Darksiders 3 - drugie spotkanie z Gniewem
Misja główna: wyrównujemy rachunki z potężnym Grzechem.
Furia dotarła do Szramy - krainy górników pełnej demonicznych potworów. To także miejsce aktualnej pozycji Gniewu, którego, jak się okazało, bohaterka nie pokonała ostatecznie.
Kolejne etapy pełne są zagadek środowiskowych i spotkasz wielu mocnych przeciwników. Jeśli nie czujesz się zbyt silny, warto wrócić do Twórcy i zrobić użytek z materiałów rzemieślniczych. Może się okazać, że tutejsi wrogowie dadzą ci się we znaki.
Łamigłówki logiczne w Szramie będą wymagały szybkiego przełączania się pomiędzy formami Esencji, więc upewnij się, że znasz na pamięć przypisane do konkretnych form klawisze.
Wejdź na otwartą przestrzeń i zlikwiduj pomniejszych wrogów. Korzystając z płomiennego skoku, wejdź na drewniane podwyższenie (1). Uruchom formę Esencji Energii, nasyć gwiazdę mocą i rzuć w dowolny fioletowy punkt (2), by przestawić mechanizm.
Skorzystaj z belki (3), by przedostać się na drugą stronę. Skręć w lewo, zmień Esencję na Bezruch, nasyć Zbawienie i ciśnij w mechanizm (4), aby go zamrozić. Przebiegnij po nim jak najszybciej - lód zniknie po kilku sekundach i maszyneria może cię zabić.
Skręć do przejścia na lewo (5), pozbądź się wszystkich wrogów, a potem wejdź na otwartą przestrzeń z jeszcze jednym mechanizmem. Kolejne demony czekają na ubicie - nie ignoruj ich, bo mogą ci później przeszkadzać. Przy kałuży paliwa wskocz na górę i skorzystaj z belki (6).
Teraz musisz wykazać się refleksem. W formie Esencji Energii, rzuć gwiazdą w fioletowy punkt (7), następnie szybko przełącz się na Bezruch, nasyć Zbawienie i gdy belka zacznie się do Ciebie zbliżać, rzuć lodową gwiazdą w mechanizm (8). Użyj bicza przyczepionego do zamrożonej belki (9) i przedostań się na drugą stronę.
Podnieś Małe składowisko Mar i uderz Młotem Pogardy w fioletowy przycisk (10) - otworzy się brama. Aktywuj Esencję Bezruchu, wskocz do wody, stwórz lodową ścieżkę i wdrap się na górę (11).
Pokonaj wielkiego tarana i kliku mniejszych sługusów, a potem skieruj kroki do przejścia (12). Obejdź świder dookoła, weź kolejne Małe składowisko Mar, a tuż obok znajdziesz Vulgrima i Żmijową jamę Kącik z wiertłem.
W kolejnej lokacji stacjonują wrogowie - wybij wszystkich, a w pierwszej kolejności zajmij się wielkoludem z tarczą. Przeciwnik używa rogu, aby przyzwać mniejsze demony, dlatego by zredukować ilość niepotrzebnych sług, powinieneś skupić się najpierw na grajku. Gdy obszar będzie wolny od oponentów, rzuć Zbawieniem w jeden z fioletowych przycisków (13).
Zmień Furię w formę Esencji Bezruchu i wskocz po ścianach z polem (14). Następnie skorzystaj z belki (15), przyczep do niej bicz i przedostań się na drugą stronę.
W tym momencie musisz wykazać się dużym refleksem. W formie Energii, rzuć Zbawieniem w przycisk (16), błyskawicznie zmień furię w Bezruch, zamroź gwiazdą mechanizm (17) w odpowiednim momencie, przeistocz się w formę Esencji Burzy i skorzystaj z obróconej belki, by dostać się na drugą stronę (18).
Zabierz Małe składowisko Mar i uderz Młotem w kolejny fioletowy przycisk (19). Wejdź na płytę (20), aby uruchomić windę i zjechać w dół.
Unikając kamieni miotanych w twoją stronę, zeskocz poziom niżej na drewnianą platformę. Biegnij w lewo i odnajdź ścianę energetyczną (21). Zamień się w kulę w formie Energii i podążaj ścieżką do samego końca. Rozbij barierę (22) Młotem i wróć tą samą trasą do mechanizmu obrotowego, który mijałeś przed chwilą.
Uderz nasyconym Zbawieniem w fioletowy punkt (23) i skorzystaj z trzech belek (24), aby przeskoczyć na drugą stronę. W tym celu lepiej zmienić formę Esencji na Burzę - będzie ci nieco łatwiej.
Biegnij w prawo, zabij demona i uruchom przycisk (25) za pomocą Młota. Poczekaj, aż dół wypełni się wodą, zmień Esencję na Bezruch, a następnie przejdź po lodzie i w formie Ognia wskocz na górę (26).
Kawałek dalej zmień Furię w Esencję Energii, zniszcz barierę (27), zamień się w kulę i pokonaj ścianę energetyczną (28).
Przyczep bicz do belki (29), ale nim skoczysz, transformuj Furię w dowolną inną Esencję - inaczej bohaterka będzie za ciężka i spadnie. Pokonaj demonicznych oponentów, zabierz zagubione Mary błąkające się obok ciebie oraz resztę przedmiotów pozostawionych przez wrogów. Używając bezruchu, skorzystaj ze ścian z polem (30), aby wejść na górę.
Po prawej stronie czeka Vulgrim i Żmijowa jama o nazwie Niziny. Zrób zapasy, skręć w lewo i zeskocz na suchą ziemię. Teraz biegnij ile sił w nogach do stacji kolejowej (31). Musisz to zrobić bardzo szybko, gdyż jeśli dopadnie cię burza, Furia zginie. Na miejscu skorzystaj z wąskiego przejścia (32) po lewej.
Teraz cały czas bądź w formie Esencji Energii - dzięki temu wiatr nie porwie Furii. Po lewej stronie znajdziesz kolejny piedestał Vulgrima i Żmijową jamę Zakurzone komnaty. Cofnij się i biegnij w lewo. Stań na przycisku podłogowym (33) aż pojawi się kamień (34) i ustawi w odpowiednim miejscu. Wskocz na blok, by przedostać się przez przejście (35).
W następnym pomieszczeniu uderz Młotem w przycisk (36), a otworzy się brama. Twoim celem jest ustawienie kamienia (37) na przycisku podłogowym (38). Aby tego dokonać, zmień się w formę Bezruchu, stań przy przycisku i przebiegnij po wodzie, aby stworzyć lodową ścieżkę. Następnie szybko zmień formę na Energię i uderz Młotem w kamienny blok, aby przesunął się na przycisk.
Przekrocz otwartą bramę, zabij przeciwników, zamień się w kulę i pokonaj ścieżkę energetyczną (39). Przeskocz dalej, przejdź przez wąskie przejście do połowy, zatrzymaj się i obserwuj zachowanie trąby powietrznej. Twoim zadaniem jest dobiec do kolejnej stacji kolejowej (40), jednak musisz to zrobić szybko i tylko w momencie, gdy trąba będzie daleko. Inaczej wiatr Furia zginie.
Użyj kolejnej ściany energetycznej (41), by przedostać się na drugą stronę. Będąc w formie Esencji Energii, poczekaj aż wiatr ucichnie, znajdź kamienny blok (42) i uderz go od tyłu tak, aby znalazł się przy ścianie z drewnem (43).
Wskocz na górę, a dotrzesz na Demoniczny szczyt, którego pilnuje Vulgrim. Zrób zapasy i wejdź po schodach. Gdy znajdziesz się na otwartej przestrzeni, będziesz musiał zmierzyć się z dwoma wielkimi osiłkami. Są naprawdę twardzi, choć bardzo łatwo wyczuć moment uniku, gdy atakują.
Jeśli nie chcesz z nimi walczyć, szybko skieruj się na górę po półkach (44) z prawej strony, a następnie wskocz na ruchomą platformę (45). Unikając demonów rzucających pociskami, zeskocz przy przejściu (46).
Teraz jedyna droga prowadzi przez ściany z polem. Skorzystaj z nich będąc w formie Esencji Bezruchu. Zniszcz fioletowy punkt (47), aby zatrzymać wiertło i zeskocz na dół. Użyj belki (48), by przedostać się przez przepaść.
Biegnij przed siebie, a potem idź do wąskiego tunelu (49). Pozbądź się demonicznych przeciwników i skieruj się ku ruchomej taśmie. Nasyć Zbawienie Esencją Bezruchu i zamroź taśmę (50), a następnie wbiegnij po niej na górę. Jeśli nie zdążysz, powtórz czynność w trakcie biegu.
Skorzystaj z dwóch bloków skalnych z polem Bezruchu (strzałki na poniższym obrazku), aby wskoczyć poziom wyżej.
Wskocz na najbliższą ruchomą platformę (51) i dostań się na drewnianą półkę (52) - dokładnie tam, gdzie stoi dwóch demonicznych przeciwników. Zabij ich i wejdź w pierwsze przejście po lewej.
Teraz czeka cię walka z Grockiem. Nie jest to szczególnie wymagający przeciwnik, choć niektóre ataki mogą odebrać ci sporo zdrowia. Jeśli będziesz stosował uniki i kontratakował (Młot Pogardy i Gniewne Ataki sprawdzają się tu bardzo dobrze), to po niedługim czasie wróg padnie. W nagrody za trudy otrzymasz Esencję Wybranego - wyjątkowy składnik do udoskonalenia ulepszeń broni.
Teraz podejdź do fioletowego przycisku (53) i uderz go Młotem lub nasyconą Esencją Energii gwiazdą. Uruchomisz taśmę, a kamienne bloki, po jakich niedawno się wspinałeś, umożliwią ci dalszą wędrówkę. Zabierz Odłamek odnowienia, wskocz na kamień (54), poczekaj aż się zbliży do żelaznego mostku (55) i przemieść się na górę.
Przejdź przez wąski tunel (56), a następnie zmień się w formę Esencji Energii i uderz Młotem w przycisk (57). Otworzą się dwie bramy - wybierz drogę po prawej.
Wejdź po schodach na górę i przejdź przez dziurę w murze (58). W kolejnej lokacji znowu szaleje burza, dlatego dla bezpieczeństwa miej uruchomioną Esencję Energii. Po rozmowie z Obserwatorką, poczekaj aż trąba nieco się oddali i wbiegnij do podziemi stacji (59). Vulgrim czeka na ciebie z ofertami kupna i sprzedaży. Zrób bardzo duże zapasy przedmiotów jednorazowych.
W następnym pomieszczeniu czeka cię zagadka - musisz otworzyć bramę (60). Aby tego dokonać, uderz Młotem w kamień (61) w taki sposób, aby znalazł się na płycie podłogowej (62). Teraz błyskawicznie zmień Esencję na Bezruch, zamroź blok i pędź do przejścia, nim kamień zacznie się unosić w powietrzu.
Kolejny przycisk (63) wymaga uderzenia Młotem. Otwórz bramę, a potem uruchom jeszcze jeden fioletowy punkt (64).
Za pomocą ognistego ataku, podpal rozlane paliwo (65), a rozszalały duch w formie trąby powietrznej podziękuje ci za uwolnienie. Skieruj się do przejścia po prawej i wejdź na płytę (66). Winda zjedzie w dół, a Furia spotka starego znajomego.
Nadszedł czas na decydujące starcie z Gniewem. Ze wszystkich walk ta może okazać się dla ciebie najtrudniejsza, dlatego zapas Odłamków leczących jest tu jak najbardziej wskazany.
Bitwa podzielona jest na dwa etapy. W pierwszej, Grzech wykonuje zwykłe ataki, których bez problemu unikniesz. Od czasu do czasu uwaga przeciwnika skupi się na pomniejszych demonach, które zacznie zabijać, aby odzyskać zdrowie. Wykorzystuj te momenty, aby zadawać jak największe obrażenia.
Gdy życie Grzechu zostanie zredukowane, przybierze nieco groźniejszą formę. Przede wszystkim musisz uważać na ataki wirujących ostrzy - kiedy w nie wpadniesz, bardzo trudno się podnieść, a w połączeniu z szarżą Gniewu, sporo zdrowia zniknie z paska Furii. Kiedy czujesz się w sytuacji bez wyjścia, uruchom Formę Spustoszenia, by zregenerować zdrowie, zadać nieco ran przeciwnikowi i oddalić się w razie potrzeby.
Resztę ofensywnych strategii Gniewu można skontrować doskonałym unikiem i atakiem po zwodzie. Jeśli wolisz kontakt w zwarciu, koniecznie użyj formy Esencji Ognia i Gniewnego Ataku, by zadać obrażenia czasowe. Walkz może okazać się długa, ale jeśli będziesz pamiętał o regularnym leczeniu, Grzech padnie pod gradem ciosów Furii.
- Spis treści: Darksiders 3 - Poradnik, Solucja
- Następnie: Darksiders 3 - zakończenie: walka z Pychą i Zazdrością