Bezpłatne DLC do XCOM: Enemy Unknown
Dodatek zawiera 16 opcji, które zmodyfikują rozgrywkę.
Second Wave, drugie rozszerzenie do XCOM: Enemy Unknown, zostało dzisiaj udostępnione wszystkim posiadaczom gry. DLC zawiera 16 modyfikacji, które zmieniają oblicze rozgrywki.
Gracze będą mogli włączyć poszczególne opcje według uznania. Cztery ostatnie modyfikacje odblokujemy dopiero po przejściu gry na poziomie Impossible:
- Damage Roulette: szerszy zakres obrażeń zadawanych przez broń
- New Economy: losowe finansowanie od członków Rady
- Not Created Equally: początkujący żołnierze z akademii dostaną losowe statystyki
- Hidden Potential: podczas awansu statystyki żołnierza zwiększają się losowo
- Red Fog: rany zadane naszym podopiecznym zmniejszą wynik misji
- Absolutely Critical: strzał z flanki gwarantuje obrażenia krytyczne
- The Greater Good: Psionikę odblokujemy dopiero po przesłuchaniu odpowiedniego obcego.
- Marathon: przejście gry zabierze zdecydowanie więcej czasu. Większe koszty i czas leczenia.
- Results Driven: kraje oferują mniej pieniędzy wraz ze wzrostem poziomu paniki
- High Stakes: losowe nagrody za przerwanie porwania
- Diminishing Returns: zwiększony koszt budowy satelitów
- More Than Human: Psionika u żołnierzy jest niezwykle rzadko spotykana.
- War Weariness: finansowanie zmniejsza się wraz z upływem czasu
- E-115: moc Elerium zmniejsza się wraz z upływem czasu
- Total Loss: wraz ze śmiercią żołnierza tracimy cały ekwipunek
- Alternate Sources: znacząco zwiększony koszty budowy źródeł energii
- Pomiędzy normalnym i Klasycznym poziomem trudności jest spora różnica, a do tego jest jeszcze tryb Iron Man. Dodatek Second Wave rozwija założenia produkcji. Niektóre opcje przypominają te z X-COM: UFO Defense, część po prostu stanowi urozmaicenie, a kilka podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej - tłumaczył w rozmowie z serwisem Polygon Garth DeAngelis, producent gry.
XCOM: Enemy Unknown, rozbudowany remake gry z 1994 roku, miał premierę w październiku. Gracz wciela się w dowódcę elitarnej jednostki, która walczy z inwazją obcych. Musimy dbać nie tylko o poszczególnych żołnierzy, ale także o rozwój bazy. Pierwsze DLC - Slingshot Content Pack - zadebiutowało 4 grudnia.