Darmowa i mroczna konkurencja Diablo otrzyma sequel - ujawniono Path of Exile 2
Jest obszerny gameplay.
Na konwencie ExileCon studio Grinding Gear Games ujawniło Path of Exile 2 - kontynuację darmowej gry, która jest mocno inspirowana cyklem Diablo, ale stawia na mroczniejszy klimat. Data premiery nie jest znana, choć pod koniec 2020 roku powinny rozpocząć się testy beta.
Nie jest to jednak odrębna produkcja, a aktualizacja odświeżająca szereg mechanizmów rozgrywki z podstawowej wersji - na tyle duża, że do nazwy postanowiono dodać cyfrę dwa. Warto zaznaczyć, że kampanie fabularne z obu części będą dostępne z poziomu jednej aplikacji i doprowadzą graczy do współdzielonego „endgame'u”.
Sequel zaoferuje opowieść podzieloną na siedem aktów. Akcję osadzono 20 lat po wydarzeniach przedstawionych w oryginale, gdy kontynent Wraeclast nadal odbudowuje się po śmierci Kitavy, boga nienasycenia.
Zobacz: Path of Exile - poradnik i najlepsze porady - kompletny przewodnik po grze
Powrócą archetypy klasowe z pierwowzoru, ale pojawi się 19 nowych specjalizacji (tak zwane Ascendancy Classes) z odrębnymi zestawami umiejętności, wśród których znajdzie się opcja płynnej zamiany w zwierzę. Oczywiście postacie z pierwszej części nie znikną - gracze nadal nimi pokierują w kampanii fabularnej z poprzedniej odsłony.
To jednak nie wszystko, ponieważ Path of Exile 2 wprowadzi przebudowany system zdolności oparty na klejnotach. Twórcy zamierzają także mocno zmodyfikować mechanizm rozwoju posiadanego wyposażenia.
Ponadto ulepszone silnik i grafika z nowymi modelami postaci i animacjami - co ważne, kompatybilnymi z dotychczasowymi przedmiotami kosmetycznymi. Do tego zmienione drzewko umiejętności pasywnych i inne innowacje, o których autorzy opowiedzą w ciągu roku.
Część zmian zaprezentowano w obszernym, trwającym niespełna 15 minut fragmencie rozgrywki. W filmie przedstawiającym misję na cmentarzu dominuje mroczny klimat i ujrzeć można wspomnianą opcję zamiany postaci w zwierzę.
Jednocześnie poinformowano, że w przyszłości Path of Exile trafi na platformy mobilne. Twórcy zaznaczają, że choć gra oparta będzie na modelu Free to Play, zabraknie reklam, mikropłatności i elementów dających przewagę płacącym użytkownikom.
Źródło: Path of Exile
Następnie: BioWare chce "całkowicie przeprojektować" Anthem - sugerują nieoficjalne informacje