Dark Souls Remastered - ujawniono ustawienia graficzne na PC
Rozdzielczość, efekt głębi ostrości i inne.
Przedstawiciele Bandai Namco ujawnili ustawienia graficzne, które pojawią się w Dark Souls Remastered na PC - odświeżonej wersji produkcji z 2011 roku od studia From Software.
Oryginał w wydaniu komputerowym nie oferował zbyt wielu możliwości. W przypadku nowej edycji będzie nieco inaczej: twórcy podzielą dostępne opcje na sekcje związane z obrazem oraz jakością oprawy wizualnej (dzięki, PC GamesN).
Pierwsza obejmie ustawienia dotyczące rozdzielczości, częstotliwości odświeżania, trybu wyświetlania ekranu i synchronizacji pionowej. W drugiej znajdą się funkcje pozwalające włączyć lub wyłączyć efekty rozmycia ekranu, głębi ostrości oraz tak zwanego ambient occlusion. Do tego poziom wygładzenia krawędzi.
W odświeżonej wersji gry powinniśmy spodziewać się lepszej płynności działania i wyższej rozdzielczości. Na PS4 Pro i Xbox One X mowa o 4K60 (ze skalowaniem), na PS4 i Xbox One - 1080p60, a na Switch - 1080p30 (po zadokowaniu, 720p30 w trybie przenośnym). Na komputerach ostatecznym limitem będzie oczywiście posiadany sprzęt.
Poza tym tryb sieciowy otrzyma serwery dedykowane, a w produkcji pojawi się znana z Dark Souls 3 możliwość zapraszania graczy do wspólnej zabawy poprzez przekazanie zainteresowanym odpowiedniego hasła.
Dark Souls Remastered ukaże się 25 maja na PC, PS4, Xbox One i Nintendo Switch. Co interesujące, za konwersje na trzy pierwsze platformy odpowiada polskie studio QLOC, które bazuje na części rozwiązań zaimplementowanych do silnika wraz z trzecią częścią cyklu.
W skład nowej edycji wejdzie nie tylko bazowy tytuł, ale i dodatek Artorias of the Abyss. Rozszerzenie wprowadza przede wszystkim nową kampanię fabularną, w trakcie której gracze zwiedzają sześć kolejnych lokacji.
Oryginał debiutował w 2011 roku, początkowo na PS3 i X360. Odsłonę PC, z podtytułem Prepare to Die, wydano rok później. Konwersja na komputery osobiste była szeroko krytykowana za niską jakość, a poprawkami zajęli się gracze.
Otrzymujemy mroczną produkcję RPG w perspektywie TPP, stawiającą na wysoki poziom trudności, groteskowe potwory do pokonania i świat, w którym samemu musimy doszukiwać się skrawków opowieści fabularnej.