Dark Souls Remastered na PC naprawione, ale są też złe wieści
Łyżka dziegciu w beczce miodu
Od prawie roku posiadacze Dark Souls Remastered na PC nie mogli korzystać z sieciowych funkcji gry. Dziś serwery zostały uruchomione ponownie, ale jest też zła wiadomość.
Wyłączenie serwerów gier z serii Dark Souls na PC związane było z poważnym błędem, w wyniku którego niepowołane osoby mogły zyskać zdalny dostęp do komputerów graczy. Przez kolejne miesiące pracownicy Bandai Namco starali się przywrócić usługi sieciowe i jak dotąd udało się to w przypadku Dark Souls 3 i Dark Souls 2: Scholar of the First Sin (serwery podstawowego wydania „dwójki” mają powrócić w przyszłości). Twórcy poinformowali dziś, że tryb online znów działa w Dark Souls Remastered.
„Funkcje sieciowe Dark Souls Remastered w wersji PC zostały przywrócone. Jeszcze raz dziękujemy za cierpliwość, zrozumienie i wsparcie”.
Niestety, oryginalne wydanie Dark Souls: Prepare To Die Edition pozostanie dostępne wyłącznie w trybie offline i ta decyzja zdaje się nieodwracalna. Część graczy jest zawiedziona, ponieważ starsza wersja gry ma wśród fanów nieco lepsze opinie. Choć edycja Remastered działa nieporównywalnie lepiej i zawiera sporo małych usprawnień, to zmiany w oświetleniu i wyglądzie tekstur nie przypadły części społeczności do gustu.
Brak funkcji sieciowych oznacza, że gracze nie mogą ze sobą walczyć ani współpracować, nie mogą pisać ani czytać wiadomości w świecie gry, a także tracą dostęp do kilku pomniejszych mechanik, jak krwawe plamy pozostawione przez innych w momencie śmierci czy tajemnicze stwory zwane Vagrantami, które przenoszą dusze i Człowieczeństwo między światami.