Skip to main content

Darkest Dungeon stanie się „gigantem dark fantasy”. Studio Red Hook ma nowego właściciela i ambitne plany

Twórcy zachowają swobodę kreatywną.

Twórcy serii Darkest Dungeon z Red Hook Studios zostali przejęci przez wydawcę Behaviour Interactive, a więc właściciela marki Dead by Daylight. Choć deweloperzy oficjalnie stracili niezależność, firma zapewnia, że otrzymają „pełną swobodę kreatywną”.

Sytuacja jest o tyle zaskakująca, że kilka dni temu sieć obiegła wieść o zamknięciu przez wydawcę studia Midwinter Entertainment, odpowiedzialnego za pracę nad projektem T, czyli niezapowiedzianym spin-offem Dead by Daylight. Dziś wiemy już, że gra nie zostanie ukończona.

Z radością ogłaszamy przejęcie Red Hook Studios” - ogłosiło Behaviour. „Jako fani od dawna podziwialiśmy serię Darkest Dungeon. Cieszyliśmy się nią, a być może nawet kosztowała nas nieco snu. Możliwość powitania Red Hook jako w pełni niezależnego studia pod szyldem Behaviour to dla nas dreszcz emocji”.

Oczywiście zarówno komunikaty od wydawcy, jak i przedstawicieli ze studia Red Hook, są pełne optymizmu i nadziei na przyszłość. „Wsparcie Behaviour pomoże nam realizować naszą wizję dla Red Hook i w pełni skupić się na przekształceniu Darkest Dungeon w absolutnego giganta gatunku dark fantasy” - przekazał Chris Bourassa, współzałożyciel firmy.

Co może to oznaczać w praktyce? Zapewne jakiś kreatywny crossover z marką Dead by Daylight, słynącą z łączenia różnych światów. Red Hook skupi się natomiast na rozwoju swojej ostatniej gry, czyli Darkest Dungeon 2. Obecnie deweloperzy pracują nad nowym trybem o nazwie Kingdoms, który ma zadebiutować za darmo jeszcze w tym roku.

Tryb Kingdoms postawi na bardziej strategiczne podejście znane z pierwszej części.Zobacz na YouTube

Równocześnie trwają prace nad kolejnymi dodatkami, obejmującymi nowe postaci, przeciwników i regiony do odwiedzenia. Darkest Dungeon 2 odeszło bowiem od rozwiązań z pierwszej części, stawiając na założenia gatunku roguelike. Na początku gry wybieramy grupę bohaterów i ruszamy w podróż, podczas której zbieramy ekwipunek, pokonujemy wrogów i ulepszamy drużynę. Oczywiście wciąż jest trudno i boleśnie.

Zobacz także