Skip to main content

Dataminerzy potwierdzają: w Starfield nie ma DLSS ani Intel XeSS

Nie ma co się łudzić.

Dostępny już preload gry Starfield pozwolił dataminerom zajrzeć w pliki produkcji przed oficjalną premierą. Wygląda na to, że Bethesda nie ugięła się pod krytyką części graczy i za inteligentne skalowanie rozdzielczości w celu poprawy wydajności będzie odpowiadać wyłącznie technologia AMD FSR, zamiast rozwiązań firm Nvidia i Intel.

Tak więc po przeczesaniu pobranych plików Starfield na PC, nie widzę żadnych oznak obsługi technologii DLSS/XeSS. Jeśli to prawda, to myślę, że wywołałoby to sporo głosów oburzenia w stronę Bethesdy i AMD (ze względu na odmowę potwierdzenia, czy blokują technologie innych twórców GPU w swoich grach)” - napisał na Twitterze dataminer Sebastian Castellanos.

Nie jest to dużym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że ekskluzywną współpracę między AMD i Bethesdą nad Starfield ogłoszono jeszcze pod koniec czerwca, jednak wielu graczy miało cichą nadzieję, że mimo wszystko twórcy The Elder Scrolls dodadzą obsługę innych skalerów obrazu do gry, a partnerstwo z producentem podzespołów jedynie zakładało nie wspominanie o wsparciu rozwiązań konkurencji. Swoją gotowość do „naprawy tego błędu” na własną rękę zapowiedzieli też moderzy.

Oczywiście obsługa jedynie FSR nie oznacza, że posiadacze kart Nvidii i Intela będą całkowicie pozbawieni opcji podbicia wydajności dzięki inteligentnemu skalowaniu - technologia AMD jest uniwersalnym systemem, który zadziała na niemal każdej graficznej na rynku, niezależnie od producenta układu. Krytykowana jest jednak za znacznie niższą wydajność i gorszą jakość obrazu od zastrzeżonych rozwiązań konkurencji.

Przypomnijmy, że Starfield zadebiutuje już 6 września tego roku, jednak osoby zamawiające przedpremierowo bogatszą edycję gry otrzymają wcześniejszy dostęp już od 1 września. Ma to być największa produkcja w historii studia, dająca graczom możliwość eksploracji ponad tysiąca planet w obrębie Drogi Mlecznej. Oczywiście nie zabraknie też fabuły z wieloma wątkami pobocznymi i rozwiniętego od czasu Fallout 4 systemu budowania osad.

Zobacz także