Darkest Dungeon 2 - tokeny, ikony statusu: znaczenie
Co dają konkretne statusy postaci.
W trakcie walk w Darkest Dungeon 2 zauważysz, że spora część umiejętności wywołuje dodatkowe efekty. Gra nie tłumaczy jednak znaczenia konkretnych ikon. Z tej strony dowiesz się co każda z nich oferuje i jak wpływa na rozgrywkę.
Na tej stronie:
- Wzmocnienia
- Osłabienia
- Ostrożność
- Unikalne
- Specjalne
- Inne efekty i obrażenia rozłożone w czasie (ORC)
Wzmocnienia
W grze na ten moment jest kilkadziesiąt różnych efektów, podzielonych na łącznie 5 grup. Pierwszą są wzmocnienia, do których należą:
- Kryt. (1) - daje 100% szansę na zadanie krytycznego ciosu (podwójne obrażenia) i pomija 20% odporności wroga;
- Riposta (2) - postać kontratakuje w momencie otrzymania ciosu;
- Unik (3) - postać ma 50% szansę na uniknięcie ataku wroga;
- Unik+ (4) - wzmocniony efekt, dający 75% szansy na uniknięcie ciosu;
- Blok (5) - zmniejsza o 50% otrzymane obrażenia;
- Blok+ (6) - wzmocniony blok, dający 75% redukcję obrażeń od następnego ataku;
- Ochrona (7) - w momencie ataku, cios przyjmie na siebie inna postać;
- Siła (8) - zwiększa o 50% obrażenia kolejnego ataku;
- Prędkość (9) - sprawia, że postać będzie wyżej w kolejce do ruchu w następnej turze.
Osłabienia
Kolejną grupą są efekty osłabiające, oznaczone niebieskim kolorem. Do tej grupy należą:
- Oszołomienie (10) - sprawia, że postać będzie na dole kolejki ruchu w następnej turze;
- Ogłuszenie (11) - postać traci ruch w następnej turze;
- Oślepienie (12) - postać ma 50% szansy na chybienie przy pomocy następnego ataku;
- Osłabienie (13) - zmniejsza o 50% obrażenia kolejnego ataku;
- Wrażliwość (14) - postać otrzyma o 50% więcej obrażeń przy kolejnym trafieniu;
- Naznaczenie śmiercią (15) - postać otrzyma 30% więcej obrażeń od ataku Bullseye Barrett;
- Drwina (16) - sprawia, że wrogowie muszą atakować tę postać;
- Unieruchomienie (17) - postać nie może zmienić pozycji w szyku.
Ostrożność
Do trzeciej grupy należy wyłącznie jeden efekt, także nazywający się Ostrożność (18). Sprawia on, że postać nie może być celem większości wrogich ataków.
Unikalne
Kolejna grupa to efekty unikalne, oznaczone kolorem seledynowym. Do niej należą:
- Wyczerpanie (19) - postać zadaje o 33% mniejsze obrażenia i otrzymuję karę -3 do szybkości za każdy aktywny efekt osłabienia;
- Kombinacja (20) - ataki wrogów aktywują dodatkowe efekty;
- Kontrolowane spalanie (21) - postać otrzymuje obrażenia od poparzeń.
Specjalne
Piąta grupa to efekty unikalne. Do niej należą:
- Niekontrolowana moc (22) - wzmacnia niektóre umiejętności wroga. 33% szansy na wystąpienie dla każdego tokena poparzeń;
- Tusza (23) - wróg może wykorzystać potężną zdolność;
- Karma (24) - wróg może wykorzystać zdolność specjalną, by zjeść innego sojusznika, regenerując przy tym zdrowie;
- Błogosławieństwo (25) - wróg może wykorzystać kilka potężnych zdolności;
- Uwielbienie (26) - uwielbienie nieopisanych kosmicznych zdolności;
- Rozkaz (27) - gdy ta ikona się pojawia, wróg szykuje potężny atak.
Inne efekty i obrażenia rozłożone w czasie (ORC)
Oprócz opisanych wyżej efektów, na postacie i wrogów mogą być nakładane inne efekty, takie jak:
- Krwawienie (28) - zadaje obrażenia od krwawienia rozłożone w czasie (co turę);
- Zaraza (29) - zadaje obrażenia od zarazy rozłożone w czasie;
- Poparzenie (30) - zadaje obrażenia od poparzeń rozłożone w czasie;
- Choroba (31) - nakłada na postać chorobę, która zmniejszy jej skuteczność. Chorobę możesz usunąć tylko w szpitalu;
- Wrota śmierci (32) - postać z tym efektem jest u wrót śmierci, co oznacza, że kolejny atak może ją zabić;
- Koszmar (33) - nakłada efekt rozłożony w czasie, który co turę powoduje wzrost stresu postaci. Ikoną tą oznaczone są także efekty zmniejszające stres (na przykład dla przedmiotu Laudanum).
Część z powyższych efektów - jak krwawienie, zaraza, poparzenie i wrota śmierci - może być nałożone na wrogów. Koszmar i choroba wyłącznie na twoje postacie.
Poprzednio: Darkest Dungeon 2 - nawyki: pozytywne i negatywne, usuwanie
Spis treści: Darkest Dungeon 2 - poradnik i najlepsze porady