Dark Souls i Demon's Souls zainspirowały projektantów PlayStation 4
Shuhei Yoshida o tworzeniu niektórych funkcji konsoli.
Prezes Sony Worldwide Studios stwierdził, że gry RPG Demon's Souls oraz Dark Souls były inspiracją dla projektantów pracujących nad niektórymi funkcjami PlayStation 4.
W najnowszym odcinku oficjalnego podcastu PlayStation, Shuhei Yoshida przyznał, że chodziło w szczególności o specyficzną formę kontaktu z obcymi, a także proces uczenia się gry od innych użytkowników - na przykład poprzez oglądanie filmów opublikowanych w sieci.
- Sam sprawdzałem filmy na YouTube przedstawiające rozgrywkę z tych gier, ponieważ był to świetny sposób na poznanie różnych podejść i strategii do konkretnych wyzwań - powiedział. - Sporo elementów Demon's Souls i Dark Souls, takich jak zostawianie wiadomości i wskazówek, sprawiało, że czułeś kontakt z innymi, ale nie był on oczywisty i wyraźny.
- To wszystko było dla nas inspiracją, gdy projektowaliśmy niektóre funkcje PS4.
Yoshida przyznał również, że w obydwu wymienionych produkcjach spędził łącznie ponad 100 godzin - także w godzinach pracy. Kilkukrotnie zdarzyło się, że został uśmiercony przez innego gracza podczas służbowych rozmów telefonicznych.
- Zostałem surowo ukarany za granie w godzinach pracy - zażartował szef Sony Worldwide Studios.