Darmowa gra sieciowa SkySaga: Infinite Isles anulowana
Po czterech latach pracy.
Bracia Oliver, którzy zasłynęli pod koniec lat 80. serią gier platformowych Dizzy, w 2014 roku powrócili niespodziewanie z nowym projektem: SkySaga: Infinite Isles. Teraz tytuł anulowano.
Należące do duetu studio Blitz przestało istnieć we wrześniu 2013 roku, po 23 latach działalności. Aby stworzyć tytuł, Andrew i Philip Oliverowie założyli jednak nową firmę - Radiant Worlds - i podjęli współpracę z koreańskim Smilegate.
SkySaga miało pierwotnie ukazać się jeszcze w 2015 roku, tylko na PC. Całość opisywano jako „ciągle zmieniający się wieloosobowy, otwarty świat sieciowy”. Fabułę napędzać mieli sami gracze, a akcja toczyła się w terenie generowanym losowo z voxeli.
Teraz prace wstrzymano, w wyniku decyzji Smilegate.
- Byliśmy ogromnie zaskoczeni i zasmuceni takim krokiem ze strony Smilegate - komentuje Philip Oliver. - Pomimo długich negocjacji było to dla nas całkowitym zaskoczeniem, zwłaszcza że nadal wierzymy, iż gra ma ogromny potencjał.
- To bardzo smutny koniec po czterech latach prac nad tym wspaniałym tytułem - dodaje Andrew. - Jesteśmy wyjątkowo dumni z tego, co zespół zdołał osiągnąć i decyzja jest dla nas wielkim rozczarowaniem.
Twórcy dodają, że przyszłość studia Radiant Worlds stoi teraz pod znakiem zapytania i zapewne nie obejdzie się bez zwolnień - jeśli firma w ogóle zdoła przetrwać.