrutych strzał. Warto jeszcze wejść do kopuły na dachu (H na mapie), gdzie walczyłeś i zeskoczyć na dół. Trafisz tym samym na szczyt pomnika w lokacji z potworem (jest opisana powyżej). Na szczycie pomnika znajdziesz Gniew Bogów. Jeśli skorzystałeś z tego przejścia, to ponownie wyjdź na zewnątrz i udaj się na schody z prawej.

Podążaj nimi cały czas na górę, aż dotrzesz do znanej ci już lokacji - Lochów Irithyllu. Znajdziesz się w lokacji z gigantem (J na mapie) oraz korytarzem prowadzącym do Klucz strażnika więziennego (I na mapie). Potem będziesz mógł wrócić do Lochów z kilku różnych miejsc, w tym po drabinie z lokacji z mimikiem (K na mapie).

Następnie: Dark Souls 3 - Zbezczeszczona Stolica: dojście do bossa

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Zobacz także