David Cage: Microsoft odrzucił Heavy Rain ze względu na wątek z porwaniem
Z obawy przed kontrowersjami.
Microsoft odmówił wydania Heavy Rain ze względu na umieszczenie w grze wątku związanego z porwaniem dziecka. Ostatecznie tytuł ukazał się tylko na PlayStation 3.
Reżyser gry ze studia Quantic Dream, David Cage twierdzi, że producent konsoli Xbox 360 „przestraszył się” ewentualnych kontrowersji.
- Prezentowaliśmy Heavy Rain różnym wydawcom, takim jak Sony. Wybraliśmy się też do Microsoftu - mówił Cage podczas wczorajszej imprezy BAFTA, cytowany przez serwis Digital Spy. - Przyznali, że podobał im się Fahrenheit. Długo rozmawialiśmy i byli wstępnie zainteresowani.
- Przestraszyli się jednak, że Heavy Rain opowiada o porwaniu dziecka, chcieli zmienić ten element. Cóż, mogliśmy wprowadzić porwanie kota, ale to by było całkiem inne doświadczenie.
Właśnie „opór” Microsoftu w kwestiach fabularnych spowodował przerwanie rozmów na temat wydania gry. Deweloper znalazł dużo więcej zrozumienia w Sony.
- To był interesujący sygnał - mówi o Microsofcie Cage. - Nie mogliśmy dalej współpracować, bo nie rozumieli, co staram się osiągnąć. Bali się skandalu i negatywnych opinii.
- Szczerze rozmawialiśmy z Sony i przedstawiliśmy naszą wizję. Wydaje mi się, że lepiej nas zrozumieli. Dzięki temu powstało Heavy Rain.
Kolejny tytuł studia Quantic Dream i Davida Cage'a - Beyond: Dwie Dusze - również ukaże się wyłącznie na PlayStation 3. Premiera 11 października.