Skip to main content

Dark Souls Remastered - gameplay z odświeżonej wersji gry

W planach serwery dedykowane i inne nowości.

Redakcja serwisu VG247 opublikowała trwający nieco ponad 30 minut materiał prezentujący pierwsze fragmenty rozgrywki z Dark Souls Remastered - odświeżonej wersji gry z 2011 roku.

Dziennikarze zarejestrowali nagranie w trakcie pokazu zorganizowanego niedawno przez firmę Bandai Namco. Film składa się z ujęć pochodzących z produkcji w edycji PS4 Pro, przedstawiając zmagania w początkowych etapach.

Wideo sugeruje, że nowe wydanie nie zaoferuje zbyt wiele zmian w oprawie graficznej. Dostrzec można między innymi nieco wyraźniejsze obiekty i tekstury w wyższej rozdzielczości, ale brakuje znacznych różnic względem oryginału.

W planach są jednak inne modyfikacje. Serwis PC GamesN twierdzi, że tryb sieciowy otrzyma serwery dedykowane, a w produkcji pojawi się znana z Dark Souls 3 możliwość zapraszania graczy do wspólnej zabawy poprzez przekazanie zainteresowanym odpowiedniego hasła.

Zobacz na YouTube

Poza tym maksymalna liczba członków danej drużyny wzrośnie z czterech do sześciu (po zdobyciu przedmiotu Dried Finger). Do tego opcja gromadzenia kilku porzuconych dusz naraz i funkcja zmiany sterowania.

Dark Souls Remastered ukaże się 25 maja na PC, PS4, Xbox One i Nintendo Switch. Co interesujące, za konwersje na trzy pierwsze platformy odpowiada polskie studio QLOC, które bazuje na części rozwiązań zaimplementowanych do silnika wraz z Dark Souls 3.

Powinniśmy spodziewać się lepszej płynności działania i wyższej rozdzielczości. Na PS4 Pro i Xbox One X mowa o 4K60 (ze skalowaniem), na PS4 i Xbox One - 1080p60, a na Switch - 1080p30 (po zadokowaniu, 720p30 w trybie przenośnym). Na komputerach ostatecznym limitem będzie oczywiście posiadany sprzęt.

W skład odświeżonej edycji wejdzie nie tylko bazowa gra, ale i dodatek Artorias of the Abyss. Rozszerzenie wprowadza przede wszystkim nową kampanię fabularną, w trakcie której gracze zwiedzają sześć kolejnych lokacji.

Dark Souls debiutowało w 2011 roku, początkowo na PS3 i X360. Odsłonę PC, z podtytułem Prepare to Die, wydano rok później. Konwersja na komputery osobiste była szeroko krytykowana za niską jakość, a poprawkami zajęli się gracze.

Otrzymujemy mroczną produkcję RPG w perspektywie TPP, stawiającą na wysoki poziom trudności, groteskowe potwory do pokonania i świat, w którym samemu musimy doszukiwać się skrawków opowieści fabularnej.

Zobacz także